כל הדרכים שיסיעו לבעלי עסקים לעבור את המשבר

אולי זה לא מה שחלמתם עליו, אבל אלו הן התוצאות של משבר כלכלי קשה ויוצא דופן בהיקפו. עסקים רבים נקלעים לקשיים, רבים כבר נסגרו ורבים שוקלים את המשך צעדיהם.

 
הדרכים שיסיעו לבעלי עסקים לעבור את המשבר

 

אנו עדיין נמצאים תחת עידן של אי וודאות ואם לא תנקטו בצעדים ותמשיכו כרגיל, גם אתם עלולים בסופו של דבר לסגור. נכון שישנם עסקים מסוימים שהרוויחו מהקורונה, אך רוב הענפים במשק נפגעו, וחלקם נפגעו קשה במיוחד. אז מהם הדרכים בעזרתם תוכלו לעבור את המשבר? להלן כמה אפשרויות:

  1. מכירת העסק - אם אינכם יכולים לשאת בהוצאות ואינכם רואים באופק את השינוי אשר יחזיר את העסק למסלול הנכון, ולא הצלחתם למצוא פתרון אחר, מכירת העסק היא אחת האפשרויות שעומדות בפניכם. תוכלו למכור את העסק ולהשתמש בכסף לסגור את החובות, ואולי אפילו להתחיל עסק חדש המתאים יותר לנסיבות.
  2. הכנסת שותף לעסק - דרך אחרת לפתור את משבר המזומנים אשר נגרם בעקבות הקורונה היא להכניס שותף לעסק. השותף יזרים הון אשר יאפשר לעסק לסגור את החובות ולצלוח את החודשים הקשים עד אשר העניינים יתייצבו ויחזרו למסלולם. אולי גם תוכלו למצוא את המשקיע המתאים אשר מביא איתו את הקשרים הנכונים בשביל לפתוח דלתות חדשות עבור העסק.
  3. הכנסת משקיע - להכנסת שותף יש חיסרון כי העסק הפרטי שלכם ”הבייבי שלכם“ הוא כבר לא רק שלכם. השותף מקבל אחוזי בעלות על העסק ומצפה להיות שותף פעיל בקבלת ההחלטות. אך יתכן שתוכלו למצוא משקיע; כלומר משקיע אשר סומך על יכולת הניהול שלכם והחלטותיכם העסקיות ומוכן להשקיע כסף בעסק, בציפייה לרווח עתידי אך ללא מעורבות ניהולית.
  4. שינוי המודל העסקי - יתכן שיש לכם את התשתית של עסק קיים, אך בעקבות תהפוכות השוק השירותים או המוצרים שלכם אינם זוכים להצלחה גדולה. תוכלו לשקול שינוי במודל העסקי, כלומר להשתמש בתשתיות הקיימות על מנת להציע מוצרים/שירותים אחרים.
  5. צמצום אמצעים - כאשר המצב הכלכלי קשה זהו גם הזמן להדק את החגורה. עליכם לבדוק את כל הוצאות העסק ולראות אולי הגיע הזמן לצמצם באמצעים. למשל אם מיקום העסק אינו קריטי לפעילותו, אולי כדאי לעבור למקום יותר זול.
  6. הטמעת טכנולוגיות אשר חוסכות בכוח אדם - כוח האדם הוא אחת ההוצאות הגדולות של העסק, אך יתכן שבזכות הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות ותהליכי אוטומציה חדשניים תוכלו לצמצם את כוח האדם ולחסוך בהוצאות העסק.

הלוואות - הלוואה יכולה לסייע לכם לממן את ההוצאות השוטפות של העסק ולעבור את הימים הקשים. ישנם מסלולים שונים, כולל הלוואות בערבות מדינה ותכניות סיוע מיוחדת. אך יש להיות זהירים, הלוואה בסופו של דבר יש להחזיר ובתוספת ריבית. עליכם להיות זהירים ולהיות בטוחים שתוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה, דבר קצת בעייתי בתנאי אי הוודאות הקיימים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  למכור עסק  מותג מצליח  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  מסעדה למכירה  מעצמאי לשכיר  מקים עסק  משבר בעסק  משקיעים  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  סיווג עסקים  עסק נמכר  עסקים פעילים למכירה