שבעת השלבים הראשונים ליישום בהול כשהעסק במשבר

מה עושים כאשר העסק נכנס נקלע למשבר? ההכנסות יורדות או שעולות ההוצאות, העסק עובר תקופה קשה שמכבידה על התחושה הכללית של העובדים להלן 7 שלבים ליישום באופן בעסק

 

 

מה עושים כאשר העסק נקלע למשבר? ההכנסות יורדות (או שלחלופין ההוצאות עולות), והעסק עובר תקופה קשה המכבידה לא רק עליכם אלא גם על התחושה הכללית של העובדים. הם מבינים שקיימת סכנה ממשית לעתיד העסק, ומשמעותה של הסכנה לעסק היא סיכון פרנסתם ומטה לחמם.

להלן שבעה שלבים ליישום מיידי במצב זה:

בדק בית

כצעד ראשון שאלו את עצמכם: איפה אנחנו טועים? ערכו דו"ח הוצאות מסודר הכולל את כל הוצאות העסק, ואל תפסחו על אף שקל. כעת בדקו אם יש מקום לצמצומים, כלומר היכן קיימות הוצאות מיותרות. עכשיו עקבו אחר ההכנסות. אם הפערים גדולים מדי, ככל הנראה יש צורך בשינוי משמעותי. לעתים ניתן להיעזר בבעלי מקצוע היכולים להצביע לכם על נקודת התורפה של העסק וכך לפתור את הבעיות, או לפחות חלק מהן.

יצירת חזון משותף

אם אינכם מעוניינים שהעובדים הטובים יינטשו את הספינה, מומלץ ליצור חזון משותף ולוודא שכולם נמצאים איתכם על הסיפון. זהו הרגע שבו תכונות המנהיגות שלכם עומדות בפני מבחן הרה גורל.

שקיפות

כאשר העסק נכנס לצרות, מתחילות גם השמועות ההרסניות. חוסר ודאות הוא הקרקע הפורייה ביותר שעליה צומחות ומסתעפות שמועות אלו. הדרך היחידה להילחם בהן היא לנהוג בשקיפות באשר לצעדים העתידיים.

התמקדות בעתיד

גם כאשר העסק נלחם על כל שקל, וממש מורגש שהוא נמצא במאבק עיקש על הקיום שלו, עדיין חשוב להישאר עם הפנים קדימה ואף לחשוב על הטווח הארוך. הדבר יכול להתבטא בהמשך הגדרת יעדים לצוות, בהטלת משימות ובמתן תשומת לב לפרויקטים עתידיים.

אבני דרך

ציינו בצורה מיוחדת את כל העשייה המשמעותית שהושגה בדרך לרווחיות. חתמתם למשל על חוזה עם לקוח חדש אשר צפוי להביא הכנסה נוספת? עשו הרמת כוסית במשרד. במילים אחרות, נסו ליצור מומנטום של הצלחה.

השקיעו בגיבוש הצוות

זהו הזמן שבו אתם רוצים לגרום לכל העובדים סביבכם להרגיש כמו משפחה העובדת יחד למען מטרות נוספות. הקדישו לכך את מלוא תשומת הלב על מנת לגבש את העובדים וליצור אווירה נעימה.

חובות לספקים

והיה והעסק סובל מבעיות בתזרים מזומנים, ואין הוא יכול לעמוד עוד בהתחייבויות שלו כלפי הספקים, מומלץ לפנות אליהם ולהסביר להם את המצב. הימנעו ממצב שבו הם מגלים על אודות המשבר בעקבות צ'קים חוזרים. נסו להגיע איתם להסדרי תשלום בהבנה ובהסכמה. תופתעו לגלות עד כמה הדלתות נפתחות כאשר מגלים כנות ורצון אמיתי לפתור את הבעיה. בסופו של דבר גם הספקים רוצים בהצלחתכם.

לסיכום,
כאשר הנכם בעלי חזון ברור ואתם יודעים מהו היעד שאליו אתם רוצים להגיע, המכשולים בדרך הם משוכות אותן תוכלו לעבור. בדומה לרמזור אדום המחייב אתכם לעצור במהלך נסיעתכם, אך אינו עוצר אתכם הגעה אל היעד. קחו נשימה כל בוקר והתמקדו במטרות שלכם.

אם בכל זאת לא הצליחו השינויים שעשיתם למנף את העסק, תמיד קיימת האפשרות לחפש משקיע חיצוני שיסייע במימון, ולעתים גם ברעיונות ובהצעות לשיפור העסק.

המדיה כבר תפסה חלק משמעותי בחיינו, ונותני השירותים זיהו זה מכבר את הפוטנציאל הטמון בפרסום באינטרנט, ברדיו, בטלוויזיה ואף בעיתונות. אז נכון שפרסום דורש מימון, אך כדי להרוויח צריך להכניס קודם לכן את היד לכיס.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אפיון השותף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנות לרווחים  חובות לספקים  חוזה רכישה  מכירת עסק פעיל  משבר בעסק  עסק במשבר 

 

 
1
תמונת המשתמש
ישראל
אם אתה משקיע נכון הכי חשוב להשאר אופטימי
אם אתה משקיע בדבר הנכון אז הכי חשוב להשאר אופטימי ולדעת לעבור גם את תקופת השפל כי זה חלק בלתי נפרד מעשייה משמעותית בכל תחום.
10/11/2020
 
2
תמונת המשתמש
יוסי
זמן של האטה הוא הזדמנות להתחיל בצמיחה
כשהעסק מאט זה בדיוק הזמן להכניס טכנולוגיות חדשות, להכיר לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים, ואולי אפילו לקחת חופשה קצרה להתרעננות. כל מה שעוזר לשמור על אופטימיות.
06/08/2017