כל הדרכים לאיתור ספקים עבור העסק שלי

חשוב מאוד לבחור את הספקים בקפידה. מצד אחד אתם רוצים איכות גבוהה של המוצרים או חומרי הגלם, אך מצד שני אתם רוצים גם להפחית בעלויות. צריך למצוא כאן את האיזון הנכון. להלן מס' כלים לאיתור ספקים לעסק

 

 

כל עסק נזקק לספקים בהתאם לתחום העיסוק שלו. יתכן שזהו עסק המציע ציוד משרדי, אך יתכן שמדובר בעסק הזקוק לסחורות אותם הוא מציע בנקודות המכירה, או חומרי גלם לייצור. הספקים הם דבר חשוב מאוד עבור העסק, מחסור בחומרי גלם או סחורות, או שירותים תומכים, בוודאות ישבש את פעילות העסק ויגרום לאיבוד מכירות ולקוחות.

לפני שאתם מתחילים לאתר ספקים חשוב שתגדירו היטב את הצרכים שלכם מהספק. לאלו כמויות אתם זקוקים ובאיזה תדירות; האם אתם צפויים לשינויים עונתיים; כמה זמן לוקח לספק את הרכש; האם אתם מוכנים להתחייב לרכישת כמויות מסוימות או שאתם זקוקים לגמישות מלאה וכו‘. עשו את כל השיקולים וחישבו היטב לפני שאתם פונים אל הספקים. זכרו שבדרך כלל אין מדובר ברכישה חד פעמית, אתם שואפים לבנות יחסי עבודה ארוכי טווח ולכן חשוב שתגדירו היטב את הצרכים שלכם.

חשוב מאוד לבחור את הספקים בקפידה. מצד אחד אתם רוצים איכות גבוהה של המוצרים או חומרי הגלם, אך מצד שני אתם רוצים גם להפחית בעלויות. צריך למצוא כאן את האיזון הנכון.

ניהול מלא נכון הוא דבר מאוד חשוב ויש קשר בין ספקים לבין ניהול מלאי. חוסרים במלאי עלולים לפגוע בייצור ובמכירות, אך מצד שני גם לא תרצו עודפים במלאי אשר גורמים לעלויות נוספות. כאשר אתם מחפשים ספקים עבור העסק כדאי גם לשקול את זמינות ההספקה. ספק מקומי יכול בדרך כלל לתת לכם פתרון בטווח זמן קצר, אך כאשר אתם תלויים בספקים מסין נדרשים מספר שבועות לצורך המשלוח וענייני המכס, דבר שגורם לכם להצטייד בכמויות גדולות יותר.

היכן ניתן למצוא ספקים?

לאחר שהגדרתם לעצמכם מהן הדרישות והציפיות שלכם, אתם יכולים להתחיל לפנות אל הספקים. למזלנו בעידן האינטרנט זה קל מתמיד וחיפוש בגוגל יכול לחשוף אתכם לאינספור ספקי שירותים ומוצרים. מעבר לחיפוש בגוגל, ישנם כמה מקומות נוספים בהם תוכלו לחפש.

אתרי מסחר - באינטרנט ישנם אתרי מסחר סיטונאים בהם מפעלים מציעים את סחורותיהם, כמו למשל אתר עלי באבא המפורסם. אתרים אלו יכולים לחשוף אתכם לספקים של מוצרים וסחורות בכל רחבי העולם. רק שימו לב, באתרים אלו ישנם גם מתווכים וחשוב שתעבדו ישירות מול המפעל על מנת לא לשלם פערי תיווך מיותרים.

ביקור בתערוכות - ספקים רבים מציעים את הסחורות בירידים ותערוכות בינלאומיות. היתרון של תערוכות אלו הוא שהן בדרך כלל מתמקדות בענפים מסוימים ואז מושכות את כל הספקים המציעים שירותים באותו בענף. באתר TRADEFAIRDATES תוכלו לקבל מידע על תערוכות על פי ענפים ומדינות.

לשכת המסחר - באמצעות העזרה של לשכות המסחר תוכלו לקבל מידע עסקי על ספקים ונותני שירותים בכל העולם על פי חיתוכים שונים, כמו ארץ הייצור, גודל החברה, תחום הפעילות ועוד. המידע ניתן חינם לחברי הלשכה.

חברות המתעסקות בייבוא - ישנן חברות המתעסקות בייבוא וסיוע ליבואנים, בדרך כלל מסין. חברות אלו יכולות לתת לכם שירות בשפה העברית, הן מכירות היטב את השוק הסיני ויכולות לעזור באיתור ספקים ובהליכי הייבוא.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות