משכנתא לנכס מסחרי- כל מה שרציתם לדעת

מזל טוב! מתעדים לפתוח עסק ובודקים מהן האפשרויות העומדות בפניכם? עסק חדש מביא עמו הרבה התרגשות, אך גם לוגיסטיקה, בירוקרטיה וארגון רב. אם גם אתם שוקלים האם לרכוש נכס מסחרי או לשכור מקום מתאים, חשוב שתדעו כי משכנתא לנכס מסחרי עשויה להתאים לכל מי שחושב על הקמת עסק והן עבור עסקים קיימים המעוניינים לחסוך בעלויות. כל הפרטים שרציתם לדעת, במאמר הבא.

 

 

עצמאות ויציבות כלכלית

האם ידעתם כי יותר ויותר בעלי עסקים לוקחים משכנתא לנכס מסחרי ומוותרים על תשלומי השכירות? הסיבה פשוטה: המשכנתא מאפשרת לכם בעלות בנכס ושחרור מחוסר הוודאות והתלות במשכיר. נכס מסחרי מתאים בעבור בעלי עניין, יזמים , משקיעים ועסקים מגוונים עם מנעד רחב של צרכים כדוגמת: משרדים  חנויות, שטחי מסחר ועוד.

עקרון המשכנתא בעבור נכס מסחרי דומה למשכנתא הניתנת בעבור נכס למגורים. הלוואה הניתנת כנגד שעבוד הנכס לטובת המלווה. ממש כמו בקניית בית מגורים, רכישת נכס הינה התחייבות ארוכת טווח, בעלת משמעות כלכלית ולצדה גם יתרונות ברורים כמו השקעה, עצמאות ושחרור מתשלום השכירות.

משכנתא לנכס מסחרי- מה שחשוב לדעת

כאמור, משכנתא לנכס מסחרי משמעה כי הנכס בבעלותכם ישועבד לטובת הגורם המלווה עד לתום תקופת המשכנתא. כפי שנהוג במשכנתא רגילה, תרשם הערת אזהרה אשר קובעת כי לצד הבעלות קיים משכון על הנכס.

בניגוד לנכס אשר מטרתו מגורים, אין הגבלה על היקף המשכנתא אותה ניתן לקחת לצורך הרכישה. עם זאת, כיום, מרבית גופי המימון הפיננסיים, לרבות הבנקים, נוהגים לתת עד כ-70% מימון בהתאם ליכולות הפיננסיות של הלווה.

חשוב להדגיש כי בדומה למשכנתא הניתנת לנכס מגורים, ישנה חובה לרכישת ביטוח משכנתא. מטרת הביטוח הינה לבטח את הצד המלווה כנגד מקרים בהם הלווה אינו מסוגל לעמוד בתשלומי המשכנתא כגון: אובדן כושר עבודה, מחלה קשה, או מקרה מוות. 

על יכולת ההחזר

בתהליך לקיחת המשכנתא לנכס מסחרי, יהיה עליכם להוכיח כי יש ביכולתכם להחזיר את תשלומי ההלוואה, כלומר, תצטרכו להעיד על איתנות פיננסית. איתנות פיננסית נמדדת באמצעות בדיקת יכולות פיננסיות, תזרים מזומנים, ניירות ערך, נכס מניב או עסק פעיל, אשר מהווה מקור להכנסה, באמצעותם תוכלו להחזיר את תשלומי ההלוואה.

על מנת לקבוע את גובה המשכנתא, תתבקשו להעריך את שוויו של הנכס וכן להביא בחשבון את שוויו של ההון העצמי, הנקבע בערך של כ30% משווי הנכס .משכנתא מסחרית תוכלו לקבל בחברות מימון שונות ובסניפי הבנקים למשכנתאות.

אלו עלויות כרוכות בלקיחת המשכנתא?

לקיחת משכנתא לנכס מסחרי מלווה אף היא בעלויות נוספות, כדוגמת ביטוח משכנתא, עלות פתיחת תיק, עלות שמאי ועוד. אלו מתווספות על עלות הריבית הנקבעת על ידי הגוף המלווה.

ביטוח המשכנתא הינו חלק הכרחי ובלתי נפרד מתהליך לקיחת המימון. כיום מוצעים סוגי ביטוחים שונים המעניקים כיסויים מגוונים בהתאם לצרכי הלוואה. מומלץ גם כאן לאסוף מידע, לבצע סקר שוק מקיף וכן להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הביטוח.

לסיכום,

צמיחה כלכלית והתרחבות הולכת וגדלה של ענף התעשייה הביאה לכניסתם של יזמים ומשקיעים לתחום הנדל"ן המסחרי והגדילה את הביקוש למשכנתאות בתחום המסחר. עבור עסקים רבים, המעבר משכירות לרכישה הוא צעד אך טבעי. אומנם מדובר בעלות ראשונית לא קטנה, אך לצידה ניצבים יתרונות לא בטלים כמו שקט נפשי, בטחון וקביעות לאורך זמן.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור שטח להשכרה  הזדמנויות עסקיות  השקעה בעסק  השקעות  חוזה רכישה  חתימת הסכם  מיקום העסק  משרדים  נדלן מסחרי 

 

 
1
תמונת המשתמש
המכונה שבאדם תנצח
עוד שיקול
מחירי נכסים פיזיים בירידה בעקבות המעבר של חברות שלמות (בפרט בסקטור הטכנולוגיה) לעבודה מרחוק.
10/11/2020
 
2
תמונת המשתמש
המשקיע הנבון
הכי חשוב תשואה
הסיכון קטן ככל שקטן משך הזמן להחזרת ההלוואה. לא הייתי משקיע אם התשואה היא פחות מ-5% שנתי (20 שנה להחזרת עלות הרכישה).
28/10/2020