להקים עסק בעשר אצבעות

 

 

שוק העבודה מתחלק לשני סוגי אנשים, אלו אשר עובדים בתור שכירים ואלו אשר עובדים בתור עצמאיים. ישנו הבדל של שמיים וארץ ביניהם והמעבר בין שכיר לעצמאי, לא פשוט. כל צורת החשיבה וההתנהלות היא אחרת, בעיקר משום שתלוש השכר בסוף החודש אינו מובטח לכם אם לא תצליחו לייצר את הכסף. אבל להקמת עסק עצמאי יש את היתרונות שלה ורבים בוחרים בדרך זו, יש העושים זאת בגיל צעיר, אפילו מיד לאחר השחרור מהצבא, אחרים עושים זאת בגילאים יותר מאוחרים. אנשים אשר הלכו בעקבות החלום התמודדו עם קשיים רבים, זה דבר טבעי, אך מי שהיה לו רעיון טוב וידע איך להוציא אותו לפועל בדרך הנכונה מצא את מקומו כבעל עסק עצמי מצליח.

אז מה עומד בפני מה שרוצה להקים עסק בעשר אצבעותיו? להלן שלוש נקודות שחשוב לתת להן את תשומת הלב הדרושה.

מימון הקמת עסק

הקמת עסק דורשת כסף והסכום תלוי בעיקר באופי העסק, ההבדלים הם ענקיים והסכומים יכולים להתחיל בכמה אלפי שקלים בודדים ועד מיליונים. בשביל להרוויח כסף צריך גם להשקיע כסף, אך למעטים יש את ההון העצמי הדרוש להקמת העסק והם נזקקים למימון. מימון יכול להיות הלוואה מבנקים, אך גם עזרה מההורים או בני משפחה לצורך העניין. ישנם דרכים להשגת מימון ואף גופים שונים המגישים סיוע, כמו הלוואות בערבות המדינה. חשוב לזכור שעסק זקוק לזמן בשביל להתבסס ולהרוויח ולכן צפויה לכם תקופה לא קלה בה תמשיכו להזרים כספים אל העסק בתקופת פעילותו הראשונית אך עדיין לא תראו הכנסות המאפשרות עצמאות כלכלית של העסק.

חוסר ידע לגבי עסקים

ישנם דברים רבים שצריך להכיר בכל הנושא של ניהול עסק, חלקם דברים כלליים הנכונים לכל עסק, אחרים קצת יותר מורכבים ונוגעים לנישה שבה העסק פועל. לדוגמה גם חנות פרחים וגם מסעדה צריכות לדעת כיצד לנהל את תזרים המזומנים וכיצד להתנהל מול רשויות המס והביטוח הלאומי; אך חנות פרחים גם נדרשת להכיר את שוק הפרחים, למשל צריך לדעת מהן תקופות השיא בהן צריך להיערך עם מלאי גדול יותר לדוגמא: בחגים כמו ראש השנה, יום המשפחה (יום האם!) וכו'...
מסעדה לעומת זאת פועלת בתחום שונה, אך גם בה נדרש הרבה ידע לכל הנוגע לנישה "עסקי המזון". אלו אשר עבדו שנים בתור שכירים, או שבגיל צעיר רוצים להקים עסק, עשויים לעשות הרבה טעויות בגלל חוסר הידע והניסיון - טעויות אשר יכולות להכשיל אפילו עסק בעל סיכויי הצלחה גדולים. מומלץ מאוד לקבל הדרכה בנושא, זהו הצעד הראשון.

החשש מהכישלון

כאשר אתה יוצא מהאזור הטבעי שלך, קל לפחד, הפחד מהכישלון שהעסק לא יצליח, הפחד מחוסר ההכנסה הקבועה לעומת ההוצאות השוטפות שהם כן קבועות, תמיד יהיה החשש הזה לאכזב את הסביבה, המשפחה – "מה כולם יחשבו עלי?!".
זה נכון שכל הדברים הללו קיימים ומלווים אותך עם המחשבה להתחיל דרך עצמאית, אבל לנו חשוב ולומר שאם לא מנסים לא יודעים, תעז! החיים קצרים עדיף לחיות עם התחושה שנכשלת מאשר לחיות עם העובדה שיכולת להיות במקום אחר ולא מימשת את הפוטנציאל הטמון בך.

בלי סיכון, אין סיכוי

ז'אן קלוד מקס
 

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הצלחת העסק  הקמת מסעדה  הקמת עסק  מעצמאי לשכיר  מקים עסק  עושים עסקים  עסק חדש  עסק ריווחי  עסקים קיימים  פותח עסק  פרסום עסק  פתיחת מסעדה  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  פתיחת תיק 

 

 
1
תמונת המשתמש
עצמאית
כתבות ברמה גבוה
אתה כותב מדויק, ברור וקולע. נהנתי מכל שורה בכל הכתבות שלך
20/02/2022
 
2
תמונת המשתמש
עומר לוי
תודה רבה על הדברים!
בס"ד ז'אן, תודה לך. זה בדיוק מה שרציתי לשמוע. אני הולך להעז!
31/05/2021