כל מה שצריך לדעת לפני לקיחת הלוואה

אם החלטתם שאתם מעוניינים לקחת הלוואה מכל סיבה שהיא, מומלץ שרגע לפני שתפנו לגוף המלווה בבקשה זו תערכו מחקר קצר על כל הפרטים החשובים. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מתחייבים לסכום הלוואה שאותו תוכלו להחזיר, בעוד שאתם מבינים באמת את משמעות התנאים. לפניכם כל הדברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם לוקחים הלוואה מהבנק.

 
צילום: pixabay.com

 

הלוואות מטבען יש להחזיר לגוף שממנו קיבלתם אותן, בתוספת ריבית כמובן. לפני שאתם לוקחים את ההלוואה שלכם, ודאו שיש לכם בכלל את היכולת להחזיר אותה. אי החזר הלוואה בזמן שנקבע עשוי להביא אתכם לשלם ריבית פיגורים, ובמקרים שבהם האיחור הוא משמעותי, אתם עשויים למצוא עצמכם מתמודדים עם הוצאה לפועל והרי אף אדם לא מעוניין להגיע לכך.

 

אז נכון שאת סכום ההלוואה תבקשו בגובה המאפשר את כיסוי מטרת ההלוואה. אך פרט זה אינו יכול להיות השיקול היחיד שלכם. עליכם לבחון גם את ההוצאות החודשיות שלכם, את ההכנסות הקבועות ואף להשאיר מרווח ביטחון למקרים שבהם חלילה נוצר פתאום אובדן הכנסה או כאשר ישנן הוצאות בלתי צפויות. אל תתחייבו להחזיר סכום העולה על כוחכם הפיננסי, משום שבסופו של דבר לא רק שההלוואה לא תסייע לכם, היא אף עשויה להרע את מצבכם הכלכלי מאוד.

 

ישנן דרכים שבהן תוכלו להקל על עצמכם בהחזר החודשי, מבלי להתפשר על הסכום הכללי שאתם לווים. ראשית, תוכלו לקבוע תקופת החזר ארוכה יותר, כך שבכל חודש תשלמו נתח החזר יותר מצומצם. להמלצה זו ישנו סייג, שכן לא מומלץ לקחת הלוואות הפרושות על תקופות ארוכות מדי. אף אדם אינו יודע מה יוליד היום וייתכן כי בהמשך הדרך החזר ההלוואה יהיה מאוד קשה עבורכם. יחד עם זאת, אם תהיה לכם אפשרות להקדים את פירעון ההלוואה, בהחלט תוכלו לעשות זאת ובכך לקצר את תקופת ההלוואה. אך זכרו, אם הפירעון הוא חלקי בלבד, תקופת ההחזר לא תשתנה, רק סכום ההחזר החודשי יצטמצם.

 

האם מטרת ההלוואה מוצדקת?

כפי שניתן להבין משמה, הלוואה לכל מטרה היא הלוואה שמטרתה אינה מוגדרת. כלומר, כל אדם יכול לבקש סכום כסף מגוף מלווה, מבלי לתחום את הסיבה אשר לשמה הוא מבקש את הכסף, זאת בניגוד למשכנתא למשל שמטרתה לאפשר רכישת נכס. אך רק בגלל שקוראים לה הלוואה לכל מטרה, אין זה אומר שכל מטרה מקדשת את האמצעים.

אם אתם לוקחים את הצעד המחייב הזה, מומלץ לעשות זאת עבור הוצאות ייחודיות שאינן שוטפות. כלומר, אל תיקחו הלוואה פשוט כי אתם רוצים יותר כסף בחשבון. מטרות הלוואה מתאימות יותר יהיו למשל תשלום שכר לימוד, סגירת המינוס בבנק, רכישת רכב, שיפוץ הכרחי בבית ועוד. ככל שמטרת ההלוואה תהיה ברורה יותר, כך השימוש בה יהיה יותר מושכל וגם הסכום שתיקחו יהיה יותר מדויק.

ודאו עם עצמכם שהצורך שלכם בהלוואה אינו נובע פשוט מאוד מהתנהלות כלכלית נכונה. זאת משום שבמצב כזה, סביר להניח שבמהרה תמצאו עצמכם בבור כלכלי עמוק יותר, בעוד אתם נאבקים בהחזרים. רק מי שמתנהל כלכלית באופן נכון, יכול לעמוד בהחזרים בצורה נינוחה ורגועה.

הגדירו סכום הלוואה מדויק

ממש כפי שכדאי להגדיר מטרת הלוואה מדויקת, כך חשוב ואף יותר להגדיר בדיוק רב את סכום ההלוואה שאתם לוקחים. ישנם מספר פרמטרים שצריכים לסייע לכם בהגדרת הסכום שאותו תבקשו. ראשית, ישנה כמובן המטרה אשר לשמה אתם לוקחים את ההלוואה מלכתחילה. אם אתם רוצים לכסות את המינוס, הרי שסכום ההלוואה צריך להיות מספיק כדי לאפשר כיסוי שלו. אם אתם רוצים לממן שיפוץ, עליכם לתכנן תקציב מדויק ולקחת הלוואה בהתאם. כך כדאי לעשות עבור כל מטרה שהיא. לקיחת סכום גדול מדי היא מיותרת בהחלט ותיאלצו לשלם עליו ריבית, על אף שמדובר בסכום כסף שאינכם זקוקים לו במלואו.

פרמטר נוסף שמשפיע על קביעת סכום ההלוואה לעסק, הוא כושר ההחזר שלכם. כלומר, כמה יש באפשרותכם להחזיר בכל חודש לעומת תקופת ההחזר של ההלוואה. כמובן שכושר ההחזר שלכם מושפע מגובה ההכנסות שלכם, ההוצאות החודשיות, השארת תקציב פנוי להוצאות בלתי צפויות ועוד. רק לאחר שתחברו בין שני הפרמטרים, תדעו מהו סכום ההלוואה שכדאי לכם לבקש.

*כתבה זו אינה מהווה הצעה ו/או התחייבות להעמדת האשראי. העמדת ההלוואה באמצעות הבנק וכפופה לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  השקעות בחו"ל  חובות לספקים