מהם קווי חלוקה ומה צריך לבדוק לפני החתימה?

 

 

מדי יום ביומו יוצאים טנדרים למיניהם ולא מעט משאיות חלוקה אל נקודות המכירה ומספקים להן את הסחורות. כולנו מכירים את כלי הרכב אשר מביאים את הלחמניות ואת השוקו אל המרכולים, וניתן לומר כי באופן דומה מגיעים גם שאר המוצרים והסחורות אל מדפי החנויות. אלו הם קווי חלוקה, ותמיד יש צורך בכלי רכב ובנהגים שיאיישו את קווי החלוקה. ישנן חברות המחזיקות צי של כלי רכב ושל נהגים, והן מפיצות את הסחורות שלהן בכל רכבי הארץ בעזרת נהגים שכירים. אך ישנן גם חברות אשר עובדות עם נהגים עצמאיים, אשר לכל אחד מהם יש קו חלוקה משלו. נהגים אלו מתנהלים באופן עצמאי. כלומר, אין הם מרוויחים משכורת חודשית, אלא מקבלים עמלות מכירה. ככל שימכרו יותר – כך יוכלו להרוויח יותר. זאת לעומת הנהגים השכירים, שבמקרה שלהם המשכורת היא חודשית, ידועה ומוגבלת.

קו חלוקה למכירה

קווי החלוקה הם עסק עצמאי לכל דבר ועניין, ולכן במקרים רבים ניתן לרכוש קווי חלוקה במתכונת של זיכיון ואף לקנות קו חלוקה קיים בעלות כספית על פי התזרים והרווחים. בקווי חלוקה יש בהחלט פוטנציאל כלכלי, אך כמו בכל עסקה כלכלית, חשוב לבדוק את הדברים היטב לפני החתימה על החוזה. רכישת קווי חלוקה נעשית באמצעות חוזה, ונדגיש שוב שנודעת חשיבות ראשונה במעלה לבדיקת החוזה היטב לפני החתימה עליו. יתרה מכך, מומלץ אף לעשות זאת בעזרת עורך דין.

 

 

שים לב לשלוש הנקודות העיקריות שעליך לבדוק:

  1. אזורי חלוקה – קווי החלוקה מחולקים לאזורים. הזיכיון מתייחס לאזור מסוים ולקו חלוקה קבוע. יש כאן הן יתרון והן חיסרון. היתרון מצד אחד הוא שאם יש לך אזור חלוקה אינך צריך לחשוש מתחרות ומנהגים אחרים שייכנסו וימכרו סחורה לחנויות שאתה עובד עמן. אך החיסרון מצד שני עלול לצוץ אם אתה רוצה לפתח את קו החלוקה על מנת להרוויח יותר. במקרה כזה אינך רוצה להיות מוגבל. חשוב לבדוק שעומדת לפניך האפשרות להגדיל את קו החלוקה בתוך האזור המוגדר. חשוב גם שתבדוק אם באזור אכן יש פוטנציאל להתרחבות, כלומר האם צפויים הקמה של מרכזי מסחר חדשים, התפתות עירונית וכולי.
  2. עלויות הרכב הנדרש – חשוב שתבדוק מהם המוצרים ואיזה רכב יהיה דרוש להובלתם. רבים מקווי החלוקה עובדים על מוצרי חלב. מצד אחד אלו מוצרים מבוקשים המוכרים את עצמם, אך מצד שני הובלה בקירור היא יקרה מעט יותר מהובלה רגילה. יש כאן שיקולים כלכליים שאתה צריך לעשות. אם נמשיך באותה דוגמה, הרי שההשקעה ברכב הובלה בקירור היא גדולה יותר, שכן עלות הטיפולים ברכב ובעיקר במערכת הקירור היא גבוהה יותר מאשר ברכב רגיל.
  3. הגנה מפני תחרות – הזכרנו לפני כן את אזורי החלוקה, אך חשוב לוודא שיש לך הגנה מפני נהגים אחרים העלולים להיכנס לאזור שלך. חשוב שבמסגרת החוזה תשים לב לכך שהאחריות לטיפול בנושא מוטלת על כתפי החברה ולא על כתפיך. לחברה יש יכולת להטיל סנקציות ואף לבטל את החוזה עם נהג המפר אותו. חשוב שהחברה תטפל בכך, ולא אתה, שאלמלא כן מהר מאוד תמצא את עצמך בקו אחד עם עוד מתחרים, חדשים או ישנים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  זיכיון  עסק ותיק  עסק פעיל  עסק קיים  קו חלוקה  קווי חלוקה  קניית עסק  רכישת עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
יוסי
קו חלוקה
הכתבה מענינת
12/05/2020
 
2
תמונת המשתמש
רן אשוח
תוכלו לציין מספרים
לדוגמא מה הרווחים בתחזוקה של קו חלוקה, או מה הסיבות למכור "מכרה זהב"?
26/01/2019
 
3
תמונת המשתמש
אחד שמעוניין להגיב
כתבה נפלאה כל מילה חשובה!!
דברים שלא חשבתי עליהם קודם ובהחלט חשובים
20/11/2017
 
4
תמונת המשתמש
ישי
קו חלוקה
כתבה יפה.כל מילה חשובה למי שמעונין לקנות קו חלוקה
03/09/2017