החלטת לצאת לדרך עצמאית? כך תבין מה הכי נכון עבורך.

אז החלטת לצאת לעצמאות, לנטוש את כלוב הזהב, את הבטחון הכלכלי ואת השגרה ארוכת השנים.

 
pixabay.com

 

ישנן מספר אפשרויות העומדות בפנייך, אשר מגלמות בד"כ סיכוי מול סיכון, ככל שהסיכון גדול יותר כך גם הסיכוי לרווח גבוה יותר ולהפך.

אז מה הן אותן אפשרויות ליציאה מהירה לעצמאות:

  1. רכישת פעילות קיימת

יתרונות - היתרון הגדול ביותר ברכישת פעילות קיימת הוא שמישהו הקים אותה בשבילך. התחלות הן תמיד קשות יותר, ובמקרה הזה יש באפשרותך לדלג באלגנטיות על שלב זה. חלק משכר הלימוד כבר שולם, השוק מוכר, יש מוצר, יש לקוחות, יש עסק שמייצר תזרים מזומנים כזה או אחר. לעתים קרובות הסיבה למכירה היא לא שאין שוק למוצר או לשירות, היא יכולת ניהול לא מספיק טובה של הבעלים הנוכחיים שהביאה לרצון למכירה. סיבה אחרת היא עסק ותיק עם העדר דור ממשיך – אלו העסקים האטרקטיביים ביותר, כיוון שהם נמכרים לא בהכרח כי משהו לא עובד טוב אלא כי אין מי שימשיך.

חסרונות - לעתים עסק שמוצע למכירה, נמצא שם כי משהו לא עובד בו, אחרת למה למכור. רמת החשדנות כלפי עסקים כאלה גבוהה יותר ובאמת לעתים רב הנסתר על הגלוי. ניתוח מעמיק של התוצאות העסקיות, ע"י אנשי מקצוע, הנו הכרחי לצורך הבנת התמונה כולה. חסרון נוסף ברכישת עסק קיים הוא המחיר הגבוה אשר לעתים דורשים בעליו הנוכחיים. המשקף בין השאר את היכולת ליצר תזרים מזומנים מ - day 1.

  1. כניסה לשותפות בעסק קיים

יתרונות - אז גם כאן העסק כבר קיים ומייצר תזרים מזומנים, ה know how ישנו. שותף טוב יאפשר כניסה חלקה יותר לעסק, ידריך, ילמד, יחנוך. העומס הכבד שבניהול עסק עצמאי יתחלק עם שותף בעל ניסיון. חלוקת תפקידים נכונה תאפשר ניצול היתרון היחסי של כל אחד מהשותפים.

חסרונות - מישהו פעם אמר ששותפות היא למעשה מילה נרדפת ל-shot foot.. וברצינות רגע, שותפות היא למעשה ניהול זוגיות אשר עשויה להיות מורכבת, מלאה ביצרים, מלחמות אגו. כשזו לא מעוגנת בהסכם מייסדים או שותפים, היא עשויה לעלות על שרטון, מהר מאד.

  1. חופשי זה לגמרי לבד

יתרונות - הכול תלוי בך ורק בך, לטוב או לרע, כשלון או הצלחה. היתרון הגדול הוא שאם זה באמת מצליח אז יש נהנה אחד מההצלחה הזו. קבלת ההחלטות מהירה יותר ונטולת משחקי אגו.

"האזרחים הוותיקים עדיין תלויים בכסף מזומן". צילום: Ri Butov/Pixabay

חסרונות - בעיקר תחושת בדידות, לטוב ולרע. תלות גדולה מאד של העסק באדם אחד שלא מאפשרת להגדיל את הרווחה האישית; חופשות, וכדומה. וגם ראיה מוגבלת של המציאות העסקית. ישנם כאלה שיאמרו שאם תרצה ללכת מהר תלך לבד, אם תרצה ללכת רחוק תלך יחד..

לסיכום, דרך עצמאית מורכבת ולא מתאימה לכל אחד, גם בה יש רמות שונות של עצמאות; מוחלטת או מוחלשת. תוכנית עסקית מקצועית היא תנאי הכרחי להצלחת המסע, גם אם זה יעשה לבד או יחד.

בין הדברים, תכנית עסקית לעסק בתחילת הדרך מאפשרת לך בתור יזם לנהל נכון תזרימית את הכסף, וזה גם אחד היתרונות של ניהול רזה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  יזמים חדשים  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
משה
תודה
צריך למצוא משהו שאתה אוהב, שיש לך ידע מיוחד בו וגם שמספיק אנשים מוכנים לשלם תמורתו
23/12/2020