נדל"ן מסחרי לעומת עסק עצמאי

 

 

כאשר אתם שוקלים את הכיוון העסקי שלכם, אתם בדרך כלל בוחנים את האפשרויות ולקוחים בחשבון סוגים שונים של עסקים בהם אתם יכולים להשקיע. אחד ישקיע בחנות מכולת, אחר במפעל קטן, אך בסופו של דבר הרעיון העיקרי הוא די פשוט - אתם משקיעים הון עצמי בהקמת עסק ומצפים לתשואה בדמות הכנסות מהעסק. אך קיימות אפשרויות נוספות לקבל תשואה עבור ההון שלכם והן אינן דורשות הקמת עסק, לפחות לא במובן המסורתי של המילה. הפעם אנו מדברים על השקעה בנדל“ן מסחרי בתור אלטרנטיבה שיש לקחת בחשבון כאשר חושבים על השקעה בעסק.

השקעה פסיבית - תשכחו מזה!

רבים נוטים להתייחס אל השקעה בנדל“ן כאל השקעה פסיבית, כלומר השקעתם בנכס ותוכלו להפיק ממנו תשואות במינימום התעסקות. האמת שזה לא בדיוק כך ובטח שלא כאשר מדובר בהשקעה בנדל“ן מסחרי.

כדאי קודם כל לחדד את משמעות המושג נדל“ן מסחרי. למעשה כל נדל“ן שאינו משמש למטרות מגורים הוא נדל“ן מסחרי, כמו למשל השקעה בחנויות, מבני תעשייה, מגרשים ואפילו בתי מלון.

את כולנו מעניינת התשואה ומהבחינה הזו נדל“ן מסחרי אכן יכול להפיק תשואות גבוהות, בעיקר אם נשווה אותו לנדל“ן למגורים. תשואה מנדל“ן למגורים יכולה להגיע ל 3%-5% בשנה, לעומת נדל“ן מסחרי אשר יכול להגיע ל 8%-10% בשנה. התשואה היא אכן סימן מעודד, אך יש לרדת לעומקם של הדברים ולקחת בחשבון דברים נוספים לפני שממהרים להשקיע. מלבד נושא התשואה עליכם לשאול את עצמכם לגבי הקושי בניהול נכסי נדל“ן מסחרי ורמת ההתעסקות הנדרשת.

השקעה בנדל“ן מסחרי היא יותר מורכבת מאשר השקעה בנדל“ן למגורים והיא דורשת רמה גבוהה של התעסקות וזמן רב יותר. כמו כן יש לקחת בחשבון את הוצאות התחזוקה; אך שימו לב שההשוואה הנכונה במקרה הזה היא אינה בין נדל“ן מסחרי לבין נדל“ן למגורים, אלא השוואה בין נדל“ן מסחרי לבין השקעה בעסק.

השקעה בנדל“ן מסחרי דומה מאוד להשקעה בעסק בגלל ההתעסקות הרבה שהיא דורשת. גם ההכנסות מנדל“ן מסחרי חייבות במס. יש לפתוח עוסק מורשה או חברה מכיוון שעליכם לספק חשבוניות לסוחרים.

גם רמת הסיכון היא גבוהה ובעצם אתם תלויים במשכיר. כאשר אתם משקיעים בעסק, הצלחתכם הכלכלית תלויה אך ורק בכם - האם תצליחו להרים את העסק ולהפוך אותו לרווחי. לעומת זאת בנדל“ן מסחרי אתם משכירים את הנכס לעסק אחר והצלחתכם תלויה בהצלחתו. אם העסק שלו יצליח הוא יוכל לעמוד בתשלומי השכירות. נכון שתוכלו לפנות את השוכר מהנכס במידה ואינו עומד בתשלומים, אך שוב חזרנו להתעסקויות. החלפת שוכר אחר באחר, בנסיבות אלו, הופכת להיות מורכבת.

לסיכום, השקעה בנדל“ן מסחרי נחשבת למורכבת ומומלצת לבעלי הניסיון. אם בכל זאת תעדיפו השקעה בנדל“ן מסחרי על פני השקעה בעסק, מוטב להתמקד בנישה מסוימת של תחום הנדל“ן המסחרי.

מבחינה זו השקעה בחנויות נחשבת לנישה פשוטה יחסית בתחום הנדל“ן המסחרי. אם השקעתם בחנויות במיקום טוב, תוכלו בקלות למצוא שוכרים. השקעה בנכסים אחרים, כמו השקעה במשרדים או מחסנים יכולה להיות יותר מורכבת.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות  מכירת עסק  משקיע לעסק  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   שיקולים בקניית עסק