ביזנס ברוקר: הביקוש למתווכים לעסקים גובר

שרית גל - אנגלו סכסון עסקים:

תיווך עסקים: קורס חדש בתחום פותח את השוק לראשונה, בתחום שכיום פועלים בו בארץ רק עשרות בודדות של מתווכים שלמעשה מרוויחים את כל הכסף מעמלות על עסקאות כאלה

 

 

{{msg}}

כיום פועלים בארץ רק עשרות בודדות של מתווכי עסקים שמרוויחים את כל הכסף מעמלות של עסקאות תיווך עסקים. אנחנו פותחים את השוק הזה לכל מי שרוצה", אומרת שרית גל, מנהלת הדרכה מקצועית ברשת אנגלו־סכסון, ,

מי: שרית גל, מנהלת הדרכה מקצועית ברשת התיווך הוותיקה בישראל אנגלו־סכסון

גיל וסטטוס: נשואה + 2

מגורים: מודיעין

ותק בתחום: 24 שנה

איך הגעת לתחום התיווך

"הגעתי לתחום לפני 24 שנים כאשר חיפשתי עבודה לאחר שחרורי מצה"ל. התחלתי לעבוד כמזכירה בסניף שוהם, ולאחר מספר חודשים התחלתי לעסוק בתחום התיווך כיועצת נדל"ן במשך מעל לעשור, ובהצלחה רבה. שנים נמניתי במועדון מצטייני הרשת. לאחר מכן ניהלתי את סניפי שוהם ובאר יעקב אשר היה בבעלות רונן שטרית, כיום יו"ר ובעל רשת אנגלו־סכסון. לפני כחמש שנים עברתי למערך ההדרכה של הרשת. אני אשת שטח מובהקת שיודעת לנהל צוות ולהניעו להצלחה, מנחה סדנאות על ליבת המקצוע ומרצה בקורסי הדגל של הרשת. בנוסף, אני מלווה זכיינים ויועצים חדשים וותיקים בבניית הסניף/העסק ובהטמעת שיטות העבודה של הרשת, כל הדרך להצלחה. באחרונה אני מרצה (לצד עידו לבני, יו"ר ובעל אנגלו־סכסון עסקים; א"ד) בקורס החדש – 'תיווך עסקים / Business Broker'".

מהו ההבדל המהותי בין מכירת דירה ולבין מכירת עסק

"מכירת עסק היא הרבה יותר דיסקרטית ומעוררת כמעט בכל פעם מערכת רגשות עזים מצד המוכרים, בין השאר כי אי אפשר לשים שלט למכירה על העסק. כדאי להבין קצת בעסקים, לדעת לקרוא דוחות כספיים ולפענח את העסק העומד למכירה. עסק הוא ישות חיה ומשתנה כל הזמן".

מהם לדעתך הריגושים בתחום

"לטעמי, במידה רבה מאוד, העיסוק בריגושים מקצועיים מתקשר אצלי לחיפוש הבלתי פוסק אחר סוג המקצוענית שאני צריכה ורוצה להיות על מנת להצליח, ולאיך אני מוצאת בכל סיטואציה מחדש את הדרך הטובה ביותר לחבר בין אנשים – בין קונים למוכרים. היכולת לספק ללקוחות שירות יוצא דופן ופשוט אחר ממה שקורה בשוק, זה מה שיוצר בידול משאר החברות".

מדובר בקורס דיגיטלי המשלב פגישות תרגול מעשי בכיתות, ראשון מסוגו בארץ. כל אחד צופה בזמנו בכל אחת מ־25 יחידות הלימוד המורכבות ממספר שיעורים באורך של 45-15 דקות כל אחד, בנוסף לארבעה וובינרים (סמינר רשת), כלומר, שידור הרצאות בשידור חי באינטרנט המאפשר אינטראקציה בין המשתתפים, וארבעה מפגשים פרונטליים הכוללים תרגול מעשי בכיתות ההדרכה של אנגלו־סכסון. בסך הכל: 55 שיעורים

שרית גל


ספרי בקצרה על הקורס
תיווך עסקים/ביזנס ברוקר.

"קודם כל חשוב לציין שמדובר בקורס דיגיטלי המשלב פגישות תרגול מעשי בכיתות, ראשון מסוגו בארץ. כל אחד צופה בזמנו בכל אחת מ־25 יחידות הלימוד המורכבות ממספר שיעורים באורך של 45-15 דקות כל אחד, בנוסף לארבעה וובינרים (סמינר רשת, באנגלית Web Seminar; א"ד), כלומר, שידור הרצאות בשידור חי באינטרנט המאפשר אינטראקציה בין המשתתפים, וארבעה מפגשים פרונטליים הכוללים תרגול מעשי בכיתות ההדרכה של אנגלו־סכסון. בסך הכל: 55 שיעורים. בין הנושאים הנלמדים: מושגי יסוד בעולם העסקים, חוזים והסכמים, אתיקה מקצועית, הערכת שווי עסקים ובדיקת נאותות, שיווק ופרסום בתיווך עסקים, טיפול וייצוג מוכרים וקונים, כלים וטכניקות למשא ומתן בתיווך עסקים. הדיגיטציה מן הסתם מותאמת לרוח התקופה, שבה חומרים לימודיים נגישים באונליין ומאפשרים לימוד אישי ותרגול מכל מקום ובכל זמן. הגישה שלנו היא להיות מאוד גמישים ולבוא לקראת התלמידים והתלמידות מתוך שימת דגש על חוויית הלמידה, כמו גם במטרה לשלבם ברשת אנגלו־סכסון. רק מעיון בסילבוס ניתן להבין את העומק של החומר המקצועי שיימסר לתלמידים ולתלמידות שלנו".

ביזניס ברוקר
"ביזנס ברוקר הוא מקצוע חדש, מבוקש ונדרש". צילום: Saulo Mohana-Unsplash

באנגלו־סכסון מדגישים כי ביזנס ברוקר הוא מקצוע חדש, מבוקש ונדרש, ורק בחברה ניתן לקבל כרגע הכשרה. "תיווך עסקים הינו מקצוע מרתק, דינאמי וריווחי ביותר", מסביר לבני. "הברוקר עוסק בתיווך בין קונים למוכרים בכל הקשור לתחומי מסירת ומכירת עסקים, איתור שותפים, קניית עסקים וזכיינות. תפקידו ללוות את העסקאות לכל אורכן באופן אובייקטיבי ומקצועי, להעניק ייעוץ עסקי לעסקים פעילים, לאתר קונים או מוכרים פוטנציאליים, לנהל את הפגישות והמשא ומתן, וללוות את הלקוח במעמד החתימה על הסכם המכירה. מכאן, שעל מנת להצליח בתחום המאתגר והמבוקש, יש צורך בהכשרה מקצועית מעמיקה ועדכנית, כפי שמציעה חברת אנגלו־סכסון. תכנית הלימודים היא פרי פיתוח בשיתוף מומחים בתחום הביזנס ברוקרים מארצות הברית, שבה לימודים אלו מוסדרים ומפותחים, והותאמה במיוחד למשק המקומי. תכנית הלימודים מועברת על ידי מיטב המרצים ובהדרכת ביזנס ברוקרים מנוסים. עם סיום הלימודים וההכשרה פתחנו את האופציה להיבחן ולהשתלב באנגלו־סכסון עסקים ברחבי הארץ. מן הסתם, הידע הזה יעיל ואפקטיבי לעובדים בכל חברת תיווך עסקים למכירה אחרת הפועלת בארץ, ועם הזמן והניסיון הבוגרים גם יוכלו לפנות לדרך עצמאית בתחום".

נכון לתאריך 03/01/2020 מחיר ההשקה של הקורס "תיווך עסקים": 4,520 שקלים, כולל דמי הרשמה ומע"מ. מחיר מלא של הקורס: 6,950 שקלים.  

מהו החידוש שמביא לשוק הקורס החדש

גל: "תאמין או לא, כיום פועלים בארץ רק עשרות בודדות של מתווכי עסקים שמרוויחים את כל הכסף מעמלות של עסקאות תיווך עסקים. אנחנו פותחים את השוק הזה לכל מי שרוצה. כאן המקום להדגיש שבתחום התיווך הרווח הוא מעמלות, כידוע, ולכן יש להכין קרקע פיננסית למספר חודשים לצורך מחייה עד שנסגרות עסקאות בשוטף".

לאן התחום הזה מתקדם

"כמות הרשתות בישראל רק עולה. יש מאות רשתות שמחפשות זכיינים לסניפים שלהם. השוק צמא לידיים עובדות, כמו שאומרים, וזה נכון. אנחנו מחפשים כרגע בוגרים ובוגרות איכותיים וטובים על מנת לעבוד עם סניפי הרשת ברחבי הארץ".

קורס תיווך לעסקים
"עסק הוא ישות חיה ומשתנה כל הזמן". צילום: Artem Beliaikin/Pexels

הברוקר העסקי אינו נדרש לעבור בחינות הסמכה או להחזיק בתעודה המעידה על עיסוקו – האם בסופו של דבר זה פוגע או עוזר לתחום

"הכשרה תמיד הייתה ותמיד תוביל את האדם להצלחה. אנחנו גם עובדים במקביל שכן תהיינה בחינות מעבר ממשלתיות, ונכון להיום התעודה היחידה המוצעת בשוק היא של אנגלו־סכסון".

 

הוסף תגובה חדשה

חובה למלא את כל השדות ולפתור את התרגיל.
= 8 + 5

תגובתך התקבלה, ותפורסם בכפוף לשיקולי העורך.

 
{{commentsList.length-$index}}
תמונת המשתמש
{{item.user_name}}
{{item.c_title}}
{{item.c_content}}
{{item.created_at}}
לסיפורים נוספים >