במה עדיף להשקיע היום, במגורים או בנדלן מסחרי או בעסקים למכירה?

 

 

אל תחשבו שהשקעה בנדל״ן היא דבר זהה וקבוע, ישנם הבדלים בין סוגים שונים של נדל״ן וחשוב להבין אותם לפני שמשקיעים. נדל״ן למגורים ונדל״ן מסחרי הם תחומים שונים ופועלים עליהם כוחות שונות המשפיעים על כדאיות ההשקעות לעומת זה יש האומרים כי השקעה בעסקים פעילים זה הימור של ממש אך עם הסיכון קיימים רווחים מידיים. אז במה כדאי להשקיע, נדל״ן למגורים או נדל״ן מסחרי, או בעסקים פעילים למכירה
והאם בכלל יש הבדל? על זאת ועוד במאמר הבא.

דעו את ההבדלים

ראשית, נתחיל בנכס הקבוע - בהחלט ישנם הבדלים בין סוגים שונים של נדל״ן. האם זה משפיע על כדאיות ההשקעה? זה תלוי מאוד במשקיע! השקעות נדל״ן מסחרי דורשות הרבה יותר התעסקות מצד המשקיע. על מנת לרכוש ולנהל את הנכס יש צורך בהתאגדות חשבונאית (למשל רישום חברה בע״מ או עוסק מורשה, תלוי במס' הנכסים וההכנסות) וטיפול בעניינים שונים של מיסוי, רגולציה ואפילו הכנת הנכס לשימוש ותחזוקתו.
הדברים הרבה יותר מורכבים מהשקעה בנדל״ן למגורים אך מצד שני ישנו גם פוטנציאל תשואה רב יותר. אם המשקיע הוא אינו בעל ניסיון בתחום, ללא שום צל של ספק כדאי לו להתמקד בנדל״ן למגורים על מנת לצבור קצת ניסיון בתחום ולעבור למגרש הגדולים נדל"ן מסחרי.

אז מה כדאי?

שאלת הכדאיות תלויה מאוד בגורמים משתנים, כלומר יתכן שבנקודת זמן מסוימת מומחי הנדל״ן ימליצו על השקעות בנדל״ן מסחרי לדוגמא: השכרת משרדים בתל אביב, השקעה בחנויות להשכרה וכו'.. ובנקודת זמן אחרת ימליצו להימנע ממנה ולהשקיע בעסק פעיל בבעל תזרים מזומנים מידי.
ישנם שלושה גורמים משתנים המשפיעים על כדאיות ההשקעה והם התשואה, הרווחיות והמימון. אלו גורמים שונים בעלי מערכת יחסי גומלין ביניהם.

תשואה - ברמת העיקרון התשואה ארוכת הטווח על נדל״ן מסחרי נחשבת לגבוהה יותר, דבר המבוסס על ניתוחי עסקאות שבוצעו. ותשואה מידית ניתן לאתר על ידי קניית עסק פעיל בעל פוטנציאל צמיחה אך התשואה הממוצעת שעלייה תקראו היא יכולה להיות שונה מאוד בהתאם להשקעה. למשל ישנה תשואה שונה בין השקעות במרכז לבין השקעות בפריפריה. התשואה היא היחס בין ההשקעה לבין הרווחים, דבר שעלול להשתנות לפי מצב השוק. למשל כאשר ישנו היצע גדול של נדלן מסחרי סביר להניח שמחירי הנדל״ן ירדו ואילו בעסקים אין הדבר כזה, מדד התשואה נקבע על פי ניתוח מעמיק של דו"חות שנתיים ותזרים חודשי – המחקר מתבצע על ידי רואה חשבון, אשר יודע לאתר "קפיצות" בחשבונות ולדווח למשקיע.

רווחיות ומימון - קשה להפריד בין רווחיות, מימון ואף מיסוי. אלו הם גורמים משתנים המשפיעים אחד על השני. כאשר עושים שיקולי רווחיות צריך לבדוק מהו מחיר ההון ולקחת בחשבון גם את המיסים שאתם צריכים לשלם. ישנו שוני בין מיסוי של נדל״ן מסחרי לבין המיסוי של נדל״ן למגורים.
במיוחד עבורכם הקמנו כלי עזר ליזמים מחשבון תשואה לעסקים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  הזדמנות לרווחים  השקעה בעסק  השקעות  מכירת עסקים  נדלן מסחרי  עסק למכירה 

 

 
1
תמונת המשתמש
רביב
מה לגבי עו"ד?!
שימוש בעורך דין לצורך עריכת חוזה - זה חשוב
23/08/2017