הדרך לאתר שיתופי פעולה בין עסקים

 

 

כל עסק שואף להתרחב ולהגדיל את מחזור המכירות ולשם כך מנהלי העסק נוקטים באסטרטגיות שונות, רבות מהן הן אסטרטגיות שיווקיות. דרך טובה לחזק את העסק היא באמצעות שיתופי פעולה עסקיים; כלומר שיתופי פעולה על בסיס אינטרסים משותפים מהם שני הצדדים יכולים להרוויח. אז מדוע או כיצד שיתופי פעולה יכולים לעזור לעסק וכיצד ניתן לאתר שיתופי פעולה מתאימים?

חשיבותם של שיתופי פעולה

בואו נניח שיש לכם סוכנות להשכרת רכב עם 100 רכבים; ישנם ימים בהם אתם מצליחים להשכיר את כל מלאי הרכבים, אך גם ימים שרכבים רבים נותרו ללא דורש. בעיה דומה יש לסוכנות השכרת רכב מתחרה. שיתוף פעולה בין שתי הסוכנויות המתחרות יכול לסייע, כיצד? נניח ואחת משתי הסוכנויות השכירה את כל מלאי הרכבים שלה, במקרה זה ניתן לסכם עם הסוכנות השנייה שהלקוחות יועברו אליה במידה ואצלם ישנם רכבים פנויים. ואם שתי הסוכנויות מנהלות את אותה המדיניות הן יוכלו להשיג יתרון מול מתחרים אחרים שאינם משתפים פעולה. בזכות שיתופי פעולה עסקיים ניתן לקבל גישה טובה יותר לשוק ולהגדיל את מספר העסקאות, אפילו ניתן להרחיב את סל השירותים או המוצרים וגם לחסוך עלויות לוגיסטיות בנסיבות מסוימות. בסופו של דבר הכל תלוי בתחומי הפעילות של העסק.

כיצד לאתר שיתופי פעולה

במהלך הפעילות העסקית סביר להניח שתבואו במגע עם לקוחות וספקים שונים, אם בניתם איתם קשרים חיוביים וחמים, יתכן שיצמחו משם שיתופי פעולה. אך במקביל אתם יכולים להתחיל בחיפוש אקטיבי. להלן כמה אמצעים שבעזרתם ניתן לעשות זאת:

קבוצות נטוורקינג - בארץ ישנן קבוצות שונות אליהן תוכלו להצטרף, קבוצות אשר מטרתן ליצור מפגשי נטוורקינג. מפגשים אלו מביאים יחדיו אנשים מתחומים שונים ויש בהן פוטנציאל להכיר אנשים איתם תוכלו לקיים שיתופי פעולה עסקיים.

נטוורקינג

רשתות חברתיות - רשתות חברתיות, כמו לינקדאין, יכולות לסייע לכם להכיר בעלי מקצועות שונים ובעלי עסקים אשר איתם תוכלו לרקום שיתופי פעולה עסקיים.

פורום עסקים - באינטרנט ישנם אתרים הפונים לבעלי עסקים קטנים, אתרים אלו מציגים מידע מעניין ונותנים הרבה ערך מוסף לבעלי העסקים. חלקם של האתרים מפעילים גם פורומים בהם ניתן להתכתב ולהכיר אנשים, מגיוס עובדים וחיפוש שותפים ועד שיתופי פעולה עסקיים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  יזמים חדשים  להרוויח ובגדול  עבודה מהבית  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים  שיווק העסק  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
יוגב
אני ממליץ על מועדון שפע
כבר כמה שנים שאני יושב עם חברים במועדון שפע אבירי השולחן העגול וגם שומע לסביבה חברתית תומכת של בעלי עסקים וגם יש לי את הזכות הגדולה לעשות עסקים בתוך המועדון. ממליץ בחום.
28/10/2020