פרסום חנויות למכירה - מה חשוב לזכור

 

 

יש לכם חנות והחלטתם מסיבות אלו או אחרות למכור אותה?

על מנת להבטיח שלא תיגררו לתהליך ארוך ומתיש, נסו לא להגיע להחלטה פזיזה ולא למכור את העסק בעוד מועד. מכירה פזיזה של העסק יכולה לגרור הוצאות גדולות ומיותרות. ואם כבר החלטתם שכן, אז עכשיו הוא הזמן הטוב ביותר. כיום האינטרנט מציע לוחות עסקים רבים שבהם מתקיים פרסום חנויות למכירה. אתם יכולים לפרסם מודעה באחד מלוחות העסקים, ואין צורך בתשלום עבור פרסום המודעה. אך בתור בעלי חנויות המנוסים במכירת מוצרים, אתם ודאי מבינים שעכשיו, כאשר אתם מעוניינים למכור את החנות, יש להתייחס אליה כאל עוד מוצר למכירה. כלומר, יש לחפש את הדרך להציג את מוצר זה (קרי את החנות) בצורה הטובה ביותר על מנת להפוך אותה לאטרקטיבית ולקבל את המחיר הטוב ביותר בעבורה. כמובן שהאתיקה העסקית חשובה מאוד, ואין לתת מידע מוטעה רק כדי לזרז את מכירת החנות, אך בהחלט יש כמה וכמה דברים שחשוב לעשותם.

טלפון או מייל

פרסום חנות למכירה בלוח העסקים אינטרנטי, רגע לפני פרסום חינם באינטרנט – חשוב שתבינו שייתכן שאתם צפויים לקבל עד מהרה פניות רבות של אנשים שונים. ייתכן שחלקם יהיו אנשים לא רציניים, או לחלופין הססניים, ועמם אתם פחות מעוניינים לנהל סיג ושיח. אך לא תמיד ניתן לזהות אותם, ועל כן כל מתקשר הוא בחזקת לקוח פוטנציאלי מבחינתכם, וכך עליכם להתייחס אליו. בכל אופן, עשו את השיקול האישי שלכם.

האם אתם רוצים לפרסם מספר טלפון? קחו בחשבון שטלפון הוא הרבה יותר זמין משאר ערוצי המדיה. נוסף על כך, מספר טלפון יכול לזרז את העניינים ולחסוך תכתובות מייל הלוך וחזור, מה גם שיש עדיין אנשים רבים הנמנעים או מתקשים בשימוש בדוא"ל, כך שאף עניין פעוט מעין זה עלול להביא להחמצת לקוחות.

פרטי המודעה

על מנת לצמצם את הפניות המיותרות, חשוב שתכללו במודעה את מרב הפרטים האפשריים. אם למשל מדובר בחנות למכירה במחיר של חצי מיליון דולר, אז חשוב שתזכירו את זה על מנת להימנע משיחות טלפון של מי שתקציבו הוא 200 אלף דולר בלבד. באותו האופן, אם החנות נמצאת בחיפה, ציינו זאת על מנת להימנע מטלפונים של אנשים המחפשים חנות באשדוד.

ניהול משא ומתן

כמובן שמי שמוכר חנות שואף לקבל בעבורה כמה שיותר, אך עליכם להיות תמיד ריאליים. מולכם תפגשו משקיע המעוניין לקנות את החנות, ובדיוק כפי שאתם רוצים לקבל כמה שיותר – הוא רוצה לתת כמה שפחות. בסופו של דבר מתקיים משא ומתן בין שני הצדדים בתקווה להגיע להסכמות. לעתים המשא ומתן נגרר, שני הצדדים מתחפרים בעמדות, ולא מצליחים להגיע לעמק השווה. כל העיסוק הופך להיות נטל הן לקונה והן לכם. בסופו של דבר תמצאו את עצמכם מוכרים במחיר הנמוך מזה שהיה בהצעה אחרת שקיבלתם קודם לכן. עשו חישוב ותצאו מורווחים, אך אל תתעקשו על פרוטות.

חוזה משפטי

חשוב לזכור שמכירת חנות נעשית בסופו של דבר באמצעות חוזה משפטי. הבנות בעל פה עם הלקוח הן בסדר גמור, ובתנאי שעורך דין מנסח אותן אחרי כן בחוזה משפטי מקיף. החוזה המשפטי הכרחי לשני הצדדים הן למוכר והן לקונה.

 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  איתור שטח להשכרה  הזדמנויות עסקיות  חוזה רכישה  חתימת הסכם  לוח עסקים  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   עסקים באינטרנט  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  פרסום חינם  תשואה