הדרך הכי טובה להיכנס ללב הלקוחות שלכם

מוצרי פרסום הם אחד הכלים החזקים ביותר ליצירת מחויבות והגברת המעורבות בפעילות שמתרחשת, בין אם באופן נקודתי ובין אם מדובר על מערכת יחסים מתמשכת, בעיקר בסביבה העסקית, אבל לא רק.

 
צילום: freepik

 

ברוב התרבויות הענקת מתנה או מנחה היא מחווה מאד מקובלת, בעיקר כשיש מועדים מיוחדים, אבל לא רק. הענקת מתנות היא דרך להביע הערכה ואכפתיות והיא גם משמשת כאמצעי ליצירת מחויבות. כשאנחנו מקבלים מתנה אנחנו מרגישים שהשקיעו בנו תשומת לב וזה מייצר אצלנו משהו, עוגן. העוגן הזה הופך להיות פעיל משום שהוא, כבר בפעם הראשונה מייצר התניה.

מה שקורה לנו במערכת מבחינה כימית כשאנחנו מקבלים מתנה זה בעצם הפעלה של מערכת גמול. בעיקר אם המתנה הגיעה בלי סיבה מסוימת, מערכת הגמול פועלת במלוא הפאר, אבל אין ממש התניה להתחבר אליה, מה שאומר שכל מועד הוא מועד פוטנציאלי בשביל לקבל מתנה.

מוצרי פרסום ומעגל הגמול

ממש כמו שקורה לנו עם הרשת החברתית, שהתמכרנו אליה ואנחנו מחכים לראות את הלייק, ככה גם עם כל מתנה שאנחנו מקבלים, והרי לייק הוא בגדר מתנה. מתנה שאי אפשר לחוש אותה, אבל הערך שלה לא יסולא בפז- מתנת תשומת הלב.

בשלב הזה אנחנו מקבלים שטף של דופמין לגוף. דופמין הוא הורמון שאחראי על מגוון של תפקודים חיוניים בגוף שלנו והוא אחראי גם על תחושה של אושר. כשאנחנו מקבלים לייק בפייסבוק אנחנו מקבלים מנה גדושה של דופמין וזה מה שקורה גם כשאנחנו מעשנים סיגריה. גם כשאנחנו מקבלים מתנה אנחנו מקבלים את מנת הדופמין שגורמת לנו לתחושה של אושר, וגם כשאנחנו מקבלים מוצרי פרסום זה בדיוק המצב.

מה שמעניין הוא שתוכן המתנה הוא שולי, באמת. זה לא משנה אם המתנה היא שימושית או לא, יקרה או לא, אפקט הגמול ושטף הדופמין יציף את המערכת ויגרום לתחושה של אושר ואהבה, יתקע יתד ועוגן וייצר מחויבות.

מחויבות היא מילת מפתח בעסקים והיא מרכזית וחיונית מאד כשעובדים על לקוחות, אבל לא רק. למעשה, מחויבות עומדת בבסיסן של כל מערכות היחסים באשר הן והיא זו שמהווה את המצע לפריון ושגשוג. המטרה שלנו היא לייצר מחויבות אצל הלקוח ומידת מעורבות כמה שיותר גדולה, זו תעגן את המחויבות ותעבה אותה.

מוצרי פרסום עושים בדיוק את זה. כמובן שלכם יש את ההזדמנות להעניק ערך מוסף אמתי ללקוחות שלכם עם הענקה של מתנות שימושיות שיספקו ערך מוסף אמתי ללקוחות, אבל חשוב לזכור שכל מוצר, לא משנה מהו, מהווה בסיס פנטסטי למיתוג במינימום של עלויות.

ככל שאתם מטביעים את הלוגו שלכם על המוצר, כל מוצרי פרסום יהיו נפלאים הן מצדו של הלקוח והן מצד הספק שזוכה בכמה ציפורים במכה אחת.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק