לקראת 2019: 10 טרנדים ותחזיות לעסקים קטנים
המגמות החשובות שכל בעל עסק קטן חייב לדעת עליהן בתחומי מכירות ושירות לקוחות, שיווק ופרסום ומדיניות ציבורית. חלק א'
שנה נוספת חלפה לה וזו הזדמנות ליזמים לשקף את השנה האחרונה, עם כל נקודות השיא והשפל, ולתכנן את השנה הקרובה לאור הלקחים והמסקנות. כמובן שפעולות עסקיות לא קורות בוואקום, ומגמות עסקיות משתנות תמיד: בין אם השינויים מתרחשים במכירות ושירות לקוחות, שיווק ופרסום או מדיניות ציבורית, יזמים צריכים להיות מודעים לכל הגורמים החיצוניים האלה בנוסף לפעילותם הפנים־ארגונית.
לשם כך, האתר האמריקאי Business News Daily, המתמחה בעסקים קטנים, פרסם רשימה של מגמות עסקיות ותחזיות כדי לסייע לעסקים להתחיל את 2019 בהצלחה. רעיונות מפתח אלו ככל הנראה יהיו מרכיבים חשובים באסטרטגיה של עסקים קטנים המבקשים להתמקד בצמיחה עתידית וצריכים להיות על המכ"ם של כל יזם עסקי.
מכירות ושירות לקוחות
עסקים קטנים יבצעו יותר התאמות ללקוח המודרני. "ללקוחות יש כיום יותר אפשרויות מאשר אי פעם, והם הראו משיכה גוברת לבתי עסק המציעים שירות מהיר, רציף ומותאם אישית. זה נכון אם הם מזמינים ארוחת צהריים, מתקנים את המכונית שלהם או מבצעים עסקה פיננסית. בתעשיית השירותים הפיננסיים שלנו, כבר ראינו חברות גדולות בעלות מוניטין ומורשת נכשלות בפרמטרים אלו לעומת חברות סטארט-אפ קטנות יותר שמציעות חוויות משתמש טובות יותר", אומר ברנרדו מרטינז, מנכ"ל השלוחה האמריקאית של חברת Funding Circle המתמחה בהלוואות p2p.
הטכנולוגיה לא תחליף את המגע האנושי. "הטכנולוגיה תמיד משתפרת, ועם הפיתוי מצד כל ארגון להטמיע בתוכו טכנולוגיה חדשנית עלינו לזכור כי AI ו־Predictive Analytics לא יחליפו את האדם בכל הנוגע למתן חוויית הלקוח. בעוד אינטליגנציה מלאכותית טומנת בחובה הזדמנויות משמעותיות, זו לא תהווה גורם משנה מציאות, לפחות לא בשנה הקרובה. AI יכולה להיחשב כאינטליגנציה מוגברת בגלל שזו מסוגלת להעצים את האדם, מספקת לאנשים מידע טוב יותר, תובנות גדולות יותר ויכולת לבצע את תפקידיהם טוב יותר", כך לדברי קלייר ספורטון, סגנית נשיא בכירה לחדשנות בתחום חוויית לקוח בחברת Confirmit.
יחסים בין־אישיים מתגברים על טכנולוגיה. "הטכנולוגיה מפעילה את חיינו יותר מאי פעם, אבל מערכות יחסים הן שמניעות עסקים ומסחר, כך שאנשים ימצאו דרכים נוספות להתחבר ברמה האישית כדי לבנות אמון ולחזק קשרים. ודא שאתה מציע מספר דרכים להכיר ולדבר עם לקוחות. יש גבול למה שאלגוריתמים מסוגלים לספר לך על לקוח. עסקאות מונעות על ידי מערכות יחסים. השתמש באוטומציה במידת הצורך אבל אל תתעלם מכוחו של המגע האישי", אומרת פייג' ארנוף־פן, מייסדת ומנכ"לית Mavens and Moguls.
שיווק ופרסום
שיווק מותאם אישית ימשיך לגדול. "השיווק הופך להיות יותר ויותר אישי, ומגמה זו תמשיך להתגבר אל תוך השנה החדשה. תמונות אילוסטרציה, קמפיינים משופעי גנריות או הנעות אימפרסונליות לפעולה כבר לא משכנעים צרכנים. כדי להצליח, תצטרכו לספק תוכן מותאם אישית בעל ערך גבוה בכל שלב", קובע הריסון דואן, מנהל אנליטי ב־Saatva.
ביקורת המשתמש תמלוך ללא עוררין. "כיום, ביקורות של לקוחות משפיעות על יותר מ־95% מהלקוחות המקוונים לפני שהם מחליטים לרכוש. כמו גם יותר מ־90% מהגולשים נסוגים מרכישת פריטים נטולי ביקורות, טובות או רעות. בשנים הבאות, ביקורות אלו יהיו הגורם המשפיע הגדול ביותר על כל עסק. רוב העסקים יפתחו את פורומי הסקירות שלהם כדי לפרסם את דעות לקוחותיהם. חשוב מכך, מותגים יריצו קמפיינים שיווקיים חדשניים באמצעות פורומים אלה על מנת להשפיע על קהל היעד שלהם", מציין אנדריי ואסילסקו, מנכ"ל ומומחה שיווק דיגיטלי ב־DontPayFull.
מקורות חדשים של נתוני לקוחות יקדמו אסטרטגיות חדשות. "עם eMarketer שחזה באחרונה כי הוצאות פרסום במובייל ייצגו כמעט מחצית מההוצאה הכוללת על מודעות מדיה בארצות הברית עד 2020 (כ־113 מיליארד דולר), אני מצפה שרמת ההוצאה חסרת התקדים הזו תפתח סדרה של תובנות חדשות עבור משווקים, במיוחד מגמות התנהגות מיקום הצרכנים וכיצד הם מקבלים החלטות רכישה בתנועה", מסביר הארי דיוהירסט, נשיא ב־Blis.
חיפוש קולי סוף סוף כאן. "טכנולוגיית זיהוי קולי המשיכה להשתפר, וכתוצאה מכך, חיפושים קוליים צברו פופולריות. חיפוש קולי פופולרי בזכות קלות השימוש והמהירות. יותר בטוח לאנשים בדרכים (או במכונית) לחפש באמצעות פקודה קולית מאשר על ידי הקלדה. כמו כן, מכיוון שאנשים יכולים לדבר מהר יותר מלהקליד, הם מסוגלים לבצע חיפוש קולי ביתר מהירות. עם הפופולריות הגוברת של רמקולים חכמים, ב־2019 נמשיך לראות עלייה במספר החיפושים הקוליים. עלייה זו תעצב מחדש את האופטימיזציה של מנוע החיפוש, כאשר החיפוש עובר לשאילתות דיבוריות ולחיפוש ביטויי זנב ארוך (ארבע מילים ויותר)", מסביר אלכס ממברילו, מנכ"ל Cardinal Digital Marketing.
מדיניות ציבורית
התנאים הפוליטיים נוטים לטובת היזמים. "אני אופטימי במונחים של מדיניות ציבורית, רגולציה והתערבות ממשלתית באופן כללי... ראשית, ממשל טראמפ ימשיך במדיניות הסרת הפיקוח שלו, כי זה מועיל מאוד למשק. שנית, ניצחונה האחרון של המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים יסייע לחיזוק התקיעות בוושינגטון, והתקיעות הרי טובה לעסקים", טוען מארק ת'ורנטון, מחבר הספר "The Skyscraper Curse".
תקנות הפרטיות של מידע יתפשטו ברחבי העולם. "ארצות הברית תגלה כי האסדרה הכללית להגנה על מידע (GDPR) של האיחוד האירופי קבעה תקן דה פקטו עולמי, המשפיע על חברות סטארט-אפ ותאגידים מבוססים כאחד. הקבלה ל־GDPR תתודלק על ידי השיפוע המתמשך של פשעי אינטרנט ופריצת מידע בשנת 2019. זהויות וסיסמאות גנובות יכריחו אזורים אחרים בעולם לשקול חקיקה דומה", מסביר גיאורג גרב, מייסד ונשיא Vereign.
אי הוודאות של התעריפים נמשכת ב־2019. "הכלכלה נמצאת במצב טוב מאוד כרגע. נראה כי נוכל לספוג עליית ריבית בשיעור של שניים או שלושה רבעי האחוז לפני סוף השנה ללא כל השפעה שלילית מהותית. אך אי הוודאות סביב התעריפים ומלחמת הסחר הממשמשת ובאה עלולים לשנות את התחזית הזאת", אומר ג'יימס קאסל, מייסד שותף ויו"ר Cassel Salpeter and Co.
לכתבה: 10 טרנדים ותחזיות לעסקים קטנים - חלק ב'
הכתבה תורגמה מאתר ביזנס ניוז דיילי
האם הכתבה הועילה לך? (0 הצבעות, 0 מתוך 5) |
עוד מאמרים בנושא |
הוסף תגובה חדשה
תגובתך התקבלה, ותפורסם בכפוף לשיקולי העורך.