השוואה בין גברים לנשים בעולם העסקים

 

 

הנתונים הסטטיסטיים מראים תמונת מצב עגומה בה השכר הממוצע בקרב הנשים נמוך מהשכר הממוצע בקרב הגברים. נתון המנותק מהיכולות של הנשים להשתלב בכל תפקיד ולמלא אחר כל משימה שגבר ממלא.  נתון זה בדרך כלל עומד במרכז ההשוואה בין נשים לגברים בשוק העבודה, אך מה לגבי עולם העסקים, עולם שבו נשים מנהלות עסקים עצמאיות ושכרן מושפע מהצלחתן העסקית ולא מאיזו מדיניות מפלה. האם באמת ישנם הבדלים בעולם העסקים בין נשים וגברים? ואם כן מהם ההבדלים בעולם זה?

מסתבר שישנם מחקרים אשר ניסו לבדוק את הנושא ברצינות ואכן נמצאו הבדלים בגישה העסקית של נשים וגברים. אמביציה, יזמות ויכולות אישיות גבוהות ניתן למצוא אצל שני המינים, אך נראה שבכל זאת ישנו הבדלים.

ההבדל המעניין ביותר הוא במניעים של הנשים, המניעים שמביאים אישה לפתוח עסק עצמאי. מסתבר שבמקרים רבים נשים פותחות עסק עצמאי על מנת לזכות בגמישות בחייהן האישיים, גמישות בין מקום עבודה לבין החיים האישיים כאימהות. כלומר נשים רבות הבינו שעסק עצמאי יעניק להם הגמישות הדרושה בשביל ליהנות משני העולמות - כלומר לאזן נכון בין קריירה לבין חיי משפחה. לעומתן הגברים אשר מקימים עסקים עושים זאת ממניעים שונים לגמרי; על פי המחקרים המניע של הגברים הוא הרצון לעשות כסף והרבה!

וכאשר המניעים הם שונים ניתן גם לצפות להבדלים בצורה בה מתנהל העסק. המחקרים אשר בדקו עסקים למכירה שונים של נשים וגברים מראים כי עסקים בבעלות נשים מראים צמיחה אטית יותר מאשר עסקים המנוהלים על ידי גברים. אין הכוונה לזלזל בהצלחתן העסקית, בדיוק להפך! במקרים רבים עסקים המנוהלים על ידי נשים מציגים מחזורים חיוביים יותר מאשר עסקים המנוהלים על ידי גברים. נראה שהנשים זהירות יותר לגבי סיכונים ובמקרים רבים יעדיפו תשואה נמוכה והימנעות מסיכון גבוה.

נשים לעומת גברים בעסקים

נשים וגברים גם נשאלו לגבי הקושי, כלומר הם התבקשו להצביע על הקושי העיקרי בהקמת עסק לפי תפיסתם. 63% מהנשים רואים בשיווק והשגת לקוחות את הקושי העיקרי לעומת 24% מהגברים. 46% מהגברים הצביעו על הקשיים הכלכליים כקושי המרכזי, ואילו בקרב הנשים רק 19% ציינו זאת כקושי העיקר.

ועכשיו שאלת השאלות, האם ישנו הבדל מספרי בין כמות היזמים והיזמיות אשר מקימים עסקים? על פי סקר שנעשה נראה כי לנשים ישנה מוטיבציה נמוכה יותר לגבי הרעיון של הקמת עסק. כאשר נשים נשאלו האם הן מעוניינות בהקמת עסק, רק 43% מהנשים ענו בחיוב, לעומת 54% בקרב הגברים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הצלחת העסק  מקים עסק  ניהול עסק