שש תכונות משותפות ליזמים ישראלים מצליחים

 

 

לא אחת אנו קוראים במוספי הכלכלה על כל היזמים המצליחים אשר עשו חיל בעולם העסקים הישראלי. אנשים שמרעיון קטן הצליחו לעשות עסק ואולי אפילו אימפריה עסקית השווה מיליונים או לפחות עסק המפרנס את משפחתם בכבוד.
אז חשבנו (קצת) והנה לכם, כיצד הם עושים זאת?

ישנן תכונות יזמיות מיוחדות באנשים אלו, חקרנו ובדקנו מהן התכונות ההכרחיות אשר משותפות ליזמים ישראלים מצליחים וגיבשנו רשימה של 6 תכונות משותפות, אלו הן תכונות יסוד אשר הכרחיות לכל יזם בין אם הוא ישראלי ובין אם הוא שוודי, בין אם זה יזם בתחום הנדל״ן או משקיע בהיי-טק.

    1. המשותף לכולם! תשוקה ומוטיבציה - בשביל להיות יזם מצליח חייבים תשוקה לרעיון (במיזם); לא משנה כמה היזם יתעסק בנושא ויעבור על הפרטים שוב ושוב, הוא לעולם לא ישתעמם מהנושא. תמיד הוא יחפש לשפר את הרעיון ותמיד יהיה לו אור בעיניים בכל הקשור לרעיון העסקי. זה ממלא אותו במוטיבציה להמשך פעולה.
    2. נכונות לקחת סיכונים - כמובן שאין הכוונה כי יזמים צעירים ייקחו סיכונים ללא הכרה, אך בכל השקעה עסקית יש סיכון. כמובן שהיזם מנסה להפחית את הסיכונים העסקיים אך בכל זאת חייבת להיות נכונות לקחת את הסיכונים ללא חשש ואמונה מלאה בכל שלב ושלב.

בלי סיכון אין סיכוי

ז'אן קלוד מקס, יזם אינטרנטי
  1. גמישות - ישנם מקרים רבים בהם הרעיון העסקי מתחיל להתגלגל וכבר נמצא בשלבים מתקדמים. אך על היזם תמיד להיות קשוב לשוק וללקוחות ולגלות גמישות. עסקים רבים, כמו למשל חברת הענק אינטל, החלו עם רעיון אבל שינו כיוון עסקי בהתאם לדרישות השוק והצליחו בגדול.
  2. מנהיגות – תכונה בולטת אצל יזם ישראלי / יזם מצליח חייב לגלות כישורי מנהיגות סוחפים, כאלו אשר יתנו השראה לעובדים אשר עושים איתו את הצעדים הראשונים של העסק, תקופה בה צפויים קשיים רבים. זוהי תקופה קריטית לרעיון וחייבים יזם סוחף שיצליח לתת תקווה למעורבים להמשיך להאמין בהצלחת העסק.
  3. מבט קדימה - עולם העסקים אינו נח לרגע ותמיד חלים בו שינויים. יזמים מצליחים חייבים להמשיך להביא רעיונות חדשים ולפתח את העסק על מנת להמשיך להצעיד אותו קדימה ועל מנת לענות לדרישות השוק המשתנה.
  4. תכנון מקדים- למרות כל האמונה בדרך וההשראה הרבה, עדיין אין כאן פטור מתכנית עסקית ריאלית. על היזם להכין תכנית פעולה על מנת להביא את הרעיון לכדי ביצוע. תכנון נכון צריך לקחת בחשבון ניהול נכון של המשאבים הכספיים ועמידות גם בתקופות בהן עדיין לא מגיעות ההכנסות.

לסיכום, להיות יזם ישראלי, זה לא פשוט, בישראל אתה מרגיש כמו "דג בים", אך אם תדע כיצד לנצל את ה"חיסרון" שלהיות אחד מבני רבים ותהפוך זאת ליתרון גדול - תצא מנצח, וזכור כי הדרך הקשה עוד לפנייך..

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  השקעה בעסק  השקעות  יזמים חדשים  מיזם  מציאת שותף  מקים עסק  משקיע לעסק  פרסום עסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
משה
ועוד דבר, שבארץ חסר, סבלנות
ועוד דבר, שבארץ חסר, סבלנות, הרבה סבלנות. ואין ספק, שהרעיונות משתנים עם הזמן. צוקברג התחיל את פיסבוק מאתר כיתתי שסיווג אנשים לפי hot or not. בזוס מאמאזון התחיל מחנות ספרים באינטרנט. ופייג וברין מגוגל הגדולה התחילו מעבודת דוקטורט שניסתה למפות את האינטרנט הצעיר.
01/12/2017