השקעות נדל“ן בבודפשט

 

 

מי שמחפש השקעות בנדל“ן בעצם מחפש תשואה, וכאשר התשואות על נדל“ן מסחרי בישראל הן בסביבות 5%-7%, זה משאיר את המשקיעים עם שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא לשבת ולבכות בגלל התשואות הנמוכות, והאפשרות השנייה היא לחפש אחר אלטרנטיבות כמו השקעות נדל“ן בחו“ל. ואם כבר מחפשים השקעות נדל“ן בחו“ל אז כדאי להכיר את אפשרויות הנדל“ן בבודשפט.

בודפשט, עיר הבירה של הונגריה, שוכנת על גדות נהר הדנובה. מעבר להיותה המרכז הפוליטי, העסקי והתרבותי של הונגריה, לא ניתן להתעלם מיופייה של העיר. יופי אשר הפך אותה לאחת מהאטרקציות התיירותיות החשובות ביותר של אירופה הקלסית. בזכות היופי הרב בודפשט היא מוקד משיכה תיירותי, דבר אשר תמיד מגביר את הביקוש לנדל“ן. בעיר בודפשט יש מספר אוניברסיטאות יוקרתיות, מה שמביא אליה צעירים רבים מכל רחבי הונגריה וגם מדינות אחרות המתגוררים בה בתקופת הלימודים ומחפשים אחר דירות להשכרה. אם נמפה את שוק השכירות בבודפשט נראה שהוא מורכב מתושבים מקומיים, עשרות אלפי סטודנטים וגם תיירים רבים.

הזדמנויות נדל“ן בבודפשט

משקיעים זרים יכולים לרכוש נכסי נדל“ן בבודפשט אך יש צורך באישור של הרשויות, זוהי אינה פרוצדורה מסובכת. אפשרות אחרת לבצע השקעות נדל“ן בבודפשט היא באמצעות הקמת חברה אשר תרכוש את הנכס. אך יש לבדוק את נסיבות המקרה ולראות האם זה משתלם ומוצדק מבחינה כלכלית.

המיסוי בבודפשט

אם אתם רוצים לרכוש נכסי נדל“ן בבודפשט, חשוב שתכירו את ענייני המיסוי במדינה. בהונגריה ישנו מס רכישה של 4% על כל עסקת מקרקעין. עבור הכנסה משכירות ישנו מס של 16%, אך ישנו גם אגרות שונות המנוכות מההכנה החייבת במס.

השקעות נדל“ן בבודפשט
השקעות נדל“ן בבודפשט

כאשר מוכרים את הנכס, ישנו מס על רווחי הון בשיעור של 16% לאחר ניכוי הוצאות נלוות למכירה (למשל הוצאות מכירת הנכס). הדבר דומה למס שבח הנהוג בישראל. את ההוצאות הנלוות יש לגבות במסמכים מתאימים. כאשר רוכשים נכסים בהונגריה, מוטב להמתין מספר שנים בטרם ממשים את הנכס מכיוון ששיעור המס בגין רווחי הון פוחת עם הזמן ומגיע לפטור מלא לאחר 5 שנים. תוכלו להשכיר את הנכס במשך השניים הללו ואז לממשו לאחר 5 שנים.

היקף ההשקעה והתשואות

קודם כל חשוב שתדעו שבבודפשט מחירי הדיור אינם מטורפים כמו בארץ. בהשקעה ממוצעת של 90-100 אלף אירו ניתן לקנות נכס במקום מרכזי. דבר שבארץ רק תחלמו עליו. אבל לא רק שמחירי הנכסים הם יותר ריאליים בבודשפט, גם התשואות הן יותר גבוהות ונעות בין 6%-12%.

ההתנהלות בבודפשט היא קלה מאוד עבור הישראלים. ניתן למצוא חברות רבות המתעסקות בניהול מקצועי, מכירה והשכרה.

רבים מנותני השירותים מדברים עברית, דבר המקל על ניהול המשא ומתן וביצוע העסקים בעיר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  השקעות בחו"ל  נדל"ן בחו"ל  נדלן מסחרי