רכישת עסק קיים? כיצד נדע האם מדובר בהזדמנות עסקית?

 

 

עסקים פעילים למסירה או למכירה, קיימים בשפע בשוק העסקים הישראלי. לעתים מדובר בהזדמנות עסקית ובפעמים אחרות, בבור ללא תחתית. תלוי כיצד מסתכלים על העסק ומהי הסיבה למכירתו. ישנם לא מעט עסקים שכשלו, כתוצאה מעייפות החומר או בשל אי-בשלות לניהול עסק, גם אם יש למקום פוטנציאל אדיר שלא מומש. חשוב שרוכשים פוטנציאליים של עסק קיים, ידעו כיצד לזהות עסק בעל פוטנציאל רווח ויכירו את הכללים, לרכישת עסק קיים.  

באופן כללי, רצוי לרכוש עסק הממוקם באזור מגוריכם, שתפעולו אינו מצריך השקעה גדולה,  

להלן כמה כללים שיעזרו לכם לבחור עסק פעיל עם פוטנציאל רווח ולהכינו לקראת העברת הבעלות בצורה טובה.

  • עסק קיים מגיע עם שיטות עבודה ולעתים אף עם צוות עובדים, הפועל על פיהן. חשוב ללמוד את אופי העבודה ואת ההתנהלות הכללית, עוד לפני היום הראשון לעבודה - שלכם.
  • מומלץ ללמוד על המצב הפיננסי של העסק וגם לקיים בדיקה על מצב ההלוואות והחובות לרשויות המקומיות (עסקים בשימוש חורג, פיגור בתשלומי היטלי השבחה ועוד). באופן טבעי, עסקים מוצלחים פחות מבחינה פיננסית, מוּצעים למכירה במחיר זול יותר, ולהפך.
  • במידה ומדובר בהשקעה כספית גבוהה, נדרשים הכנה וליווי מקצועי, לכל הוצאה העלולה לצוץ בעתיד. פרט לחובות לרשויות, ישנם עסקים למכירה הנקראים לעתים "עסקים למסירה" המסתתרים תחת מעטפת יפה, המחפה על חובות לספקים ולבעלי מקצוע שונים שיש לשלם להם כדי להמשיך ולהפעיל את העסק בצורה יציבה.
  • הציוד הוא חלק מהעסק. חשוב להעריך כמה הוא באמת שווה בשלב הרכישה. ציוד ישן ובלוי אינו מצדיק תיקון, בשל המורכבות וההוצאות השונות הלא מתוכננות, לעומת ציוד חדש שיוזיל עלויות.

מוניטין רע לעסק – קשה להשיב לקוחות שביקרו בעסק והחליטו לא לחזור, או מתדמית שלילית שנוצרה בקרב קהל היעד המורכב מלקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים.  ניתן להתגבר על כך, באמצעות פעילות שיווקית הכוללת - פרסום, יח"צ וקידום תוכן ברשתות החברתיות, בנוסף לשיח 1:1 עם הצרכן  במסגרת הפעילות המדוברת, חשוב לשים דגש על נושא החלפת הבעלות, שינוי שם לעסק וכלל השינויים שיעניקו מענה מקצועי ואיכות, שהיו חסרים עד כה.

לסיכום, כל עסק המוּצע למכירה יכול להיות בעל פוטנציאל רווח או להדליק  נורת אזהרה. מומלץ לבדוק היטב את סיבת המכירה ולאמת אותה, במיוחד כאשר עסק מוצע למסירה

חשוב לזכור, כעסק פעיל הוא הזדמנות לרווחים גבוהים. הצלחת העסק תלויה ברובה בבעליו, במיקום ובשירות ללקוחות. כשקונים עסק פעיל, יש להבין מה בדיוק קונים ואיזה שיוני דרוש במטרה להגדיל רווחים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנות לרווחים  עסק ריווחי  עסקים פעילים  עסקים קיימים  קניית עסק