הדרך לשיקום המשק - משקיעים ושותפים

מגפת הקורונה פגעה בו זמנית בעסקים רבים. עבור חלק מהעסקים הנזק היה ב“שכבות השומן“, ועבור עסקים אחרים הפגיעה הייתה בבשר החי של העסק והם הגיעו לסף סגירה.

 

 

הכנסת משקיע או שותף לעסק היא בדרך כלל סוגיה אשר נותנים עליה את הדעת בימי הקמת העסק. למשל כאשר ליזם יש רעיון, אך חסר לו ההון בשביל להוציא אל הפועל את הרעיון הוא יחפש אחר משקיעים או אפילו שותפים. ישנם גם עסקים אשר צומחים מתוך רעיון משותף של קבוצת חברים והם מחליטים על שותפות. אך גם משבר כלכלי אשר פוגע בעסק יכול להיות סיבה לחיפוש אחר משקיעים או שותפים.

מגפת הקורונה פגעה בו זמנית בעסקים רבים. עבור חלק מהעסקים הנזק היה ב“שכבות השומן“, ועבור עסקים אחרים הפגיעה הייתה בבשר החי של העסק והם הגיעו לסף סגירה. יש משהו עצוב בכל עסק שנסגר, מאחוריו יש אנשים אשר צריכים לפרנס את משפחתם. אך מתסכל לראות איך עסק מצליח נופל בגלל שמשבר הקורונה הותיר אותו ללא לקוחות ולבעליו אין את ההון הדרוש בשביל להמשיך ולתפעל את העסק.

הבנקים אינם ממהרים לתת הלוואות לעסקים בסיכון ועסקים רבים נאלצים לסגור וכך מחריפה הפגיעה הכללית במשק. אך אולי זהו הזמן לחפש אחר משקיעים ושותפים לעסק, זהו אולי לא הדבר שחלמתם עליו, אך בתוקף הנסיבות זה יכול להיות גלגל ההצלה של העסק.

משקיע או שותף

משקיע בעצם מעניק לכם הלוואה והוא מצפה להחזר ההלוואה. אך שותף קונה את חלקו בעסק ומצפה לנתח יחסי מהרווחים העתידיים. זה יכול להיות שותף שקט אשר מאפשר לכם לנהל את העסק כראות עיניכם, או שותף אשר מעוניין להיות מעורב בקבלת ההחלטות. אלו הם דברים שתצטרכו לקחת בחשבון.

הכנסת משקיע לעסק, בין אם בתור שותף או לא, היא דרך מעולה להזרים מזומנים. למעשה יתכן שבתקופה זו יהיה לכם אפילו יותר קל לגייס משקיעים. כאשר הקמתם את העסק אלמנט האי וודאות היה חזק מאוד והשקעה נחשבה להימור. וככל שהסיכון יותר גבוה, כך המשקיעים מצפים לריבית גבוהה יותר. אך אם העסק שלכם הוכיח את עצמו, יש לו לקוחות והוא היה רווחי עד למשבר הקורונה, הדבר משדר ביטחון למשקיעים. סיכון תמיד קיים, אך הסיכון הוא נמוך יותר מכיוון שהעסק הוכיח את עצמו בעבר. הכוח שלכם במשא ומתן מול המשקיעים הוא גדול יותר מאשר זה שהיה לכם כאשר הקמתם את העסק.

זכרו ששותף יכול גם להביא איתו ערך מלבד ההשקעה הכספית. שותף יכול להביא איתו ידע, ניסיון ומערכת ענפה של קשרים. עכשיו כאשר העסק שלכם צריך להתאים את עצמו למציאות החדשה, יתכן שנדרשים גם שינויים של ממש בעסק כמו למשל התמקדות בנישות חדשות ובניית מודל עסקי המתאים לשגרת הקורונה. יתכן שזהו הרגע שבו אתם באמת צריכים שותף אשר יביא איתו ניסיון מענפים אחרים או נישות אחרות, ניסיון שעכשיו הופך לרלוונטי מתמיד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  עסק להשקעה  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
ברוס לי
החלישה? תלוי את מי דוגמים?
מגפת הקורונה פגעה בעסקים המסורתיים דוגמת חנויות הרחוב וחיזקה את העסקים און ליין. זה עניין של תזמון והתאמה. ובכל מקרה המגיפה רק האיצה תהליכים שהיו קורים ממילא של מעבר מנכסים פיזיים לדיגיטליים.
10/11/2020