המדריך להשקעה בנדל"ן באתונה

 

 

שינויים בשוק הנדל"ן המקומי (בישראל) הביאו לתשואות נמוכות בהשקעות נדל"ן ונראה שענף הנדל"ן הישראלי נכנס לתקופה של חוסר יציבות, מה שהביא משקיעי נדל"ן ישראלים לבצע השקעות בחו"ל. אחת מאפשרויות ההשקעה אשר הפכה להיות אטרקטיבית עבור המשקיעים הישראלים היא השקעה בנדל"ן באתונה, בירת יוון. אבל מדוע דווקא אתונה?

בעשור האחרון כלכלת יוון סבלה ממשבר כלכלי חריף, משבר אשר הביא איתו גם חוסר יציבות פוליטית, מדיניות צנע ופגיעה בכל השירותים הממשלתיים. משבר זה חייב את ממשלת יוון לנקוט ברפורמות שונות על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר. במסגרת הרפורמות התבצעו תהליכי הפרטה רבים ונראה שכלכלת יוון מתחילה להתאושש, מה ששם את המשקיעים בנקודת התחלה טובה ; מחירי הנדל"ן ירדו בעקבות המשבר. אך עכשיו כאשר ההתאוששות באופק, זוהי ההזדמנות לרכוש נכסי נדל"ן מעולים במחירים נמוכים.

סיבה נוספת אשר הופכת את ההשקעה בנדל"ן באתונה לאטרקטיבית היא התשואה הגבוהה על נדל"ן, תשואה הנעה בין 5%-7.5%. העובדה שאתונה היא יעד תיירותי מבוקש והמשבר הכלכלי לא פגע בתיירות הנכנסת, יצרה את המצב הזה של תשואות גבוהות למרות המשבר הכלכלי.

נדל"ן באתונה – עכשיו זה הזמן

ממשלת יוון, המנסה לשקם את הכלכלה המקומית, נוקטת במדיניות ידידותית כלפי משקיעים זרים – יוון צריכה עכשיו את המשקיעים אשר יזרימו כסף לכלכלה המקומית ולכן הפחיתה את המיסוי. מס הרכישה על נכסי נדל"ן עומד היום על 3.09%, זהו מס נמוך מאוד. גם בעת המכירה ישנו פטור ממס שבח. כמו כן, הסכמי המס בין ישראל לממשלת יוון מגנים עליכם מתשלום מס כפול.

אתונה היא יעד קרוב והטיסות זולות 120-250$ ובעונות של תיירות כ-400$, מה שהופך את השקעות הנדל"ן להשקעות עממיות ורבים מהמשקיעים מנהלים את נכסי הנדל"ן באופן ישיר ומפיקים מהם תשואות באמצעות השכרתם בפלטפורמות כמו AIRBNB ואחרות, המציעות דירות להשכרה עבור תיירים המבקרים באתונה; כמו כן ישנם כאלו המשכירים לטווח ארוך.

עלויות חד פעמיות בגין רכישת דירה ונדל"ן באתונה

1. מס רכישה 3.09% מחושב מהמחיר האקטואלי כפי שהרשויות ביוון מעריכים (סטייה של 2-3% מהמחיר המוצע)

2. רישום הסכם מכירה אצל הנוטריון יווני בעלות של 550-900 אירו

3. אגרות ורישום טאבו ביוון 220 אירו.

4. במידה והנכס אותר על ידי מתווך – מה שמקובל ביוון עמלת תיווך של 2% ממחיר הרכישה.

5. עורך דין יווני – אשר ייצג אותנו בהליך המכירה עלות מוערכת 800-1400 אירו – התהליך כולל מספר פעולות להלן:

א. בדיקה מקדימה במשרדי הטאבו על מנת לוודא שאין עיקולים או שעבודים על הנכס אימות בעלי הנכס של הדירה.
ב. הסכם קנייה / רכישה הנכס מול המוכר.
ג. ליווי צמוד בתהליך חתימת ההסכם במשרדי הנוטריון.
ד. רישום הנכס במשרדי הטאבו היווני.

**שימו לב, קיימת עלות נוספת עבור פתיחת חשבון בנק ומספר מס ביוון. (העלות הינה 180 אירו)

השקעה בנדלן באתונה
צילום: by gttfcad from Pixabay

עלויות ותשלומים בארץ בגין רכישת נדל"ן בחו"ל – מיסים על רווחים שלא שולמו ביוון (שכר דירה) - מס על רווח הון העת מכירת הנכס.

יוון הפכה בשנים האחרונות לזירות פעילות סוערת של משקיעים ישראלים הרוכשים נכסי נדל"ן ביוון ומשכירים אותם, בעיקר בערים הגדולות ובאזורים התיירותיים. בטרם מבצעים השקעה, כדאי לחקור את פעולות הפיתוח המתוכננות באזור כמו תכניות פיתוח של נמלים ופרויקטים תיירותיים אשר יכולים להפוך את השקעתכם לכדאית עוד יותר

מציאת שוכר לנכס החדש שלכם באתונה

באתונה קיימות מספר רב של חברת הניהול מקומיות אשר מעמידות את הנכס שלכם להשכרה ודואגת לכל בעיה שלא תבוא, לכל העניינים השוטפים הניהול הנכס. זה מתחיל במציאת שוכר הולם, החתמה על מסמכים והסכם שכירות, העברת התשלומים השוטפים והקבועים על שם השוכרים, וכל דבר אחר שקשור לנכס בחו"ל.

התשלומים של שכר הדירה מועבר מידי חודש לחשבון הבנק האישי ביוון ומשם תצטרכו לדאוג להעביר את הכסף לחשבונכם בארץ בכל מיני שיטות וטכניקות.

כמובן שהשירותים הללו בתשלום, אך זה דבר נחוץ למי שאינו גר ביוון ולא יכול לנהל את הנכס בשלט רחוק. קיימת אפשרות נוספת לשכירות לטווח קצר גם באמצעות חברות ניהול מקומיות אשר מתמחות בזה, הפרסום של הדירה יופיע באתרים כגון AIRBNB BOOKING.

נדגיש כי הכתבה אינה ייעוץ או המלצה על האופן שבו יש לנהוג בכל הנוגע לתשלום מיסים כאלו או אחרים. אנו ממליצים לכל משקיע להתייעץ עם בעלי מקצוע ורשויות המס, כיצד נדרש לנהוג בכל הנוגע לתשלום המסים בישראל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות 

 

 
1
תמונת המשתמש
AvivimGroup
השקעות ביוון
אני מלווה משקיעים משנת 2016 לרכישת נכסים ביוון, רכשתי לעצמי מספר נכסים מניבים. ממליץ בחום, כל המעוניין לרכוש נכס מניב ביוון מוזמן לפנות אליי.
09/04/2020
 
2
תמונת המשתמש
מני מני ממ
לא הייתי ממהר להשקיע את כספי בחו"ל
ואני לא היחיד
22/11/2019