איך להקים את העסק מאפס?

 

 

ישנם הרבה מדריכים העוסקים ב"איך להקים עסק?", רוב המדריכים עוסקים בפרטים הטכניים השונים שעליכם להיות מודעים אליהם או לבצעם במסגרת תהליך הקמת העסק. אך הפעם לא נעמיס אתכם ביותר מידי פרטים. במקום זאת פישטנו את הנושא ל 3 נקודות חשובות ורלוונטיות למי שמקים עסק מאפס.

נקודות חשובות בפתיחת עסק מאפס

  1. הרעיון העסקי - ברוב המדריכים נקודה זו נדחקת לשוליים. המדריכים יוצאים מתוך נקודת הנחה שיש לכם רעיון סביבו אתם רוצים להקים את העסק. אך בפועל ישנם אנשים רבים שתקועים בשלב חיפוש הרעיון. כלומר יש להם את הדחף לפתוח עסק אך אין להם רעיון. כל דבר המספק ערך לאנשים יכול להיות רעיון לעסק. זה יכול להיות מוצר או שירות, עליכם לזהות את הצורך ומסביבו לפתח את הרעיון העסקי. זהו יכול להיות דבר חדש שעד היום לא נעשה, אך לא בהכרח צריך להמציא מחדש את הגלגל. לצורך הדוגמה, יכול להיות שזיהיתם צורך בחנות מכולת באזור מסוים. הרעיון עצמו (חנות מכולת) הוא אינו חדש, חנויות מכולת קיימות, רק אתם הצלחתם לזהות צורך בחנות מכולת באזור מסוים אז אם יש לכם רעיון חדשני, אל תחשבו שזה יהיה קל להטמיע אותו. קחו בחשבון שלא תמיד פשוט לשכנע את הצרכן כי הוא יכול להפיק תועלת מהמוצר החדשני. לדוגמה היום לכל אחד ברור מהו השימוש ומהן התועלת ממחשב ביתי, אך האם לדעתכם זה היה כך כאשר המחשב הביתי יצא לשוק?
  2. תכנית עסקית - כאשר יש לכם רעיון עסקי, עליכם להשקיע כספים בשביל להקים את העסק. זה תלוי בסוג העסק, אך לצורך הדוגמה יתכן כי תצטרכו לשכור מקום, כמו מחסן או משרד; להשקיע בציוד, מכונות או כל דבר אחר הנדרש לצורך פעילות העסק. אך לפני שאתם מפזרים כספים עליכם לבנות תכנית עסקית מפורטת - התכנית העסקית מפרטת את כל הצעדים הדרושים. למעשה תכנית עסקית היא כלי תכנוני עבורכם. היא מאפשרת לכם להבין את מקומכם בשוק, להיות ממוקדים על המטרה ולנהל נכון את המשאבים העומדים לרשותכם.
  3. מימון העסק - בהתאם לגודל ואופי העסק כך גם נדרש הון לצורך הקמתו. לפני שאתם משקיעים הון עצמי או מתחילים לחפש משקיעים והלוואות, חשוב שתדעו בדיוק כמה אתם צריכים. התכנית העסקית המפורטת היא כלי המסייע לכם לחשב את הכל. לעיתים אף התכנית העסקים עוזרת לקבל את המימון הדרוש מבנקים וממקור חוץ בנקאי בתנאים טובים, נקודה חשובה בהקשר ההון הוא שעליכם לקחת בחשבון גם את ההוצאות התפעוליות. הסיכוי לכך שהעסק יגיע לעצמאות כלכלית החל מרגעיו הראשונים הוא אפסי, ולכן חשוב שיהיה לכם תקציב לצורך תפעול העסק בשלבים שהוא עדייו אינו מייצר הכנסות. לצורך השגת הון תוכלו לפנות לבנקים לבקש הלוואות. ישנן גם קרנות המאפשרות לכם לקבל הלוואות לצורך הקמת עסק בערבות מדינה. שימו לב שלצורך הלוואות אלו אתם צריכים להציג תכנית עסקית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור שטח להשכרה  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  חוזה רכישה  ייעוץ לעסק  לוקיישן  מקים עסק  ניהול עסק  סיווג עסקים  עושים עסקים  עסק ללא הון התחלתי  קונים עסקים  קניית עסק  תכנית עסקית