איך פותחים מסעדה? כל הטיפים ליזם המתחיל

 

 

תחום המזון טומן בחובו פוטנציאל עסקי רב ורבים נמשכים לרעיון של פתיחת מסעדה. מסעדה בהחלט יכולה להיות עסק מכניס אך יש לקחת בחשבון שבענף המסעדות ישנה רגישות רבה למצב הביטחוני ולמצב הכלכלי. לכולנו זכורים גלי הטרור שהרחיקו אנשים ממסעדות ומקומות ציבוריים או כל משבר כלכלי שגרם לאנשים לקצץ במותרות ולהצע את המסעדה למכירה. אך מצד שני ישנן מסעדות שהצליחו וקיימות עד היום.

אז איך פותחים מסעדה? הרשו לנו לתת לכם כמה טיפים:

הגדירו את קהל היעד

ישנן מסעדות מסוגים שונים, חלקו נחשבות למסעדות זוללות ומסעדות של מזון מהיר, אחרות נחשבות למסעדות יוקרה. כאשר אתם רוצים לפתוח מסעדה יש להגדיר היטב מי קהל היעד של המסעדה. למשל זוהי יכולה להיות מסעדת יוקרה הפונה לעשירון העליון; מסעדת מזון מהיר הפונה לקהל של עובדים בהפסקת צהריים או אולי מסעדה הפונה לנתח השוק של תיירים. הגדרת קהל היעד של המסעדה משפיעה על מיקום המסעדה, עיצוב המסעדה, עלויות חומרי הגלם, שעות הפתיחה ועוד. הגדרה ברורה של קהל היעד תהיה האור המכוון לכל ההחלטות האחרות.

הצד הבירוקרטי

כמו בכל עסקי המזון, גם לפתיחת מסעדה ישנו צד בירוקרטי "אפל" של אישורים שונים שנדרש לקבל ותקנות שיש ליישם בשטח העסק. לגבי מסעדות ישנן דרישות מיוחדות לצורך קבלתם ובשמם "רישוי עסקים", לצורך קבלת רישיון עסק יש לעמוד בדרישות גורמי אישור שונים ונדרש להגיש מספר טפסים בניהם בקשה לרישיון עסק למסעדה הכולל בין היתר את המידע הבא:

תרשים סביבתי – תרשים של סביבת העסק הכוללת רדיוס של 500 מטר ומציגה את דרכי ההגעה אל בית העסק, ומיקום של מרחב מוגן ציבורי, במידה ואין בעסק.

מפה מצבית / תרשים מגרש – מפה המציגה את מיקום העסק לצד תשתיות ושירותים של פינוי אשפה, צנרת גז, מערכות כיבוי אש, חניות, סימון העסק לצד המבנה בו הוא מצוי.

תכנית אדריכלית / הנדסית – יש צורך בתכנית אדריכלית החתומה על ידי הנדסאי אדריכלות מוסמך. התכנית צריכה להציג את המבנה הפיזי הפנימי של העסק הכוללת גם את מערכת החיבורים הסניטרים ובניהם תכנית ביוב, חתכים סכמתיים וחזית העסק.

תשלום אגרה – כחלק מפתיחת התיק רישוי, הרשויות המקומיות דורשות אגרה לפתיחת עסק, יש להגיש את אישור תשלום האגרה על סה"כ 319 ₪ (נכון ל-01/01/17) יחד עם הטפסים: פרשה טכנית, פרשה סביבתית וכו'..

הכנסת שותפים

פתיחת מסעדה היא לא דבר קל, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה תפעולית וארגונית. ישנן הוצאות רבות על מנת לפתוח את המסעדה ועובר זמן בין הרגע שבו השקעתם כספים ועד הרגע שהמזומנים מתחילים לזרום. חייבת להיות לכם תכנית כלכלית ברורה ומתוזמנת עם גב כלכלי חזק שיאפשר לכם לממן את המסעדה את הרגע שהיא תתחיל לייצר הכנסות שוטפות. הסיבה הכלכלית היא תמריץ חזק להכניס שותפים אך לא רק; שותף למסעדה יעיל להיות עוד מוח יצירתי ובעל כישורים שיכולים לעזור לצורך הרמת העסק ולצורך חלוקת המטלות השונות הדרושות על מנת להקים את העסק ולתפעל אותו.

לסיכום, מסעדה היא עסק בעל סיכונים רבים ורגישות למצבים חיצוניים. אין בכוונתנו להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, להפך. אם לוקחים בחשבון הכנה נכונה ותכנית עסקית ברורה, כל ההיבטים של פתיחת המסעדה, תפעולה ושיווקה ניתן לצמצם את הסיכונים ולפתוח מסעדה מוצלחת ורווחית מאוד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הקמת מסעדה  הקמת עסק  יזמים חדשים  להרוויח ובגדול  מחפש שותף  מיזם  מסעדה למכירה  משקיע לעסק  עסק חדש  עסק מצליח  עסק ריווחי  עסקים חדשים  פותח עסק  פתיחת מסעדה  פתיחת תיק  רישיון עסק  שותף לעסק  שותף עסקי  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
יצחק סופר
חבל על הכסף והזמן השוק רווי במסעדות
כבר חלפו הימים שניתן היה לפתוח פלאפל בחצר של הבית על הכביש הראשי ולהרוויח מיליונים. השוק רווי במסעדות, כל אדם שני בטוח שהוא שף, וכל משפחה שלישית מארחת בביתה משפחה מהארץ ומשלחות מחו"ל. בקיצור, לא הייתי טורח היום לפתוח מסעדה. את הרווחים האמיתיים צריך לחפש בשווקים החדשים - בעיקר באינטרנט ובשווקים המתעוררים של העולם.
28/10/2020
 
2
תמונת המשתמש
לוק
צריך יותר מזל מהכללללל
לא מצליח להבין יש עדיין אנשים שפותחים מסעדות?
26/10/2018