ההבדל בין עסק למסירה לבין עסק למכירה?

 

 

כאשר אנו מסתכלים בלוחות העסקים אנו רואים לפעמים מודעות של עסקים למכירה ומודעות של עסקים למסירה. אך מהו בעצם ההבדל בין שני המושגים? האם בכלל יש הבדל, או שזו בעיית ניסוח גרידא? אנשים רבים מתבלבלים בין המושגים עסק למסירה ועסק למכירה. האמת היא שבלבול זה אינו באשמתם. המינוח עסק למסירה אינו הכי מדויק; לפעמים עלול הדבר להתפרש כאילו מדובר בעסק שרוצים למסור אותו ללא כל תמורה. מובן שאין זה מצב.

עסקים למסירה מול עסקים למכירה

לכל עסק יש עובדים ולקוחות. זה יכול להיות עסק קטן ובו עובד אחד, או לחלופין עסק גדול ובו עובדים רבים. העובדים מנהלים את הפעילות העסקית מול הלקוחות, ולצורך כך הם מחזיקים ציוד וגם מלאי. אלו יכולים להיות לדוגמה המחשבים שאיתם הם מנהלים את ההתקשרות מול הלקוחות, וכמו כן המוצרים השונים שאותם הם מוכרים ללקוחות, או המשמשים לצורך מתן שירות. השנים הרבות שבהן עבד העסק והתנהל מול הלקוחות יצרו את המוניטין שלו. מוניטין אלו, אף על פי שאינם דבר פיזי, הם דבר בעל ערך, ולפיכך יש לשלם בעבורם כסף. אל תזלזלו בעסק מוכר אשר יש לו מעגל לקוחות החושב עליו דברים חיוביים. זו בדיוק המשמעות של מוניטין חיוביים.

עסקים למסירה הם עסקים, כמו במקרה שהזכרתי לעיל, הנמכרים בכסף. מי שרוכש את העסק בעצם משלם בעיקר על המוניטין, אך הוא גם יכול לקנות את הציוד ואת המלאי של העסק, אם יש כאלה בנמצא. במסגרת מסירת העסק תתבצע העברת בעלות, והבעלים החדשים של העסק ינהלו את פעילותם העסקית תחת שם העסק הישן על מנת ליהנות מהמוניטין שלו.

בעסקים למכירה, רוב הפעילות העסקית מבוססת על האנשים שמאחוריו ועל הקשרים שהם יצרו עם הלקוחות, ולאו דווקא על המלאי או על הציוד שיש להם. מסיבה זו עסקים למסירה דורשים רמת מעורבות גבוהה, אם כי באופן זמני, של מוכר העסק לאחר ביצוע המסירה.

עסקים למכירה בדרך כלל נוגעים יותר אל התחום הפיזי; אם למשל בעסקים למסירה המוניטין הוא העיקר, וניתן לקיים את העסק גם ממקום אחר, בעסקים למכירה המלאי והמיקום הפיזי משחקים תפקיד חשוב יותר. למשל, אם העסק הוא חנות לממכר פלאפל, נכון שגם לה יש מוניטין, אך מוניטין אלו קשורים יותר למיקום הפיזי של העסק. אף אחד לא ירכוש עסק למכירת פלאפל במטרה להעביר אותו למקום אחר. זוהי דוגמה טובה למכירת עסק.

בלוח עסקים תוכלו למצוא עסקים שונים, חלקם עסקים למכירה וחלקם עסקים למסירה. כל עסק שתרצו לרכוש מחייב הן בדיקה מעמיקה והן ניתוח של מכלול הנסיבות. אך בל נשכח שלצד ההזדמנות העסקית עלולים להיות גם לא מעט סיכונים. כמו כן, לצד ניתוח מצב העסק, אתם צריכים לשקול גם את רמת הניסיון והכישורים שיש לכם, ולענות לעצמכם בכנות אם הם מתאימים לאופי העסק שאתם רוצים לרכוש.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  לוח מודעות לעסקים  לוח עסקים  למכור עסק  מכירת עסק  מכירת עסקים  עסק למכירה  עסק למסירה  עסקים למכירה  עסקים למסירה 

 

 
1
תמונת המשתמש
רון
עסק למכירה/מסירה
ההסבר לקוי בחסר. עסק למסירה הוא כאשר בעל עסק מוסר את המקום שבו הוא נמצא לעסק דומה בתחום. זה כרוך במוניטין, ציוד מלאי וכדומה כאשר אין המשכיות לעסק הקודם והתנאים הם על פי מה שמוסכם. עסק למכירה הוא מכירת גרעין שליטה בעסק עצמו ברמה ההונית כלומר בעלים מתחלפים העסק ממשיך עם העובדים, הציוד המלאי וכדומה.
05/09/2018
 
2
תמונת המשתמש
איציק מקסי
עסק למסירה מתייחס למכירת מוניטין וידע
כשאומרים עסק למסירה מתכוונים למסירת מוניטין וידע של עסק, בניגוד למכירת נכסים פיזיים.
03/08/2017
 
3
תמונת המשתמש
יוסי
עסק למסירה מושג מטעה
עסק למסירה הוא מושג מטעה כי הוא יוצר אצל הקונה את התחושה שהעסק יועבר ללא תמורה כספית. אולי עדיף להגיד שמוכרים מוניטין.
01/08/2017