כל מה שרצית לדעת על פתיחת חברה בע"מ ב-2021

 
צילום: freepik

 

בישראל נפתחים עסקים רבים מדי שנה בשנה. חלקם עסקים מורשים המוגדרים כרגילים ואחרים מוגדרות כחברות בע"מ. קיימים הבדלים בין חברות לחברות בע"מ, כאשר ההבדל הבולט ביותר הוא שבעלי חברה בע"מ מוגנים יותר. כלומר, במקרה שחברה כזו עומדת בפני פשיטת רגל, החובות חלים על החברה ולא על הבעלים. מסיבה זו בעלי עסקים רבים מעוניינים לפתוח חברה בע"מ כדי לישון טוב יותר בלילה. לקראת שנת 2021 אספנו את כל מה שצריך לדעת על פתיחת חברה בע"מ.

מתי באמת כדאי לפתוח חברה בע"מ?

עסקים מורשים רבים שואלים את עצמם פעם אחר פעם מתי כדאי לפתוח חברה בע"מ. רבים מהם חוששים מכל הביורוקרטיה שמסביב ולא פעם מחמיצים את ההזדמנות לפנות לייעוץ משפטי כדי לפתוח חברה שתגן עליהם מפני אובדן כלכלי. עם זאת, בעלי עסקים, ולו המוצלחים שבהם, יודעים לראות את הנולד ומכינים את עצמם לאפשרות שגם הם עלולים לספוג נזק כלכלי ואף לשפוט את הרגל. לפיכך, הם פועלים על מנת לרשום את החברה שלהם כחברה בע"מ, מה גם שבעידן האינטרנטי שלנו קיימת אפשרות של רישום חברה מקוון. כלומר, כלל לא צריך לצאת מהבית, להתרוצץ בין רואה החשבון למשרדי רשות המס. כי יש אנשים מקצועיים שמבצעים את כל התהליך דרך האינטרנט.

מתכוננים לקראת פתיחת החברה

כמו בכל הליך הקמת עסק, אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כאשר רוצים לפתוח חברה בע"מ הוא לבחור שם לחברה. את רישום השם מבצעים בעזרת עורך דין, ועל מנת להבטיח ששם החברה שלכם אינו קיים, מומלץ להכין מראש כ-3 וריאציות של שמות לכל הפחות. בשלב השני, חשוב לנסח את תקנון החברה שיהיה מסמך והסכם בין החברה לבין בעלי מניותיה. במסמך זה יצוין גם מידע אשר מגביל את האחריות שיש לבעלי המניות על החברה. ולבסוף, במהלך פתיחת החברה חשוב למנות דירקטריון שיהיה אחראי על המדיניות והאסטרטגיה העסקית.

אוספים את כל המסמכים לפתיחת החברה

פתיחת חברה אונליין כוללת השגת מסמכים חשובים. אלה כמה מבין המסמכים המשמעותיים ביותר שיש לגייס לטובת רישום חברה בע"מ:

  • טופס מילוי בקשה לצורך רישום חברה – בטופס זה חשוב לציין שאתם מעוניינים לפתוח חברה בע"מ.
  • טופס הצהרת דירקטורים – טופס המפרט את שמותיהם של הדירקטורים בחברה.
  • טופס הצהרת בעלי המניות – בטופס זה יש צורך לפרט את כל בעלי המניות שיש להם מניות בחברה.
  • התקנון של החברה – כפי שהוזכר מקודם, מדובר בהסכם מיוחד שנחתם בין הבעלים של החברה לבין אלה המחזיקים במניותיה.
  • אישור תשלום עבור אגרת רישום.
  • טופס אישור להגשת מסמכים – טופס זה מאשר שכל המסמכים הרלוונטיים הוגשו לצורך רישום החברה. הוא כולל, בין השאר, רשימה של שמות חלופיים לחברה וחתימה מקורית של עורך דין המלווה את תהליך הרישום.

מתחילים ברישום חברה בע"מ

אתם יכולים, כמובן, להתחיל בתהליך רישום ארוך ומסורבל דרך הדואר, או לחכות לזמני קבלת קהל באחת הלשכות, אך קיימת דרך מהירה הרבה יותר. Ettorney, פירמת עורכי דין מנוסה ומקצועית מציעה לכם רישום אונליין תוך 5 דקות בלבד. איך זה עובד? בשלב הראשון אתם נרשמים באופן מקוון וממלאים את כל הפרטים על חברה בע"מ שאתם מעוניינים לפתוח. בשלב השני, החברה יוצרת אתכם קשר כדי להיפגש עם עורך דין מטעמה ולחתום על כל המסמכים. לאחר מכן, אתם מקבלים מספר ח.פ ותעודת התאגדות, וכן חותמים על מסמכים בנקאיים. לסיום, אתם פותחים תיקים ברשויות המס השונות בתור חברה בע"מ. מעתה והלאה אתם מוזמנים לעסוק בפעילות העסקית הענפה שלכם ולקצור את הפירות.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  חברה  חברה בעמ 

 

 
1
תמונת המשתמש
מיכה
כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול
יפה מאוד. תודה רבה.
17/11/2020