חמשת היתרונות הברורים בהכנסת שותף פעיל לעסק

 

 

רבים הם העסקים אשר לבעליהם יש שותפים. כלומר, במקום בעל בית אחד ויחיד, יש שני שותפים או יותר אשר מנהלים יחדיו את העסק. מצד אחד, שותפים בדרך כלל מביאים עמם הון עצמי המסייע לבנות את העסק ולפתח אותו. אלא שמן העבר האחר אתה עלול לאבד את החופש לעשות בעסק שלך כאוות נפשך. לשותפים פעילים יש אפוא הן יתרונות והן חסרונות, ולא תמיד קל להציב את אלה מול אלה על כפות המאזניים ולהכריע מהי הדרך העדיפה.

אף על פי שהדעות חלוקות בעניין, להלן כמה יתרונות ברורים ובולטים של עבודה עם שותפים בעסק שלך:

  1. חלוקת הסמכויות ניהול עסק הוא פרוצדורה מסובכת ומורכבת, והיא משתנה מעסק לעסק, ממקום למקום ומאדם לאדם. לכל עסק יש צרכים ניהוליים ותפעוליים משלו, ולכן יש להכין תכנית לחלוקת הסמכויות השונות. למשל, כאשר העסק פועל גם ביום וגם בלילה, השותפים יכולים לעשות ביניהם משמרות. זוהי רק דוגמה, אך חלוקת הסמכויות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בכישורים הייחודיים של כל אחד מהשותפים. לדוגמה, יכול להיות מצב שבו אחד השותפים חזק בעניינים משפטיים וביורוקרטיים ויודע להתנהל היטב מול הבנקים או מול הרשויות.
  2. קשרים עסקיים כל אחד מאתנו החליף מקומות עבודה שונים במהלך חייו, הכיר אנשים שונים במקומות שונים, ובעצם יצר לעצמו רשת קשרים של אנשים אשר יכולים לעזור ולשתף אתו פעולה ברשת חברתית המועילה לשני הצדדים. יזם המחפש שותף לעסק פעיל בדרך כלל מביא אתו מערכת שלמה של קשרים אשר יכולים לעזור לעסק לצמוח ולהתפתח.
  3. אחריות משותפת ניהול עסק דורש ממך אחריות רבה, ולפעמים אפשר אף להגדירה כאחריות כבדה מאוד. אתה צריך לשלם מסים כחוק, ומעבר לזאת לכבד כמובן את כל החוקים הרלוונטיים עבור העסק שלך; יש לך התחייבויות כלפי ספקים, ואולי אפילו הסכמי שכירות ומערכת שלמה של חובות והתחייבויות. כל כשל כלכלי אשר יכול להביא לאי־עמידה בהתחייבויות כלשהן עלול להביא לתסבוכת משפטית שיש לה מחיר. שותף פעיל לוקח חלק באחריות המשותפת, והוא מסייע להתמודד עם בעיות אשר עלולות לצוץ חדשות לבקרים.
  4. ניסיון לכל אדם יש ניסיון עשיר ומגוון המושפע מהתחומים שבהם הוא עסק בחייו, אם תוך כדי עבודתו ואם בשעות הפנאי. טוב שיש לצדך אדם בעל ניסיון השונה מהניסיון שלך; הוא יכול לתרום מניסיונו לעסק ולהביא לתוכו משהו מיוחד משלו. אם למשל פתחת עסק בתחום הייבוא, אולי לשותף יש ניסיון בתחום המכירות, והוא יכול להיות גורם דומיננטי במכירת המוצרים המיובאים.
  5. תרומה טכנולוגית – אמנם עניין זה אינו רלוונטי לכל עסק, אך בהחלט ישנם סוגים שונים של עסקים למכירה אשר נהנים מתרומה טכנולוגית של משקיעים. במקרים אלו המשקיע הוא בדרך כלל חברה המשקיעה בחברה אחת. זו יכולה להיות למשל חברה שיש לה רעיון טכנולוגי, אך מעיבים עליו קשיים טכניים גדולים. המשקיע שלה יכול להביא אתו את התשתית הטכנולוגית אשר תסייע בפתרון הבעיות, או אולי קו ייצור מתוחכם יותר המאפשר להוזיל עלויות.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  מחפש שותף  מציאת שותף  עסקים למכירה  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
יגאל חרוץ
בחירת שותפים
הכי חשוב בבחירת שותפים אמינות ויחסי חברות. כי אם משקרים או שאי אפשר לדבר עם הבן אדם אז אי אפשר להתקדם.
03/08/2017