שש סיבות עיקריות למכירת עסק פעיל

 

 

לא אחת אנו רואים בלוחות עסקים מודעות על מכירת עסק פעיל. כאשר אנו רואים מודעה על מכירת עסק פעיל, אנו בדרך כלל שואלים את עצמנו מהי הסיבה שבגינה מוכרים את העסק. ישנן סיבות שונות מדוע בעל עסק ירצה למכור את העסק שלו כעסק פעיל למכירה. כאשר אתם רוכשים עסק פעיל חשוב לדעת מהי הסיבה לכך; בהתאם לסיבה משתנות הנסיבות, ויש כמה דברים שהקונה צריך להביא בחשבון. למשל, אם המוכר מתכנן הקמת עסק חדש במתכונת דומה, זו יכולה להיות תחרות עבורכם. אך לעומת זאת, כאשר מוכר העסק פורש לגמלאות – הרי שכאן אין לכם בעיה כזו. לכן תמיד חשוב לחקור ולרדת לשורש הסיבה למכירת העסק.

להלן שש הסיבות השכיחות ביותר שבגינן אנשים מוכרים עסק קיים:

פרישה לגמלאות

ניהול עסק עלול להיות דבר שוחק ומתיש. לאחר שנים רבות שבהן יש למישהו עסק משלו, מגיע היום שבו הוא רוצה לפרוש לגמלאות. ישנם מקרים שבהם העסק עובר לדור הבא, או לבני משפחה אחרים, אך יש גם לא מעט מקרים רבים שבהם העסק מוצע למכירה.

יזמים סדרתיים

ישנם אנשים הטובים ביזמות, אך הם מעדיפים להימנע מניהול עסק בטווח הארוך. במקרים רבים אותם יזמים מקימים עסק במטרה ידועה מראש למכור אותו כעסק פעיל ורווחי. מומלץ לשים לב ולהיזהר במקרים כאלו, שלא תגלו שהיזם מקים עסק חדש באותה מתכונת, שכן אתם עלולים למצוא את עצמכם בתחרות.

כישלון העסק

ישנם מקרים שבהם העסק נכשל מבחינה כלכלית, והבעלים אינו רוצה להמשיך ולהחזיק בו אלא מעדיף לצאת לדרך חדשה. במקרים כאלה מציעים את העסק למכירה. לא אחת יש קונים אשר רוצים לקחת את העסק הכושל ולהשתמש בו בתור שלד לעסק חדש.

שינויי קריירה

קורה לא פעם שאחרי שנים רבות של עבודה הבעלים של העסק רוצה ומעדיף שינוי. לפעמים, במקום לנהל עסק שבו עובדים רבים ולא מעט כאבי ראש מטפוריים, אנו מעדיפים למכור את העסק ולהתמקד בעסק קטן יותר ורגוע יותר, או אולי לפנות לשינוי קריירה מרחיק לכת. אך טבעי הוא שאחרי שנים כה רבות בעסק הוא פשוט נמאס, אפילו אם הוא רווחי.

הזדמנויות עסקית

לעתים אנשים מוכנים למכור עסק קיים משום שהם מרגישים שעומדת בפניהם הזדמנות עסקית שחבל להם להחמיץ אותה. ייתכן שיש להם עסק קטן באזור שפתאום נהנה מבום כלכלי ומתנופת פיתוח, וכעת יש להם הזדמנות למכור את העסק במחיר הגבוה ממחיר השוק.

מעבר לחו״ל

העולם הפך לכפר גלובלי, וכיום יש ישראלים רבים המהגרים לחו״ל ובוחרים למכור את העסק. לעתים הם מהגרים למספר שנים, ולעתים לצמיתות. אדם המחזיק בעסק ורוצה לעבור לחו״ל צריך לקבל החלטה אם הוא רוצה להמשיך ולנהל את העסק מרחוק, או לנתק מגע ולמכור אותו. נכון, יש עסקים שניתן לנהל אותם מרחוק, אך אין זה דינו של כל עסק. באותה מידה יש גם עסקים בבעלות זרה אשר בעליהם רוצים לחזור לארץ המוצא שלהם, והם מציעים את העסק למכירה.

חשוב לציין שתמיד יהיה מי שירצה לקנות עסק פעיל. עסק קיים נהנה ממוניטין ומתזרים מיידי!

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  מכירת מפעלים  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  עסק פעיל  עסקים למכירה  עסקים למסירה  עסקים פעילים  עסקים פעילים למכירה  עסקים קיימים  קונה עסק פעיל 

 

 
1
תמונת המשתמש
טל
50 סיבות בקל...
ובראש בראשונה ניהול כושל.
17/05/2019
 
2
תמונת המשתמש
אריק
אל תשכח רואה חשבון
חשוב לקחת רואה חשבון אם קונים עסק במיוחד פה בארץ
20/12/2018