שוק הנדל"ן במדריד

 

 

עשור לאחר המשבר הכלכלי אשר פקד את ספרד, אנו רואים שינוי גדול המיטיב עם משקעי הנדל“ן. הנדל“ן הספרדי הוא אחד מהאטרקטיביים ביותר באירופה. בעקבות המשבר הכלכלי במדינה, הממשלה הספרדית ערכה רפורמות רבות אשר שנו את כל תמונת המצב הכלכלית. ההתאוששות הכלכלית המהירה של ספרד הפכה אותה ליעד אטרקטיבי עבור המשקיעים הישראלים, כאשר עיקר תשומת הלב ניתנת לערים הגדולות כמו ברצלונה ומדריד.

מאפייני שוק הנדל“ן במדריד

המאפיין את שוק הנדל“ן בחו"ל של מדריד הוא ביקוש גדול לדירות אשר עולה על ההיצע. כלומר כדאי מאוד להשקיע בפרויקטים של נדל“ן למגורים - מחירי השכירות ממשיכים לעלות בעשרות אחוזים ואת המחיר משלמים הצעירים אשר מתקשים למצוא דיור בר השגה במדריד. עליית מחירי הדיור במדריד היא אינה אך ורק מומנטום של התאוששות כלכלית, אלא נובעת ממחסור אמתי בדירות.

במהלך המשבר הבנקים עיקלו נכסים של חייבים והם מחזיקים בבעלותם מלאי גדול של דירות. הבנקים מציעים את הדירות הללו במחירים נמוכים יחסית למחיר השוק, אך בשל העדפתם להציע את הדירות בחבילות גדולות לחברות בעלות יכולת כלכלית, לא מתקיימת הצפה של השוק בנכסי נדל“ן.

במקביל לזאת, אסור לנו לשכוח שמדריד נמצאת על מפת התיירות העולמית; בזכות היסטוריה, תרבות, אוכל, ארכיטקטורה ועוד אטרקציות רבות, היא מושכת תיירים רבים בכל עונות השנה, דבר אשר מגביר עוד יותר את הביקוש לדירות במדריד.

שאלת השאלות שכל המשקיעים רוצים לדעת היא מהו פוטנציאל התשואה במדריד בהשוואה לישראל. בעוד בישראל תשואה שנתית ממוצעת על דירות למגורים היא 2.5%-5%, בספרד התשואה היא 8%-12%, כאשר התשואות הגבוהות במיוחד הן בערים הגדולות כמו מדריד.

המיסוי בספרד

מי שרוצה לבצע השקעות נדל“ן במדריד צריך להכיר את מערכת המיסוי הספרדית. רשויות המס בספרד בהחלט מודעות לאטרקטיביות של נכסי הנדל“ן במדינה עבור המשקיעים הזרים וגם הן מעוניינות בנתח מהכסף הזר אשר זורם למדינה. משקיעים זרים אשר אינם מתגוררים בספרד נדרשים לשלם מס על ההכנסות משכירות, מס בשיעור 24%. כאשר הם מוכרים את הנכס עליהם לשלם מס של 19% על רווחי הון. בנוסף קיים מס רכישה בשיעור של 6%, זהו מס על רכישת דירות מייד שנייה. כאשר מדובר ברכישת דירות חדשות לא חל עליכם מס רכישה, במקום זאת משולם מע“מ וניתן להתקזז על המס.

אפשרות אחרת לבצע את ההשקעות היא באמצעות חברות אשר זוכות למסים מופחתים. חברה המחזיקה ביותר מ 8 נכסים מושכרים, זכאית להנחה מפליגה במס החברות, דבר אשר הופך בסופו של דבר את ההשקעה לאטרקטיבית במיוחד. מדיניות זו אולי נשמעת מעט מוזרה, אך ממשלת ספרד צריכה לספק דיור לתושבי מדריד ובעזרת מדיניות זו היא מצליחה להגדיל את היצע הדירות לשכירות.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  משקיעים  נדל"ן בחו"ל  נדלן מסחרי  נכסים מניבים