פרסום מיזם למציאת משקיעים

 

 

יש לכם רעיון למיזם עסקי אבל חסרים לכם המזומנים בשביל להוציא את הרעיון אל הפועל. האמת שזה די מתסכל, בשביל להרוויח כסף צריך להשקיע כסף. אם אין לכם הון עצמי אתם נמצאים במלכודת. אך האמת שלא הכל שחור, בהחלט ניתן לגייס משקיעים ולהקים מיזמים עסקיים מוצלחים. אם ברצונכם למצוא משקיעים עבור המיזם שלכם עליכם לפרסם אותו, אולי לא באופן פומבי אבל לפחות להציג אותו בפני המשקיעים הפוטנציאליים. אך לפני שאתם ממהרים לעשות זאת,

להלן כמה נקודות חשובות שיש להבין..

כאשר אתם מחפשים משקיע או משקיעים למיזם חשוב שתקדישו מחשבה לאילו משקיעים את מחפשים. לא כל משקיע מגיע מאותן הסיבות וחשוב שהציפיות שלכם יתאימו לציפיות של המשקיע. ישנם משקיעים פאסיביים המוכנים להשקיע ומצפים לרווח אך אינם מעוניינים או שאין להם זמן להיות מעורבים בעסק בצורה פעילה. לעומתם אלו יכולים להיות משקיעים המעוניינים להיכנס בתור שותפים פעילים בעסק ולא בטוח שזה מה שאתם רוצים. אז לפני שאתם מדברים עם משקיעים תשאלו את עצמכם איזה סוג של משקיעים אתם מחפשים.

משקיעים בהחלט יכולים להביא איתם הרבה ערך מוסף. לעתים הם מביאים איתם ניסיון וקשרים רבי ערך אשר יכולים לסייע להצמיח את העסק קדימה. למשל יתכן שבזכות הניסיון והקשרים שלהם הם יכולים לפתוח לכם הרבה דלתות ולסייע להשיג לקוחות שלא הייתם מגיעים ללא עזרתם.

לאחר שהגדרתם לעצמכם את פרופיל המשקיע שאתם מחפשים, אתם יכולים להציג את הרעיון בפני המשקיעים. כל מיזם עסקי דורש תכנית עסקית מפורטת ככל הניתן וחושב שתראו למשקיעים שיש לכם תכנית עסקית מסודרת, אחרת לא תשדרו רצינות. אך כמובן ששום משקיע לא יתחיל מקריאה של התכנית העסקית. מה שחשוב כאן הוא הרושם הראשוני, המצגת, רוב המשקיעים מסתפקים בחמש דקות בשביל להחליט האם הם מעוניינים בהשקעה (ואז יעברו לשלב של בחינה מדוקדקת) או שיוותרו. בעצם יש לכם חמש דקות להוכיח למשקיע שמדובר במיזם בעל פוטנציאל ושאתם בעלי הכישורים הנכונים להרים את המיזם. בהחלט ישנם מקרים בהם לאנשים ישנם רעיונות מעולים אך לא את היכולות האישיות הדרושות בשביל להוציא את הרעיון לפועל ועל כן גם בשלב הזה חשוב בהחלט לבצע את הבדיקות האלו על משפחה / חברים ולשאול האם אופן ההצגה לרוחם, או שעדיף להיעזר בבעל מקצוע / מנחה המכיר את עבודתו ובעל ניסיון בהגשת מיזמים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אפיון השותף  השקעה בעסק  השקעות  מיזם  מציאת שותף  משקיע לעסק  עסקים באינטרנט  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים  תכנית עסקית  תשואה