איך למכור את העסק?

 

 

אם הגעת להחלטה שאתה מעוניין למכור את העסק, סביר להניח שהעניין טעון מבחינה רגשית; זהו העסק שלך, עסק שאותו הקמת והשקעת בו שנים רבות. דווקא ברגע שהגעת להחלטה למכור אותו, תחושות אלו באות לידי ביטוי. גם הקונים במקרים רבים מגלים רגישות רבה לנושא, בכל זאת מדובר במיטב כספם. זה טבעי לערב רגשות בעסקים אך זה לא תמיד מסייע לקידום עסקאות.
אז איך בעצם מוכרים עסק בצורה הנכונה?
להלן כמה נקודות שאליהן יש להתייחס בשלב מכירה העסק:

שלב ההכנה – עסקים למכירה

אם במשך שנים מכרת מוצרים או שירותים בעסק, עכשיו המצב משתנה - עכשיו העסק עצמו הוא המוצר שאותו אתה רוצה לשווק ולמכור. המשמעות של זה היא שעלייך להציג את העסק בצורה הטובה ביותר, להציג את יתרונותיו ולהוכיח למשקיעים הפוטנציאליים שמדובר בעסק אותו ירצו לרכוש. אין משמעות הדבר לסלף עובדות, הגינות היא דבר חשוב בעסקים ואף רוב היזמים מעריכים זאת. אך בהחלט צריך לשים את הדגש על מיתוג ומיצוב העסק תוך כדי מתן דגש על יתרונותיו של העסק. בהחלט יתכנו מקרים בהם העסק מוצא למכירה בשל כישלונו הכלכלי, אך גם במצבים אלו ישנם יתרונות אשר יכולים להיות אטרקטיביים עבור משקיעים מסוימים, לדוגמא: ניהול כושל, מחסור כספי, סכסוך שותפים וכו'...

It Took Me 10 Years to Become An Overnight Success

Larry Page
 

הערכת שווי

אחד המוקשים הגדולים במכירת עסק קיים היא הערכת שווי של העסק, זהו מקור לקונפליקטים בין הרוכש הרוצה לשלם כמה שפחות ובין המוכר הרוצה לקבל כמה שיותר. הערכת השווי היא גם מקור לחשדנות רבה בין שני הצדדים וקונה מצפה למסמכים חשבונאיים, משפטיים ובנקאיים התומכים בסכום אותו דורש המוכר. הערכת שווי היא עניין מקצועי לחלוטין, לצורך הערכה אפשר להשתמש במחשבון שווי עסק, רק חשוב להבהיר כי זו שרות שניתן על ידי בעלי מקצוע העוסקים בתחום, על מנת לתת הערכת שווי אובייקטיבית. ניתן להיעזר ברואי חשבון, עורכי דין ומתווכים הבקיאים בתחומים אלו.

מכירת עסק בעזרת מתווכים

מכירת עסק היא תהליך מורכב, הן מבחינה חשבונאית והן מבחינה משפטית; כמו כן באים כאן לידי ביטוי שיקולים עסקיים הן של הצד המוכר והן של הצד הקונה. גם אם ניהלתם את העסק שלכם בהצלחה, אין משמעות הדבר שיש לכם את הכלים הנכונים להוציא לפועל את מכירת העסק ולכן לעיתים עושים זאת בעזרת מתווכים. בשוק קיימים מתווכים המתעסקים במתן שירותים לאלו אשר מחפשים עסק לקנייה ואילו אשר רוצים למכור את העסק. המתווכים יכולים לסייע בקידום העסקה, עוד מהשלב של חיפוש אחר קונים מתאימים ועד להעברת הבעלות על העסק. כך תוכלו לחסוך לעצמכם זמן ומשאבים רבים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הערכת שווי עסק  השקעות  משבר בעסק  סגירת העסק  עושים עסקים  עסק למכירה  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  שווי עסק