השלבים לפתיחת עסק עצמאי

אין ספק כי מי שעתיד לפתוח עסק בשנים 2020- 2021 יידרש גם ואולי בעיקר לחוסן מנטלי ונפשי, ליכולת לפעול במציאות שבה הכל מושפע מהקורונה, בתנאים של חוסר ודאות, כאשר המשתנה הקבוע היחיד הוא עצם השינוי

 
צילום: pixabay

 

הקמת עסק היא אתגר כפול- כספי ומנטלי. יש פרוצדורה המהווה תנאי הכרחי לפתיחתו של עסק. היא כוללת צורך במילוי טפסים, בקבלת אישורים, בפתיחת תיקים ( רישום העסק במס הכנסה, רישום כעוסק מורשה במשרדי מע"מ, פתיחת חשבון בנק עסקי) ועוד. יש מצבים שבהם תידרשו להציג חוזה עבודה או התקשרות עסקית, חוזה שכירות או חוזה רכישה של עסק. פתיחת עסק עצמאי היא אתגר מורכב; הוא כרוך בניהול ספרי חשבונות, בתשלום מקדמות ומשכורות; הוא מחייב ניהול חשבונות שוטף, דיווח למע"מ כל חודשיים, הגשת דו"ח שנתי.

במקביל לדיווח ולפתיחת תיקים יש לברר האם נדרש עבורכם רישיון עסק. קיימים בישראל כ-90 עסקים, אשר הם בבחינת "טעוני רישוי". באתר משטרת ישראל ניתן לברר האם העסק שלכם מחייב קבלת רישיון כזה כתנאי להפעלתו וכיצד מקבלים אותו. תוכלו לראות תרשים זרימה שיאפשר לכם לקבל את כל המידע על אודות הפעולות שתידרשו לבצע ברשות המקומית שלכם ובמשטרה, וכמו כן תתוודעו אל נהלים והנחיות לרישוי העסק.

פתיחת עסק כרוכה בלבטים, ספקות וחששות. גם אם אתם משוכנעים כי אתם הולכים לפתוח עסק שבו תממשו את הייעוד שלכם, עדיין רב הנסתר על הגלוי. במיוחד בתקופה זו, שבה הכל שרוי באי-ודאות וקשה לדעת מה יילד יום וכיצד ייראו השווקים בתחומים השונים, חשוב לשקול ביתר שאת את כל השיקולים הרלוונטיים לפתיחת עסק. 

פתיחת עסק בתנאי חוסר ודאות

אין ספק כי מי שעתיד לפתוח עסק בשנים 2020- 2021 יידרש גם ואולי בעיקר לחוסן מנטלי ונפשי, ליכולת לפעול במציאות שבה הכל מושפע מהקורונה, בתנאים של חוסר ודאות, כאשר המשתנה הקבוע היחיד הוא עצם השינוי. לשם כך חשוב ולדעת בעלי עסקים רבים (במיוחד מי שהעסק שלהם כשל בשל ניהול לקוי וחוסר הכנה מספיק לקשיים הצפויים בשלבי ההקמה) הכרחי להסתייע בשירות מקצועי של מאמן עסקי. מאמן עסקי ותיק ומנוסה, יוכל לסייע לכם וילווה אתכם בתהליך פתיחת עסק.

מאמן עסקי שמחולל שינוי פנימי עמוק שתוצאותיו ניכרות במודעות מלאה למעשים

מאומנים רבים יעידו על השינוי העצום שחולל בהם תהליך האימון, אשר במהלכו התוודעו הן אל החוזקות שלהם והן אל החולשות. האימון סייע להם להבהיר, לחדד ולמקד את המחשבה בדברים החשובים והמהותיים ובכך סלל להם את הדרך להצלחה.תהליך האימון הוא תהליך מובנה, שבו, המאומנים מתפתחים, צומחים ומתחזקים כבני אדם בכלל וכמי שרוצים לפתוח עסק בפרט.

חשוב להבחין בין הפעולות הטכניות הנדרשות, שהן תנאי הכרחי לפתיחת עסק לבין ההכנה המנטלית לקראתו, ובמהלך החודשים הראשונים לפעולתו, שאותה מבצעים באמצעות המאמן העסקי. מדובר בפעולות שנעשות במקביל.

חשוב לדעת שהאחריות לתוצאות המעשים שלכם חלה עליכם. המאמן, מצדו, עושה כל מה שהוא יודע ומחויב לו בפרקטיקה המקצועית שלו כמאמן אבל מי שיישאו בתוצאות יהיו אתם- בעלי העסק החדש. בהצלחה!

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  עסק פעיל  פותח עסק  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש 

 

 
1
תמונת המשתמש
רועי
חגי שלו הוא ללא ספק
אחד המאמנים האישיים הטובים ביותר. ספרו "להתרגל להצליח" תרם לי רבות. כמו גם הבלוג האישי הכולל מאות מאמרים וסרטונים שעוזרים ועוד איך ...
25/12/2020