עשר דרכים יעילות להצלחת העסק

 

 

כל מי שמקים עסק בוודאי רוצה להצליח. אלא שלצערנו הרב, לא כל עסק אכן מצליח. לא מעט עסקים נסגרים לאחר זמן קצר. יכולות להיות סיבות רבות לכך שעסק נכשל ונסגר. לפעמים מדובר בקונספט אשר אינו זוכה לפופולריות אצל הקהל; לפעמים הסיבה היא ניהול לקוי, או מחסור בהון עצמי לצורך מימון העסק עד לנקודה שבה הוא יגיע לעצמאות כלכלית. אלו הן רק כמה דוגמאות לנסיבות שבהן עסק יכול ליפול. אין ביכולתו של אף אחד להבטיח לך שהעסק שלך יצליח, אך בהחלט ישנן כמה דרכים יעילות אשר עשויות לשפר את סיכויי ההצלחה של העסק.

1. אל תתפזר – הרבה מהיזמים מצטיינים בראש מבריק ושופע רעיונות. היצירתיות היא בהחלט דבר חשוב לצורך פיתוח עסקים, אך היזהר לא להתפזר יותר מדי בכל מיני רעיונות. עשה את החשבון שלך והחלט היכן המקום הראוי להשקיע בו את עיקר המאמצים שלך.

2. קח סיכונים – הפחד מכישלון עוצר אנשים רבים מלפתוח עסק עצמאי; לפעמים צריך לקחת "leap of faith" (אמונה), כלומר לקחת את הסיכון, אחרת פשוט לא תתקדם לשום מקום.

3. היה איש מכירות – עסק צריך למכור על מנת להצליח; זו יכולה להיות מכירה של המוצר ללקוח בחנות, או מכירה של הרעיון לצוות הבנק אשר צריך לאשר את ההלוואה. יכול להיות שאתה מכיר את כל הפרוצדורות של ניהול עסק ואת כל הביורוקרטיה, אך אל תשכח שאתה חייב להיות איש מכירות המאמין בעסק ומוכר אותו בכל הזדמנות.

4. תן השראה – כאשר מקימים עסק יש צורך באנשים נוספים שילכו אתך בדרך המשותפת. אלו יכולים להיות משקיעים שאתה צריך, ואלו יכולים להיות גם צוות העובדים הנאמנים. תן השראה לכל האנשים סביבך, וגרום להם להאמין בעסק. אלו הם האנשים אשר יבנו את ההצלחה שלך.

5. היה מנהיג – האנשים שיעבדו אתך בעסק צריכים לראות בן מנהיג אשר יודע מה הוא עושה ויודע לקבל את ההחלטות הנכונות. אתה צריך שהם יאמינו בך וירגישו בטוחים גם ביום סגריר, כאשר העסק מדשדש, מתנדנד ומתקשה לבסס את מקומו בשוק.

6. תכנית עסקית – אל תשכח את התכנית העסקית, מאחר שזו מפת הדרכים לניהול העסק מההיבט של חלוקת המשאבים. חשוב לעבוד לפי תכנית מסודרת ולחשוב מספר חודשים קדימה על מנת שלא תגיע חלילה למצוקת מזומנים.

7. היה קשוב לעובדים – אל תזלזל בעובדים. היה קשוב אליהם תמיד, באמת ובתמים. יש לכך סיבות טובות. כאשר אתה נותן גב לעובדים, הם מחזירים לך בנאמנות. אבל הסיבה השנייה היא היכולת של העובדים להביא פתרונות לבעיות ולהציע רעיונות אשר יסייעו בקידום העסק.

8. גלה גמישות – אמנם נכתב לעיל שאין להתפזר, אך בכל זאת יש מקום לגלות גמישות. חשוב להיות עם יד על הדופק ולראות כיצד כל צעד מקרב אותך, או לחלופין מרחיק אותך, מהמטרות שלך. במידת הצורך יש להתגמש, לעתים אף עד כדי שינוי כיוון, אך לא מתוך התפזרות אלא מתוך מחשבה ממוקדת, הצבת מטרות ודבקות בהן.

9. הדרכת עובדים – שים דגש על הדרכת העובדים; ייתכן שיש לך חזון באשר לעסק ולשירות שיינתן בו. לכן אתה צריך את העובדים לצדך. החזון שלך אולי ברור ומקובע אצלך בראש, אך לא כך הוא אצל העובדים. לכן חשוב להדריך אותם ולא להשאיר שטחים אפורים או עמומים. הם צריכים להכיר היטב את החזון, את השירותים ואת המוצרים של העסק.

10. משמעת עצמית – רבים אומרים שהם רוצים עסק משל עצמם על מנת שיכולו להיות הבוס של עצמם. האמת היא שאם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח, אתה חייב להיות הבוס הקשוח ביותר של עצמך. ניהול עסק, ובעיקר הקמת עסק, דורשים הרבה מאוד משמעת עצמית ושעות עבודה מרובות. אל תחשוב שניהול עסק משלך הוא רק לשבת ולספור את הכסף.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הצלחת העסק  יזמים חדשים  מקים עסק  ניהול עסק  עסקים חדשים  פתיחת עסק חדש  תכנית עסקית