תכנית עסקית להשגת הלוואה בערבות המדינה

 

 

הקמת עסק דורשת הון על מנת לממן את עלויות ההקמה והתפעול של העסק. אלו יכולים להיות סכומים קטנים של כמה מאות דולרים ועד מילוני דולרים ואפילו מיליארדים, הכל תלוי באופי העסק שאתם מתכננים. מן הסתם רוב העסקים הם עסקים קטנים ובינוניים אשר אינם דורשים השקעות אדירות, אך עדיין לרובנו אין את הכסף הדרוש ואנו זקוקים לגיוס הון. אחת האפשרויות שעומדות בפניכם היא השגת הלוואות בערבות המדינה. כאשר אתם מחפשים משקיעים ו/או הלוואות אתם חייבים תכנית עסקית, יש לה חלק חשוב בגיוס ההון.

אף משקיע או גוף המעניק הלוואות אינו מעוניין לסכן את כספו ללא כל מחשבה. התכנית העסקית מאפשרת למי שמלווה לכם את הכסף להבין מה בדיוק תעשו עם הכסף וכך לנתח את רמת הסיכון שלו ולקבל את ההחלטה האם להעניק את ההלוואה ובאיזה סכום. הגופים המעניקים את ההלוואות תמיד יעדיפו לתת הלוואה לעסק בעל פוטנציאל מנקודת מבטם, כך יש יותר סיכוי שהעסק ייצר הכנסות לבעליו ויאפשר לו להחזיר את ההלוואה.

הלוואות בערבות מדינה

עסקים קטנים מתמודדים עם קשיים רבים, בעיקר בכל הנוגע לגיוס הון. למדינה ישנו אינטרס בהצלחת העסקים, הם מייצרים מקומות עבודה ומאפשרים למשפחות להתפרנס בכבוד ולהניע קדימה את הכלכלה הישראלית. מסיבה זו וגלל הקושי בהשגת הון המדינה מציעה הלוואות בערבות מדינה. לא המדינה היא שמעניקה את ההלוואות אלא רק את הערבות. בהלוואות אלו המדינה לוקחת אחריות במקרה של חדלות פירעון בסכומים אשר יכולים להגיע עד ל 85% מסכום ההלוואה. כך הבנקים המלווים אשר חוששים מהסיכון יכולים לתת את ההלוואה בלב שקט. הלוואות בערבות מדינה הן הלוואות בתנאים נוחים המאפשרים לעסקים הקטנים מרווח נשימה.

את הבקשה להלוואה בערבות מדינה יש להגיש אל הגוף המתאם מטעם המדינה. אלו הם גופים פיננסיים פרטיים אשר עובדים בשיתוף עם המדינה. באחריותם של גופים אלו לנתח את העסק המבקש הלוואה ולהעניק את ההמלצה לבנקים אשר בפועל הם אלו אשר מעניקים את הלוואה.

תוכנית עסקית גרפיים

על מנת לקבל הלוואות בערבות מדינה לא מספיק להגיד ”אני צריך הלוואה של XXXX כסף עבור העסק“. לצורך ניתוח העסק ישנה דרישה לתוכנית עסקית. הסיבה לכך היא די ברורה. המדינה מעניקה ערבות להלוואה ובהחלט מעוניינת בהצלחת העסק. אך לצורך כך המדינה רוצה לדעת שאכן מדובר בעסק רציני עם תוכנית עסקית מעשית. המדינה אינה מעוניינת להניח את כספה על קרן הצבי.

התכנית העסקית מאפשרת להבין את מהות הרעיון העסקי, את הצעדים הנדרשים להגשמת הרעיון וכיצד ישתמשו בכסף; התכנית מגדירה היטב את עלויות ההקמה והתפעול ומעניקה לקרן להלוואות בערבות מדינה את הביטחון שהכסף ישמש למטרה ראויה ובצורה נכונה.
ראוי לציין כי ישנם מסלולי הלוואה שונים עבור עסקים בהקמה:

  1. עסקים פעילים קיימים הרוצים להתרחב ולהתפתח.
  2. עבור עסקים אשר נקלעו למצוקה תזרים מזומנים נקודתית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  חתימת הסכם  ייעוץ לעסק  כיסוי חובות  מקים עסק  ניהול עסק  עסק במשבר  עסק ללא הון התחלתי  עסק פעיל  תכנית עסקית