ההתפתחות של תשלומים ביומטריים

 
צילום: FREEPIK

 

ההתמקדות של חברות תשלומים ופינטק בתשלומים ביומטריים, עשויה לחולל מהפכה אמיתית בענף התשלומים. באמצעות הכיוון הטכנולוגי הזה, אפשר לאשר עסקאות באמצעות נתונים ביומטריים ועל ידי כך להגביר את מהירות ואבטחת התשלומים. באילו דרכים ביומטריה משתלבת, בכל מה שקשור אל סליקה ותשלומים? הכנו לכם סקירה קצרה של המערכות המתקדמות שצפויות להות רלבנטיות מאוד בשנים הקרובות, ומעבר לכך.

מהם חיישנים ביומטריים?

הטכנולוגיה המרכזית מאחורי תשלומים ביומטריים היא החיישנים הביומטריים. חיישנים אלה משמשים ללכידת נתונים ביומטריים מהמשתמשים - נתונים שמתייחסים למאפיינים פיזיים, פיזיולוגיים או התנהגותיים ייחודיים שמאפשרים לזהות אנשים או לאמת את זהותם. ישנם שלל סוגים שונים של חיישנים ביומטריים, ואנחנו בחרנו להזכיר שלושה מהם.

טביעות אצבעות

חיישני טביעת אצבע הם החיישנים הביומטריים הנפוצים ביותר במכשירים ניידים כיום. הם לוכדים את התבנית הייחודית שמשורטטת על קצה האצבע של אדם. ישנם שני סוגים של חיישני טביעות אצבע: אופטי וקיבולי. חיישנים אופטיים לוכדים תמונה של טביעת האצבע, בעוד שחיישנים קיבוליים משתמשים בשדה חשמלי כדי למדוד את הקווים של טביעת האצבע.

זיהוי פנים

חיישני זיהוי פנים משתמשים במצלמה כדי לצלם את הפנים של המשתמש, ואז משווים אותה לתמונה שמורה של הפנים כדי לאמת את העסקה. טכנולוגיה זו הופכת פופולרית יותר ויותר במכשירים ניידים, במיוחד במדינות כמו סין שבהן היא משמשת בצורה נחרבת לתשלומים ויישומים אחרים.

סריקת קשתית

גם סורקי קשתית הם חיישנים ביומטריים שלוכדים תמונה, אך הם מתמקדים בקשתית העין בלבד. הם משתמשים באור אינפרא אדום כדי ללכוד את תבנית הקשתית, שהיא ייחודית לכל אדם.

מה קורה אחרי קליטת הנתונים?

לאחר שהנתונים הביומטריים נקלטים על ידי החיישנים, הם מוצפנים ומאוחסנים בצורה מאובטחת במכשיר או בענן. כאשר מתבצעת עסקה, הנתונים הביומטריים מפוענחים ונעשית השוואה בינם לבין הנתונים המאוחסנים, כדי לאמת את המשתמש. זהו תהליך הרבה יותר בטוח מאשר סיסמאות או PIN - אותם ניתן לנחש או לגנוב בקלות.

איך כל זה קשור ללמידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית?

באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות הללו, ניתן לשפר את דיוק החיישנים ולזהות הונאות. ניתן לאמן אלגוריתמים של למידת מכונה לזיהוי דפוסים בנתונים ביומטריים, בעוד בינה מלאכותית (AI) עוזרת לזהות חריגות בנתוני העסקאות והתשלומים.

אתגרים וחששות

לצד היתרונות, כמובן שיש גם סיבוכים. למשל, קיימת דאגה מפני תשלומים לא מספיק מאובטחים, מכיוון שנתונים ביומטריים הם מידע רגיש שעלול לשמש לגניבת זהות. כמו כן, קיימים חששות לגבי הדיוק והאמינות של חיישנים ביומטריים, במיוחד עבור זיהוי פנים.

סיכום

תשלומים ביומטריים הם התפתחות מרגשת בתעשיית התשלומים, המציעים דרך בטוחה ונוחה יותר לצרכנים לשלם. הטכנולוגיה מאחורי תשלומים ביומטריים מתפתחת ומשתפרת במהירות. למרות שלא הכל מוכן, לנוכח היתרונות הפוטנציאליים של הטכנולוגיה - היא כאן כדי להישאר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  חברה  חברה בעמ  ניהול עסק