נדל"ן בפורטוגל: השקעה כדאית באחד היעדים החמים באירופה

כאשר מחירי הנדל"ן בישראל מרקיעים שחקים ושוברים שיאים של כל הזמנים, לא מעט משקיעים בוחרים לפנות לרכישת נדל"ן באירופה, מתוך הבנה כי השוק האירופאי הוא הזדמנות מצוינת להשקעה כלכלית עם פוטנציאל אדיר, הן מבחינת המחיר הסופי והן מבחינת התשואה. אחד מהיעדים החמים ביבשת היא ללא ספק פורטוגל, אשר מושכת אליה בשנים האחרונות אלפי משקיעי נדל"ן, חלקם גם ללא ניסיון קודם. מה הופך את פורטוגל ליעד נחשק בעבור ישראלים? להלן הפרטים.

 
pixabay

 

משקיעים רבים מגיעים לפורטוגל במטרה להשקיע בשוק הנדל"ן. מאז המשבר הכלכלי הגדול שהתרחש במדינה וביבשת אירופה בשנת 2012, רבים מכנים את פורטוגל "הסינדרלה של אירופה", בזכות יכולת התאוששות מרשימה שמגיעה לידי ביטוי בירידה משמעותית באחוז האבטלה – מ-20% ל-6% אבטלה, לצד מספרים הולכים וגדלים של תיירים המגיעים למדינה, בייחוד לאזור ליסבון ופורטו. כ-20 מיליון תיירים מגיעים מדי שנה למדינה, כאשר חלק לא קטן מהם הם תיירים ישראלים שרואים בפורטוגל כפנינת תיירות של ממש, ובשוק הנדל"ן בפורטוגל כשוק מלא בפוטנציאל. נושא התיירות הוא נושא מהותי בעבור משקיעי נדל"ן, וזאת בשל ביקוש הולך וגובר להשכרה של דירות מגורים לטובת נופש. ממשלת פורטוגל החלה לעודד משקיעים לרכוש דירות ונכסים במדינה בתנאים נוחים ועם ליווי בנקאי מלא, כל זאת כחלק מתהליך של עידוד הצמיחה הכלכלית.

בשונה ממדינות האיחוד האירופי, רכישת נדל"ן בפורטוגל לא מותנית באזרחות ועל כן כל אזרח זר יכול לבצע רכישה של נכס. יחד עם זאת, ישראלים המחזיקים בדרכון פורטוגלי זכאים לתנאים משתלמים יותר מאשר אזרחים זרים, ועל כן אם אתם שוקלים היכן להשקיע את הכסף שלכם ומתלבטים לגבי נכס בפורטוגל, רצוי לבצע כבר עכשיו בדיקה דרך חברה מקצועית המתמחה בתחום לטובת הוצאה של דרכון  פורטוגלי שיכול לחסוך לכם לא מעט הליכים בירוקרטיים בדרך להגשמת חלום, ורכישת נכס בעלות כספית מופחתת לצד מדיניות מיסוי מהטובות בעולם כלפי משקיעים. מעבר לכך, יש עוד המון סיבות להוצאה של הדרכון אם אתם זכאים לו, ובהחלט כדאי לעשות זאת כדי להנות מכל ההטבות והיתרונות שיש לו להציע.

מדוע להשקיע דווקא בנדל"ן?

השקעה בנדל"ן ובפורטוגל בפרט מגלמת בחובה יתרונות רבים. ראשית, התשואה השנתית אותה מקבלים כתוצאה מרכישה של נכס למגורים נע בין 6%-8%, וכן נמצא במגמת עלייה, לא מעט בזכות ביקוש הולך וגובר מצד האוכלוסייה הצומחת של פורטוגל. בעשורים האחרונים אוכלוסיית פורטוגל גדלה ואיתה גם אחוז האזרחים הזרים שמגיעים ממדינות האיחוד האירופי, ארה"ב ואוסטרליה ובוחרים לפתוח דף חדש במדינה מתפתחת שמציעה איכות חיים מהטובות בעולם לצד עלויות מחייה נוחות.

משקיעי נדל"ן שבוחרים להשקיע ברכישה של נכס למגורים, משרדים או שטחים חקלאיים יכולים לקבל ליווי מלא מצד הבנקים המעניקים תנאי הלוואה מעולים בשילוב של ריבית נמוכה. רוב השקעות הנדל"ן בחו"ל במדינה מתרחשות בעיר הבירה ליסבון, משום ששם ניתן לבצע רכישה של נכס למגורים או להשכרה לתקופות קצרות או ארוכות, והתשואה המתקבלת יכולה להגיע גם ל-80% לתקופת השכרה ארוכה. התשואה המתקבלת כוללת גם את עלויות דמי הניהול של הנכס המתבצע ע"י חברות מקצועיות, כאשר הטיסה הקצרה מישראל למדינה היא זו שמאפשרת גם למשקיעים לבחון בזמן אמת את מצב הנכס, ולקבל עדכונים על אודות השקעות נוספות כמו השקעה בשטחים חקלאיים או השקעה ברכישה של שטחי מסחר ותעשייה.

סיכום

המודעות של הישראלים לגבי היתרונות של מגורים ותעסוקה בפורטוגל עלו באופן משמעותי, כל זאת בעקבות מדיניות מקלה של ממשלת פורטוגל המציעה לישראלים לקבל דרכון פורטוגלי בתנאים נוחים, בתנאי כי הם מוכיחים זכאות וקרבה משפחתית לאנוסי ספרד ופורטוגל. בשביל לבצע השקעת נדל"ן מוצלחת צריך לקבל ליווי מקצועי מצד חברה המתמחה בתחום, מתוך מטרה לבצע התאמה מדויקת בין הנכס לבין ההשקעה הכספית אותה תרצו להשקיע לטובת יצירת הזדמנויות חשובות ומלהיבות בפורטוגל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות  השקעות בחו"ל  נדל"ן בחו"ל