המדריך המלא להקמת מסעדה בישראל

 

 

צעירים רבים ושאפתנים חולמים על פתיחת מסעדה בישראל, אך מצד שני מסעדנים מנוסים אשר עמדו מאחורי מיזמים מצליחים יותר או מצליחים פחות מרביתם מתקשים לדבר על הקשיים בהקמת מסעדה אשר מצליחה לשרוד לאורך זמן. אם עובדים בצורה מסודרת עם תכנית עסקית מפורטת ניתן לצמצם את הסיכונים ולהצליח לפתוח מסעדה בישראל. אך לפני שאתם שוברים קופת חיסכון או מחפשים הלוואה לצורך פתיחת עסק, חשוב שתקראו מדריך קצר המכין אתכם למה שמצפה לכם בדרך לפתיחת המסעדה.

תכנית עסקית להקמת מסעדה

הקמת מסעדה, כמו כל עסק אחר מחייבת הכנת תכנית עסקית מפורטת. התכנית העסקית חייבת לכלול את כל המטלות הדרושות לצורך הקמת המסעדה ותפעולה וחלוקה נכונה של המשאבים העומדים לרשותכם. התכנית חייבת לגעת בכל ההיבטים של המסעדה, מתמחור המנות ועד ניתוח המתחרים לעסק. כל נקודה המוזכרת במאמר זה, גם היא באה לידי ביטוי בצורה זו או אחרת בתכנית העסקית.

שלב ההקמה

לצורך הקמת המסעדה תצטרכו לחתום על חוזה שכירות במקום המתאים לחזון ולתקציב שלכם. לאחר שיש לכם מקום תצטרכו להשקיע סכומים גדולים לצורך שיפוצו, תכנונו, עיצובו והתאמתו למיזם שלכם. חשוב לפנות לכל הגורמים הרלוונטיים מבעוד מועד, לצורך העניין מסעדה הינה עסק טעון רישוי עסק, ועל כן יש צורך באישור מקדמי ממשרד הבריאות, בנוסף כדאי לקבל את כל הצעות המחירים ולתאם את תאריך תחילת העבודה עם כולם. המטרה כאן היא לצמצם את תקופת השיפוצים וההכנות, תקופה שבה אתם משלמים שכירות אבל אין לכם הכנסות כי המסעדה עדיין בשיפוצים.

שאלת המימון

הקמת מסעדה עלולה לעלות כסף רב ולרובנו אין הון עצמי זמין לממן את הקמת המסעדה ותפעולה עד שתתחיל לייצר הכנסות. הפתרון הוא השגת מימון; ניתן לקבל הלוואות מהבנקים או לגייס משקיעים פרטיים. הלוואות מהקרן לעסקים קטנים הן קצת פחות רלוונטיות, הקרן בדרך כלל נמנעת מלהעניק הלוואות לצורך הקמת מסעדות בשל הסיכון הרב בתחום. חשוב לציין שבמסגרת התכנית התקציבית יש צורך ליצור מרחב נשימה פיננסי, כלומר הון לתפעול המסעדה בחודשיים הראשונים ותחת הנחה של הכנסות נמוכות. אם לא תעשו זאת תגיעו למצב שתשקיעו המון כסף בפתיחת מסעדה אך במהרה היא תיסגר, לצורך העניין בשבועות או בחודשים הראשונים, בגלל אי היכולת לעמוד בהוצאות התפעוליות השוטפות.

שיווק המסעדה

שיווק המסעדה הוא דבר חשוב, אתם חייבים לקחת יוזמות אקטיביות על מנת להביא את הלקוחות. מלבד אמצעי הפרסום המוכרים יש לנקוט במאמצים נוספים על מנת להביא לקוחות אל העסק. מלבד הפרסום תוכלו להזמין את כל החברים והמקורבים לבקר במסעדה. באופן דומה טפחו את הקשרים עם הספקים של המסעדה, יש להם אינטרס בהצלחתכם. חתרו לשיתופי פעולה עם גופים אשר יכולים ליהנות משירתכם, צרו איתם קשרים ואף הזמינו אותם לארוחה . אל תשכחו שלפרסום ויחסי ציבור יש עלויות ויש לקחת אותם בחשבון בתכנית העסקית.

בית אוכל, מוסד המגיש מזון מוכן ומשקאות לצריכת הפוקדים אותו

"מסעדה" מתוך ויקיפדיה
 

לסיכום, פתיחת מסעדה שונה במהותה מעסקים אחרים; היא דורשת רמה גבוהה של הבנה בתחום המסעדנות והתנהגות הצרכנים. כישורים וניסיון ניהולי הם חשובים אך אם אין לכם רקע בתחום המסעדות מומלץ מאוד לחפש שותף מהתחום הוא ליווי עסקי אשר יסייע לכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסקים  הקמת מסעדה  הקמת עסק  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  מסעדה למכירה  ניהול עסק  עושים עסקים  עסק חדש  עסק מצליח  עסקים חדשים  עסקים פעילים  עסקים קטנים  פותח עסק  פתיחת מסעדה  ציוד לעסקים  קונה עסק פעיל  רישיון עסק  שותף לעסק  שותף פעיל לעסק  שותפים  שיווק העסק  תכנית עסקית