מהם נכסים מניבים?

 

 

נכסים מניבים הם מונח מקובל בשוק הנדל״ן, נכסים מניבים עבורנו הם מקור הכנסה. כאשר אנו אומרים נכסים מניבים אנו מדברים על נכסי נדל״ן מסחרי או עסקים שאנו רוכשים לצורך השקעה והם מניבים לנו הכנסה קבועה. כמובן שאלו יכולים להיות נכסים למגורים אך כמו גם נכסים מסחריים. לצורך הדוגמה דירה היוצרת לנו הכנסות משכירות חודשית או מחסן אותו אנו משכירים וגם כן מקבלים שכירות חודשית.
אמנם ישנם הבדלים רבים בין נכסים למגורים לבין נכסים מסחריים, הבדלים המתבטאים ביו היתר בצורת הניהול, אך בסופו של דבר כולם יכולים להיחשב כנכסים מניבים. במקרים רבים נכסים מניבים הם נכסים הנמכרים במיליונים ואינם נגישים לכלל הציבור כלל.

אנשים רבים מתעניינים בתחום הנכסים המניבים מכיוון שהם טומנים בחובם את החלום של כולנו - מקור הכנסה פסיבי. אמנם יש גבול עד כמה פסיביים אנו יכולים להיות כאשר מדובר במקור הכנסה; אפילו דירה למגורים דורשת תשומת לב ותחזוקה על בסיס קבוע, אך בכל זאת ניתן להתייחס אליה כמקור הכנסה פסיבי המביא לנו הכנסה חודשית בזמן שאנו יכולים להמשיך בעיסוקנו האחרים. אנשים שיש להם סכום כסף פנוי רוצים להשקיע אותו על מנת לזכות בתשואות ונכסי נדל״ן מניבים יכולים להיות אופציה טובה.

נכסים מניבים מסחריים לעומת נכסים למגורים

במקרים רבים מתבצעות עסקאות נדל״ן של רכישת נכסים מניבים במיליונים ואפילו עשרות מיליונים. נכסי נדל״ן נחשבים להשקעה טובה אך הם דורשים השקעה ראשונית גדולה מאוד; כידוע נכסי נדל״ן הם כלל וכלל אינם זולים וערכם בקלות עובר את המיליון ועוד הרבה יותר. כאשר אנו מדברים על נכסי נדל״ן למגורים ישנם אומדנים המדברים על תשואה ממוצעת של כ 3%, בנכסים מסחריים לעומת זאת מדובר על תשואות משולשות אך לא נשכח שמדובר בסכומי השקעה גדולים יותר ומעורבות גדולה יותר של המשקיע.

השקעה בנכסים מניבים למגורים נחשבת להשקעה יחסית סולידית אך בטוחה; דירות למגורים הן שוק יציב יותר, שוק בו ישנה מגמה קבועה של עליית מחירי הדיור. לעומתם נכסים מסחריים כגון: חנויות להשכרה נחשבים לבעלי סיכון רב יותר ונחשבים כהשקעה המתאימה לבעלי ניסיון. הסיכון נובע מהתנודתיות הרבה יותר של עולם העסקים, תנודתיות גדולה יותר ממה שרואים בשוק הנדל״ן למגורים. כל מיני משבר כלכלי יכול לעורר שינויים בעולם העסקים, כמו למשל מעבר משכירות במקום מסוים לאזור מרוחק וזול יותר. שינויים אלו עלולים לסכן את התשואה של בעל הנכס. על מנת לצמצם את הסיכון ישנם משקיעים רבים המחפשים לרכוש נכס מניב כאשר יש לו כבר שוכר. למשל כמו במקרה של רכישת בניין משרדים בו פעולות חברות גדולות עם גב כלכלי חזק - אלו הם נכסים מניבים אשר נמכרים במיליונים.

נכסי פרמיום

ישנם נכסים מניבים השווים מיליונים ויש בהם פוטנציאל רב. לא את כל הנכסים המניבים תוכלו למצוא בשוק החופשי, עסקי הפרמיום האטרקטיביים במיוחד בדרך כלל נמצאים בבעלות של חברות ועסקים ואינם נגישים לכלל הציבור אלא עוברים מפה לאוזן בקרב בעלי ההון העוסקים בתחומי הנדל״ן או באמצעות משרדי התיווך המתמחים בנכסים מניבים השווים מיליונים.

נכסים יש גם באינטרנט, וגם הם מניבים, נקרא להם נכסים דיגיטלים גם אותם תחילה צריך לטפח ולדאוג ולעיתים הם יכולים לספק הכנסה קבועה לבעליהם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  איתור שטח להשכרה  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  השקעות  להרוויח ובגדול  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   עושים עסקים  עסקים באינטרנט  תשואה