חנויות הרחוב שבות לפעול כרגיל בתנאים הבאים

עם התקדמות מבצע החיסונים ישראל עוברת לשלב השני של היציאה מהסגר, וניתן כבר לדבר על פתיחת חנויות הרחוב ועסקים אחרים; זאת בכפוף להנחיות התו הירוק והתו הסגול למעשה התו הירוק מתייחס לפעילות ספורט, תרבות ותיירות, אך חנויות הרחוב יוכלו לפעול ללא תו ירוק אלא רק במילוי קפדני של הנחיות התו הסגול. התקנות החדשות נכנסו לתוקפת ב 21 בפברואר.

 

 

על מנת לפתוח את חנויות הרחוב, על החנויות לעמוד במגבלות הבאות:

הגבלת מספר האנשים בחנות - על מנת לפתוח את החנות יש לאמץ מדיניות המגבילה את מספר האנשים בחנות, זאת ביחס ישיר לשטח החנות. עבור חנות בשטח של 150 מ“ר, יש להגביל את מספר הנכנסים לחנות לייחס של לא יותר מאדם אחד לכל 7 מ“ר או 10 אנשים (הנמוך מבין השניים). בחנויות גדולות יותר מ 150 מ“ר מספר האנשים לא יעלה על היחס של אדם אחד לכל 15 מ“ר. המשמעות של זה היא שעל החנויות לנטר את מספר האנשים אשר נכנסים לחנות בכל רגע נתון. ולא רק את מספר האנשים, על מפעילי החנות לפקוח ולמנוע התקהלויות במקום מסוים, ולהפקיד על ריחוק חברתי של 2 מטר.

לגבי תורים בחנות, כמו למשל תור לקופה, יש לסמן את מקומות העמידה במרחק של 2 מטר לפחות, ולהציב שלטים ברורים לגבי שמירה על המרחק בעת העמידה בתור.

  • לגבי דלפי שירות - בחנויות בהן ישנו דלפק שירות, כל ההתנהלות צריכה להיות באמצעות מחיצה בין הלקוח לבין נותן השירות, מחיצה אשר תמנע רסס.
  • על העסק חלה החובה לתלות שילוט מתאם בכפוף להנחיות ובמקום בולט לעין : שילוט המצהיר על מספר המבקרים במקום; במידה וישנה מעלית שילוט על מספר האנשים המותר במעלית; שילוט המצהיר על חובת שמירת מרחק; שילוט המורה על חובת שימוש במסכה.
  • אסור לעסק לאפשר כניסה ללא מסכה ואסור לתת שירות לאדם ללא מסכה.
  • במידה ובעסק קיימת מערכת כריזה, יש להשמיע תזכורת פעם בחצי שעה, לגבי החובה בעטיית מסכה.

טופס הצהרה

על מנת לפתוח את החנות, בעל העסק או מפעיל המקום נדרשים למלא במדויק אחר כל הדרישות ולמלא טופס הצהרה בו הם מצהירים כי הם נקטו בכל האמצעים הדרושים ועומדים בתנאים וההגבלות לפתיחת העסק. על העסק גם למנות ממונה קורונה, וגם הוא צריך לחתום על ההצהרה (כל אחד צריך למלא את הטופס בנפרד). ממונה הקורונה הוא האחראי על שמירת הכללים בעסק.

את הטופס ניתן למלא בצורה מקוונת באתר משרד הכלכלה והתעשייה. לאחר מילוי הטופס אתם תקבלו העתק של ההצרה בדואר האלקטרוני. יש להדפיס את העתק ולשמור בעסק (גם את זה של בעל העסק ומפעיל המקום, וגם את זה של ממונה הקורונה).

תקופת הקורונה
סוגיית הקורונה צילום: Image by Elf-Moondance from Pixabay

כניסה לחנות

  • יש לבצע מדידת חום באמצעי שאינו פולשני, אין לאפשר כניסה של אדם עם 38 מעלות חום ומעלה.
  • יש לבצע תשאול של הנכנסים לחנות: האם אתה משתעל; האם חום גופך מעל 38 מעלות צלזיוס או שהיה חום כאמור ב 48 השעות האחרונות; האם היית במגע עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים. רק מי שהשיב בשלילה לכל השאלות רשאי להיכנס לחנות, למעט מקרים של שיעול אלרגי או מחלה כרונית.
  • יש לבצע רישום הנכנסים בהתאם להנחיות התו הסגול למקרה שתידרש חקירה אפידמיולוגית.

שמירה על היגיינה בחנות

  • במידה ואתם מוכרים מוצרים בתפזורת יש למכור באריזות סגורות מראש. במידה ורוצים לאפשר תפזורת בשירות עצמי יש לכסות את המוצרים בניילון ולספק ללקוחות כפפות חד פעמיות.
  • יש לבצע חיטוי משטחים פנימים תדיר, לפחות פעמיים ביום ובעת הסגירה. זה כולל ידיות, מעקות, דלפקים, לחצנים…
  • יש להציב עמדות חיטוי ללקוחות.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  נדלן מסחרי  עוסק מורשה  עוסק פטור  עושים עסקים  עסק במשבר