מהי קרן השקעה פרטית?

קרן השקעה פרטית היא קרן אשר הוקמה לצורך ביצוע השקעות, במקרים האסטרטגיה של קרנות השקעה פרטיות היא חיפוש אחר חברות במצוקה. חברות אלו נחשבות להזדמנות השקעה טובה אם יש בהן פוטנציאל.

 

 

המשקיעים של היום אינם מסתפקים במניות ואגרות חוב, אלא מחפשים גם אחר השקעות אלטרנטיביות. בעבר לא היו למשקיעים הרבה אפשרויות וההשקעות האלטרנטיביות נחשבו לפריבילגיה של השחקנים הגדולים בשוק ההון. אך היום ישנן אפשרויות השקעה שונות, ביניהן קרנות השקעה פרטיות.

קרן השקעה פרטית היא דבר אשר יכול לעניין גם את בעלי העסקים אשר נזקקים למשקיעים וגם את בעלי ההון אשר מוכנים להשקיע את כספם בעסקים.

קרן השקעה פרטית היא קרן אשר הוקמה לצורך ביצוע השקעות, כמובן המטרה לייצר רווח למשקיע בקרן. המשקיעים בקרן יכולים להיות בעלי הון פרטיים, אך גם גופים שונים, כמו קרנות פנסיה, חברות ביטוח ובנקים, יכולים להשקיע בקרן.

אלו המשקיעים בקרן נחשבים מבחינה משפטית לשותפים מוגבלים (שותפים אשר מסכנים רק את סכום ההשקעה ולא מעבר לזה).

קרנות השקעה פרטיות מזכירות לרבים את קרנות ההון סיכון, אך הן מתנהלות בצורה שונה מאשר קרנות הון סיכון. קרנות הון סיכון, כשמן כן הן, מוכנות לקחת על עצמן סיכונים גבוהים ולהשקיע במיזמים בתחילת דרכם - זהו השלב שבו אי הוודאות לגבי הצלחת המיזם היא הגבוהה ביותר. לעומת זאת קרן השקעות פרטית מחפשת אחר השקעות יותר בטוחות, היא עשויה להצטרף להשקעות של קרן הון הסיכון בשלבים מתקדמים של המיזם.

קרן השקעות פרטית בדרך כלל מתנהלת על פי מדיניות השקעה שנקבעה מראש. ישנן גם קרנות השקעה פרטיות המתעסקות בנישות מסוימות כמו קרנות נדל“ן.

במקרים רבים האסטרטגיה של קרנות השקעה פרטיות היא חיפוש אחר חברות במצוקה. חברות אלו נחשבות להזדמנות השקעה טובה אם יש בהן פוטנציאל. לדוגמה אם חברה נקלעה לביות בתזרים המזומנים, אך ברמת העיקרון יש פוטנציאל והיא הצליחה לבסס את עצמה בשוק, קרן השקעות פרטית עשויה להשקיע בה במטרה לשפר את רווחיותה.

המשקיעים בשוק ההון מאמצים בשמחה את קרנות ההשקעה הפרטיות ויש לכך סיבות טובות. ראשית נתחיל מעניין הריבית במשק, ריבית אשר נחשבת לנמוכה ולא אטרקטיבית. הדבר גורם למשקיעים לחפש אחר אלטרנטיבות בעלות תשואה גבוהה יותר.

הסיבה השנייה לעלייתן של קרנות ההשקעה הפרטיות היא הצורך בפיזור סיכונים. בעבר משקיעים נהגו לפזר את ההשקעות בין מניות לאגרות חוב, והם חשבו שכך הם מפזרים סיכונים. אך משברים כלכליים, כמו זה של שנת 2008, הוכיחו שהתנודתיות בשוק משפיעה על שניהם (אג“ח ומניות) ולכן המשקיעים חיפשו אחר אלטרנטיבות.

קרן השקעה פרטית מצמצמת את התלות בשוק הסחיר. השקעה בקרנות השקעה פרטיות מעניקה יציבות מכיוון שהן אינן נסחרות בבורסה וערכן נאמד על פי הנכסים שברשותן.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  השקעה בעסק  השקעות  השקעות בחו"ל  משקיע לעסק  משקיעים