5 סיבות לבחור בליסינג לעסק שלך

ליסינג הינו אחד הפתרונות הנפוצים ביותר עבור מי שמעוניינים ברכב חדש, אך אינם יכולים לממן זאת. במרוצת השנים הפכה שיטת הליסינג למקובלת הן עבור אנשים פרטיים והן עבור חברות, ושינתה לחלוטין את עולם מכירות הרכב.

 
צילום: freepik

 

שוק הרכבים פורח בארץ וכמות הרכבים על הכבישים ממשיכה לגדול משנה לשנה. על אף המצב במשק, האתגרים הכלכליים ומצבן הכספי של משפחות רבות, רכבים חדשים ממשיכים למלא את הדרכים. כיצד זה ייתכן? ליסינג – ככה משיגים היום רכב חדש.

על מנת להבין את הסיבה להצלחת הליסינג בארץ, חשוב ראשית להבין את מהות השירות.

ליסינג הינה פעולת החכרה של כלי רכב למספר שנים, בתמורה לתשלום מקדמה ראשונית ולאחר מכן מתן תשלומים חודשיים לאורך כל תקופת ההחכרה שנקבעה מראש. בסיום התקופה, ניתנת ללקוח האפשרות לרכוש את הרכב בעלותו המקורית ובקיזוז התשלומים שכבר בוצעו, או לחלופין להמשיך את עסקת הליסינג עם רכב אחר.

אז מדוע כדאי לבחור בליסינג? ישנן 5 סיבות עיקריות:

הון ראשוני – זהו השיקול העיקרי בקרב לקוחות הליסינג. כך, מי שמעוניינים ברכב חדש אך אינם בעלי ההון הנדרש, יכולים ליהנות בכל זאת מרכב חדש, על ידי תשלום ראשוני נמוך ופריסת תשלומים נמוכה ונוחה, בהתאם ליכולת הכלכלית של הלקוח. פתרון זה מייתר עבור רבים את הצורך בלקיחת הלוואה לרכישת רכב או בפשרה לגבי סוג הרכב, שנת עלייתו לכביש ומצבו, לשם החיסכון בעלויות.

ירידת ערך רכבי הליסינג – חברות הליסינג מציעות בין היתר רכבים חדשים לחלוטין, עם אפס קילומטראז'. עם זאת, ברגע שהרכב מועבר ללקוח הוא כבר נחשב יד שניה ולכן ערכו הראשוני עשוי לרדת ב 10% - 15% בכל שנה. בכך, מרוויח לקוח הליסינג את הזכות ליהנות ממחיר מוזל עבור העסקה ומתשלום ראשוני ופריסת תשלומים חודשית נמוכים יותר.

הפסד כספי ברכישת רכב באופן פרטי – כאשר רוכשים רכב, יש לקחת בחשבון כי ערכו יורד באופן משמעותי בשנים הראשונות, כך שבכל חודש נוצר הפסד כספי לבעל הרכב עד לרגע המכירה. בעסקת ליסינג, הרכב משמר את ערכו ומאפשר לכם בסיום התקופה להמשיך לרכב חדש אחר או לחלופין להחליט להחזירו, ללא שום צורך בהתמודדות עם האתגר במכירתו.

פתרונות ליסינג לעסקים – חברות הליסינג מציעות מסלולי ליסינג מימוני וליסינג תפעולי, בהתאם לרצון העסק. פתרונות אלו מאפשרים את השימוש למנהלי או עובדי העסק ברכבים פרטיים חדשים, בתמורה לסכום ראשוני ותשלום חודשי. כמו כן, מוצעת אף האפשרות לביצוע כל פעולות האחזקה, הטיפולים והביטוחים הנדרשים, על ידי חברת הליסינג עצמה, שירות החוסך לעסק התעסקות רבה.

גמישות והתאמה אישית – מכיוון שחברות הליסינג מחזיקות מבחר רכבים, יוכלו נציגי החברה למצוא עבורכם את הרכבים המתאימים לצרכים, דרישותיכם ולתקציב שהגדרתם. כמו כן, מתאפשר ביצוע משא ומתן ואף גמישות מסוימת מבחינת חברת הליסינג בכל הנוגע לעלות המקדמה ולפריסת התשלומים.

לסיכום, ישנם יתרונות רבים בשירותי הליסינג המוצעים הן לעסקים והן ללקוח הפרטי. עם זאת, בבואכם לבצע עסקת ליסינג, חשוב כי תבחנו היטב את חברת הליסינג וטרם החתימה שימו לב גם לאותיות הקטנות: ישנן חברות אשר יגבילו את הקילומטראז' שניתן יהיה לעבור עם הרכב בכל שנה, ישנן חברות שיכריחו אתכם לרכוש את הרכב בסיום התקופה, בחלק מהעסקאות יכללו גם שירותי תיקון ואחזקה, ישנם חוזים בהם מצוין כי העלות החודשית אינה כוללת מע"מ וכו'.

על מנת לעשות את העסקה הנכונה עבורכם, הקפידו להשוות חברות ליסינג, רכבים ואף את החוזים המוצעים על ידי כל חברה אליה פניתם. זכרו – מדובר בהתחייבות לטווח ארוך, כך שכמו בכל עסקה אחרת, גם בעסקת ליסינג דאגו לבחון היטב את העסקה לפרטי פרטים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  עושים עסקים