אתם עובדים מהבית? איך לנהל את המשרד בצורה נכונה

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתרבות העבודה בעשרים השנה האחרונות בערך, ובפרט בשנים האחרונות, אחרי מגיפת הקורונה, הוא מעבר מעבודה במשרד לעבודה בבית. יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית, בין אם הם עצמאיים ובין אם הם שכירים שעומדת בפניהם האופציה לא להגיע למשרד מדי יום אלא לעבוד מביתם.

 
צילום: Tima Miroshnichenko באתר PEXELS

 

ישנם הרבה מאוד יתרונות לעבודה מהבית. עצם זה שאין צורך להתמודד עם הפקקים בתנועה מדי יום, לחפש חנייה (שלא נדבר על חסכון בהוצאות רכב), אפשר להתלבש איך שרוצים, ניתן לעבוד בתנאים הרבה יותר נוחים ונעימים, הבית הוא לרוב מקום יותר שקט בשעות מסוימות ואז תפוקת העבודה גבוהה יותר, וכן אפשר לחלק את הזמנים בצורה הרבה יותר נוחה ואפקטיבית. הורים רבים נהנים מהאופציה לעבוד מהבית, מאחר וזה מאפשר להם לבלות יותר עם ילדיהם.

אך בשביל לעבוד מהבית בצורה נוחה, אנחנו צריכים לדעת כיצד לתכנן ולעצב את המקום באופן שישרת אותנו. עלינו להקפיד על ריהוט מתאים, סידור נכון, ויצירת גבול בין החלל שמשרת אותנו לעבודה לבין שאר חללי הבית, כך שתהיה הפרדה ברורה לנו ולשאר בני הבית.

מה נדרש בשביל לעבוד מהבית?

אחת הסיבות שעבודה מהבית היא אפשרית היום יותר מאשר בעבר, על כן היא גם מאוד פופולארית,  זו האפשרות לעבוד בתנאים אופטימאליים כאילו אנחנו במשרד. כל מה שאנחנו צריכים זה מחשב עם חיבור לאינטרנט. מאחר ורוב העבודה נעשית היום דרך מחשבים, אז ברגע שיש לנו את זה, אין לנו שום בעיה לייצר משרד ביתי ולעבוד בו.

דבר ראשון שאנחנו צריכים לעשות, זה לאפיין את הצרכים שלנו. מה בדיוק אנחנו צריכים בשביל שנוכל ליהנות ממשרד ביתי. ישנם עובדים שכל מה שהם צריכים זה מחשב ואינטרנט. הם לא צריכים שום דבר מעבר לכך. בהתאם לכך, הם זקוקים למקום מתאים להניח את המחשב, כך שיוכלו לעבוד בצורה שקטה ונוחה.

אם בחרתם שולחן מחשב קטן עליו תרצו להציב את המחשב שלכם, אז סביר להניח שיש לכם הרבה יותר אפשרויות איפה להעמיד אותו. במקרה כזה, חשוב שתבדקו כמה אור נכנס למקום, עד כמה הוא שקט, והאם הוא מספק לכם סביבת עבודה נוחה ונעימה. אם אתם בוחרים שולחן מחשב גדול, סביר להניח שהאפשרויות שלכם יהיו יותר מצומצמות מבחינת איפה להציב אותו ולקבל את התנאים הנכונים עבורכם.

מעבר למחשב, שהוא כאמור הכלי הבסיסי ביותר למשרד ביתי, חשוב לבדוק אילו עוד מכשירים אתם צריכים להחזיק. למשל, אם אתם צריכים להדפיס דברים באופן קבוע, אז חפשו מדפסת לייזר ביתית שתוכל לשרת אותכם נאמנה, לאורך זמן ובעלויות נמוכות. תבדקו כמה הדפסות היא מסוגלת לבצע בדקה, למשך כמה זמן, ומה נדרש מכם בשביל לתפעל אותה.

בשביל לייצר משרד ביתי נוח ונכון, עליכם להקפיד על רכישת פריטים נוספים שיעזרו לכם לייצר תהליך עבודה נוח ואפקטיבי. לדוגמא:

  • מושב נוח שתוכלו לשבת עליו במשך שעות ארוכות מבלי שתרגישו תחושת כאב
  • אמצעי תאורה מתאימים למקום
  • וילונות, דלתות או כל דבר שייתחם את המקום וייצור גבול בינו לבין שאר חלקי הבית.

אתם יכולים גם לרכוש פריטים שיקשטו את המקום ויתנו תחושה נעימה יותר, רמקולים או אמצעים אחרים שיאפשרו לכם לשמוע מוזיקה וכן אמצעים שיאפשרו לכם לשתות קפה או דברים אחרים בצורה נוחה.

 

איך מאפיינים משרד ביתי בצורה נכונה

ישנם בעלי מקצוע שונים שבוחרים לעבוד מהבית. כפי שציינו קודם לכן, ישנם כאלה הזקוקים אך ורק למחשב וחיבור לאינטרנט, בעוד שיש מי שזקוק לדברים נוספים. זה תלוי בסוג העבודה שהוא מבצע ובמה שהיא דורשת ממנו.

למשל, אנשים שעובדים מהבית וכל התקשרות בינם לבין הלקוחות והספקים שלהם נעשית דרך הרשת, לא צריכים באמת שום דבר מלבד מחשב, חיבור לאינטרנט ואולי גם מצלמות רשת.

לעומת זאת, אנשים שנוהגים לקבל לקוחות בבית, צריכים לחשוב איך זה יכול להתבצע בצורה נוחה. לשם כך, עליהם לרכוש ריהוט שיאפשר להם לקבל את פני הלקוחות בצורה נוחה ולייצר סביבת עבודה מתאימה. במקרה כזה, תהיה לשטח השפעה יותר משמעותית בכל מה שקשור להיבט של גודל הפריטים השונים והאופן בו תבחרו לסדר אותם במקום.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף