איתור כספים אבודים חינם משרד האוצר - איך עושים את זה נכון?

באופן סדיר, הגיוני, כל אחד מאיתנו אמור לדעת איפה הוא מחזיק את הכסף שלנו, כלומר באילו חשבונות, וכן כמה כסף באמת יש לו. מרבית האנשים מתנהלים עם חשבון בנק אחד אשר משמש אותם הן בשביל להפקיד בו את המשכורת שלהם והן בשביל למשוך כספים ולבצע הוצאות שונות.

 
צילום: pexels

 

העניין הוא, שבמשך השנים ייתכן ונשתמש בחשבונות בנק שונים וכן ניעזר במוצרים וכלים פיננסים אשר ישרתו אותנו, לצורך חסכונות, השקעות ולצרכים אחרים. בחלק מהמקרים אנחנו נזכור במה מדובר וייתכן מאוד שגם נשתמש בהם באופן סדיר, במקרים אחרים ייתכן וזה יישכח מאיתנו ואנחנו לא נשתמש בהם, למרות שנפקיד בהם סכומי כסף שונים שיצטברו עם הזמן.

בדיוק בשביל זה הוקם אתר איתור כספים אבודים חינם משרד האוצר אשר מאפשר לנו לדעת מה בדיוק עומד לרשותנו. מדובר על כספים שבמשך השנים נותרו ללא מענה, מבלי שאיש דרש אותם, הם יכולים להיות מופקדים במוצרים פיננסיים שונים, ובעזרת אתר זה אנחנו נוכל גם ללמוד על קיומם וגם לדעת כיצד לדרוש אותם.

מה זה אומר בפועל?

אתר איתור כספים אבודים חינם משרד האוצר הוא כלי שהממשלה הקימה במטרה לעזור לאתר אנשים להם שייך הכסף האבוד. על פי הערכות, מדובר על סכומים שמגיעים לעשרה מיליארד שקל, אם לא יותר.

בעזרת האתר אנחנו יכולים להגיע אל חשבונות בנק, פיקדונות, קרנות פנסיה, פוליסות ביטוח ואמצעים אחרים בהם אנחנו יכולים למצוא סכומי כסף שונים שהופקדו במהלך השנים על ידינו או על ידי גורמים אחרים ומיועדים עבורנו, ושכחנו מקיומם או לא ידענו עליהם.

כל מה שעלינו לעשות, זה להקליד את הפרטים האישיים שלנו על פי דרישת האתר, וכך נוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי בנושא. צריך לציין, האתר מקושר למערכות מידע אשר יכולות לספק את התוכן הרלוונטי עבורנו. כמובן שמעצם זה שאנחנו מציגים את הפרטים האישיים שלנו, אז המערכת תוכל לזהות אותנו ולאפשר לענות על השאילתות שלנו.

למי זה יכול לעזור?

בעיקרון לכל אחד מאיתנו. לא משנה אם אנחנו צעירים או מבוגרים, תושבי קבע או תושבים חוזרים, לא משנה אם אנחנו עצמאים או שכירים. כל אחד מאיתנו יכול למצוא דרך המערכת את מה שאנחנו מחפשים, קרי כספים אבודים שמונחים בחשבונות ותוכניות שונות ונשכחו עם הזמן.

באופן טבעי, האתר יכול לעזור יותר למי שפתח בעבר חשבונות בנק שונים, החזיק ברשותו קרנות פנסיה רבות, הוא או מישהו מבני משפחתו פתח עבורו פיקדונות בנק ועוד. צריך לומר, האתר יכול לעזור בפרט למי שעבר מקומות מגורים רבים או עזב את הארץ וחזר אליה. שכן במקרים אלו, שכיח יותר לבצע פעולות של פתיחת חשבונות בנק ותוכניות שונות, מבלי לעקוב אחריהן במהלך השנים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  חובות לספקים  ייעוץ לעסק