על החשיבות של חברת השילוח כשמוכרים באינטרנט

כאשר אתם מנהלים חנות אינטרנטית שמאפשרת קניה מקוונת, אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לחשוב עליהם הוא המשלוחים שלכם. הסיבה לכך היא שעם השנים הציפיות והצרכים של הלקוחות השתנו בצורה דרמטית ורובם ככולם מצפים למשלוח מהיר ואמין.

 
צילום: pixabay

 

אז אם אתם מעוניינים לשפר את שירות הלקוחות שלכם, ולהגדיל את המכירות עליכם לבחור נכון את חברת השילוח שתעבדו אתה, מכל הסיבות הבאות.

מדוע משלוחים כל כך חשובים?

אם בעבר משלוחים היו נמסרים לאחר שבוע או עשרה ימי עבודה במקרה הטוב, עם מינימום אפשרויות ללקוחות, כיום התמונה השתנתה. ככל שהטכנולוגיה התפתחה כך גם גדלו האפשרויות, כמו גם שיטות המסירה.

ללקוחות יש היום הרבה יותר בחירה: הם יכולים לבחור את המשלוח המועדף עליהם ואת שיטת המסירה, מה שהוביל לשינוי הגישה בכללותה. משלוח מהיר של עד שלושה ימים הוא כבר לא מותרות או הטבה, אלא שהלקוחות כבר מצפים לאותה מהירות, ואם העסק שלכם לא עומד בציפיות אתם עשויים להחמיץ המון לקוחות פוטנציאליים.

משלוחים הם גם נקודת המפגש של הלקוחות עם העסק, לכן אם חברת השילוח לא תספק את הסחורה והלקוחות יחוו איזו בעיה, הם יישארו עם רושם שלילי על המותג שלכם וסביר להניח שלא יקנו מכם שוב.

כל הדרכים לשפר את השירותים שלכם

כדי להציע את מיטב השירותים עליכם קודם כל לבחור חברת שליחויות טובה. חברת שליחויות טובה היא כזאת שמציעה לכם את כל הדרכים לשפר את השירותים, תוך שחושבת עליכם ועל לקוחות הקצה שלכם.

  • מגוון אפשרויות משלוח – לא כל הלקוחות יכולים ליהנות מהיתרונות של שליח עד הבית, כמו שלא כולם ירצו לנסוע לנקודת הפצה כדי לאסוף משלוח. לכל לקוח יש העדפות משלו ולכן עליכם לדאוג לעבוד עם חברת שליחויות שמציעה כמה אפשרויות משלוח לבחירת הלקוחות. ככל שתספקו יותר אפשרויות כך הלקוחות יהיו מרוצים יותר.
  • מעקב אחר משלוחים – ככל שהאתר גדל כך גם כמות החבילות תגדל ולכן אם לא תעקבו אחר המשלוחים שלכם, אתם עשויים למצוא את עצמכם בכאוס מוחלט. מעקב אחר חבילות מטעם חברת השליחויות עוזר לכם לעשות סדר בדברים, לפקח על כל חבילה שיוצאת לדרך ובמידה ומתרחשת תקלה תוכלו לתקן אותה במהירות ולספק תשובות ללקוחות שלכם.
  • מחירי משלוחים – לקוחות מאוד מעריכים משלוח חינם או משלוחים במחירים מוזלים. קחו בחשבון שמחירי משלוח מופחתים או משלוח חינם יכולים להגדיל את המכירות במידה משמעותית, כך שגם אם לכאורה נדמה לכם שאתם מפסידים, בפועל זה ישלם לכם.
  • טכנולוגיה מתקדמת – דבר נוסף שכדאי להבטיח הוא שחברת השילוח משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו למשל התממשקות למערכות של האתר, כך שאינכם צריכים לדווח לה על כל חבילה. התממשקות אוטומטית ופשוטה לכל סוגי האתרים היא ללא ספק יתרון.
  • תקשורת עם הלקוחות – תקשורת טובה עם הלקוחות מאפשרת להם לדעת מה הסטטוס של החבילה והמשלוח בכל רגע נתון. כאשר חברת השילוח מודיעה ללקוחות מתי השליח צפוי להגיע, מתאמת אתם מועד נוח ומאפשרת להם לבחור נקודת הפצה מועדפת, הלקוחות יהיו הרבה יותר מרוצים מהשירות.
  • שירותים בפריסה ארצית – עליכם לדעת שבאפשרותכם לספק שירותים בפריסה ארצית מבלי לעבוד עם כמה חברות שליחות במקביל. ככל שחברת השילוח תהיה גדולה יותר תספק שירותים לכל הארץ ותעבוד עם מאות נקודות חלוקה, כך יהיה לכם יותר שקט נפשי ופחות התעסקות.
  • היערכות טובה לכל מצב – יש תקופות שיש בהן "פיקים" של משלוחים כמו חגים או ימי קניות גדולים ועל חברת השליחויות להיות מוכנה וערוכה לכך עם מיטב הטכנולוגיות שקיימות בתחום, במטרה לספק שירות איכותי ומהיר גם בזמני שיא.

ובשורה התחתונה: בחרו את חברת השילוח הנכונה

ככל שהעסק שלכם גדל, כך קיימת חשיבות לבחירה נכונה של חברת שליחויות. חברת השילוח היא לא פחות מחיונית ובכוחה להסיר מכם המון לחץ והתעסקות ולאפשר לכם להתרכז בחלקים אחרים של פיתוח וניהול העסק שלכם.

לכן נסו להימנע עד כמה שאפשר מלבצע טעות גורלית שעשויה לעלות לכם ביוקר והיא: לבחור חברת הפצה שאינה מתאימה. יש לנו רק המלצה אחת - אל תשימו את העלויות כשיקול מרכזי ובלעדי, שימו לב שאתם בוחרים בחברת שליחויות בעלות משתלמת, אך טובה ואמינה מספיק כדי לשמור על הלקוחות שלכם מרוצים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  השקעה בעסק  מותג מצליח  עושים עסקים  פותח עסק  פרסום עסק