צ'ק ליסט לרכישת אתרי אינטרנט יד שנייה

 

 

מרבית הפעולות שלנו מתחילות ונגמרות באינטרנט. כאשר אנו יוצאים לחופשה אנו מחפשים מידע באינטרנט, ואף קונים כרטיסי טיסה או מזמינים בתי מלון באינטרנט. כך גם כאשר אנו רוצים לקנות מתנות, בגדים, כרטיסים להופעות ועוד. ישנם עסקים המפעילים אתר אינטרנט על מנת לתמוך בשירותים העסקיים שלהם, אך עסקים אחרים מתמקדים בזירת האינטרנט. כלומר, אתר האינטרנט הוא העסק, הוא למעשה נקודת המכירה. עסקים מסוג זה חייבים תנועה גדולה של גולשים כדי להצליח ולמכור כמה שיותר. הבעיה היא שכדי להביא גולשים לאתר שלכם יש לנקוט צעדים אקטיביים של פרסום וקידום האתר במנועי החיפוש. דברים אלו אורכים זמן וגם עולים כסף. אתרי אינטרנט למכירה זו אפשרות מעניינית. היא מאפשרת לכם לרכוב על המוניטין ועל תנועות הגולשים של אתר קיים ולמכור בו את המוצרים או השירותים שלכם.

אז מה בעצם צריך כדי לרכוש אתר אינטרנט יד שנייה?

התאמת האתר והדומיין לצרכים שלכם

אתר אינטרנט קיים ומוכר, אשר יש לו כבר קהל של גולשים, תמיד מזוהה עם תחום מסוים. למשל, אם זה אתר המוכר בגדי תינוקות, יש לו קהל גולשים המתעניין בבגדי תינוקות. גם מנועי החיפוש סיווגו את האתר כך, והם מפנים אליו גולשים אשר מתעניינים בבגדי תינוקות. רכישת אתר כזה לצורך מכירת מוצרים אחרים אינה בהכרח הצעד החכם ביותר. בדוגמה זו עדיף להישאר בנישת בגדי התינוקות או בדבר מה אחר הקשור לתינוקות. יהיה זה רעיון טוב להיעזר בשלב זה במומחה לקידום אתרים ולשאול לדעתו.

כדאי להעזר במומחה לשיווק אתרים

הצעדים שיש לעשות בעת רכישת אתר אינטרנט פעיל

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לבצע העברת בעלות על הדומיין, כלומר לרשום את הדומיין על שמכם. כאשר יהיה הדומיין על שמכם, איש לא יכול לגעת בו, ואתם בעלי הזכויות עליו, כמובן כל עוד אתם משלמים בעבורו את התשלום השנתי. העברת הדומיין על שמכם היא למעשה הצעד העיקרי ברכישת האתר.

לאחר שהועבר הדומיין על שמכם, אתם יכולים להשתמש באתר הקיים או לבנות אתר חדש העושה שימוש בדומיין הקיים. אין זה משנה באיזו אפשרות בחרתם. עליכם לרכוש חבילת אחסון ולהעלות לאתר את השרת שלכם; אלו יכולים להיות קבצי האתר המקוריים או אתר חדש שתבנו. כאשר אתם בעלי חשבון האחסון, רק אתם בעלי הגישה למידע ולממשק הניהול. אם באתר עצמו ישנם אלמנטים של משתמשים בעלי סמכויות מיוחדות המאפשרות להם לבצע פעולות או לשנות דבר כזה או אחר באתר, עליכם לבטל או לשנות את הסיסמאות.

אתרי אינטרנט רבים כוללים מסד נתונים יקר ערך. לדוגמה, אתר מכירות הפּעיל שנים אמור להחזיק מאגר של לקוחות ואת היסטוריית הקניות שלהם. זהו מידע יקר ערך היכול לסייע לכם לבצע מכירות רבות בעתיד. חשוב לוודא שמסד נתונים זה כלול במכירת האתר.

אל תשכחו שרכישת אתר אינטרנט היא רכישת עסק לכל דבר, ויש לערוך חוזה בין המוכר לבין הקונה. מומלץ כאן בחום לעשות זאת באמצעות עורך דין.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  דומיינים  הזדמנות לרווחים  מיזם  עסק ריווחי  פרסום חינם  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
גל
אחלה טיפים, רק שאלה אחת..
השאלה שנשאלת זה האם באמת ניתן למכור את מאגרי הלקוחת לקונה הבא? ז״א מבלי לקבל את הסכמת הלקוחות עצמם
11/11/2017