עסקים בחו“ל זה השלב הבא בדרך לעצמאות

 

 

כאשר אתם מואסים בעבודה כשכירים ושוקלים את האפשרות של פתיחת עסק עצמאי, חבל שתהיו מוגבלים אך ורק לשוק הישראלי. עולם העסקים של היום הוא עולם גלובלי ובהחלט עומדת בפניכם האפשרות של רכישת עסקים בחו“ל. השוק הישראלי הוא שוק מוגבל, בעיקר בשל גודלו, ויתכן שכדאי לבדוק את האפשרויות בחו“ל.

לרבים מאתנו ניהול עסק בחו“ל עלולה להישמע כדבר מורכב ומסובך, אך האמת שזה לא חייב להיות כך. ישנם מקרים שדווקא יש פחות בירוקרטיה וחסמי שוק והדבר עשוי להיות קל. הקמת עסק במדינות מתפתחות אפילו יכולה להיות יתרון בגלל עלויות הקמה זולות יותר וכוח אדם זול; לא במקרה אנו רואים חברות גדולות אשר מקימות מפעלים במדינות מתפתחות, אך מכוונות לשוק של מדינות מפותחות. גם רגולציות שונות יכולות להשפיע. ישנם עסקים אשר יכולים להיתקל ברגולציות מקשות בארץ ופחות רגולציות וחסמים בחו“ל.

מה צריך לעשות בשביל לנהל עסק בחו“ל?

חול הוא לא מקום אחד עם שוק מוגדר היטב ורגולציות קבועות. ישנן מדינות שונות ובכל אחת מהן שוררים תנאים עסקיים שונים. קיימת אופצייה להשקעה בנדל"ן בחו"ל, אך אם אתם בכיוון של הפעלת עסק בחו“ל יש להתחיל קודם כל במחקר, כלומר לאסוף מידע לגבי המדינה שבה אתם רוצים לפעול. חשוב לדעת מה נדרש בשביל להקים עסק ומהו פוטנציאל השוק. אם יש לכם הכרות עם המדינה ואם אתם דוברים את השפה, זה יהיה לכם קל יותר. אך ככל הנראה תצטרכו להיעזר באנשי מקצועי מקומיים כמו עורכי דין ורואי חשבון על מנת שיסבירו לכם את הפרוצדורות השונות ועל מנת שיעניקו לכם את הסיוע הנדרש.

עסקים בחו"ל
הוצאות נסיעה תכופות למדינות זרות

נקודה חשובה שיש לבדוק היא האם מבחינה טכנית, אתם כאזרחים זרים יכולים לפתוח עסק וחשבון בנק במדינה. בכל מדינה ישנן רגולציות שונות, לעתים יש צורך באזרחות ולעתים ניתן להסדיר את הנושא מול הרשויות בעזרת היתרי שהייה מיוחדים, הרי אתם מתכוונים להיות בסטטוס של משקיעים במדינה. אל תהססו לפנות לשגרירויות הזרות על מנת לבקש מידע ולקבל עזרה. בסופו של דבר כל מדינה מעוניינת בעידוד השקעות זרות.

אופי העסק משחק תפקיד חשוב בהחלטה שלכם. ישנם עסקים שלצורך ניהולם תזקקו לשהות במדינה באופן קבוע או לעתים תכופות, יש לבדוק האם אתם מעוניינים בזה והאם הוצאות הנסיעות התכופות אכן מוצדקות מבחינה כלכלית. לעומת זאת ישנם גם עסקים אשר קל יותר לנהל מרחוק, אך סביר להניח שתצטרכו אנשי אמון איתם תוכלו לעבוד באמצעות שלט רחוק.

דבר נוסף שחשוב לבדוק באמצעות רואה חשבון ישראלי הוא את נושא חבות המס בארץ. גם כאשר העסק בחו“ל אתם עדיין תושבי ישראל ונדרשים לשלם כאן מס עבור הכנסותיכם ממדינה זרה, לכן יש לבדוק ולהסדיר את הנושא בטרם עת.

ניהול עסק בחו“ל היא בהחלט אפשרות שניתן לשקול, אך על מנת לא לעשות טעויות אשר יגרמו לכם לבזבוז משאבים  מוטב לפנות לשירותי ייעוץ עסקי בעלי ניסיון בהקמת עסקים בחו“ל ובפרט במדינות היעד המדובר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  יועץ מס  יועץ עסקי  ייעוץ לעסק  לוקיישן  נדל"ן בחו"ל  נכסים מניבים   שיקולים בקניית עסק