השילוש המושלם בעסקים – מיקום, מזל ויכולת ניהול

 

 

בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחה משמעותית בפתיחת עסקים, אך לצערנו גם לסגירתם. לא די ברעיון או ברצון לפתיחת עסק, שכן ישנם לא מעט מרכיבים הקשורים להצלחת העסק ומגוון של שיקולים אשר צריך להביא בחשבון כאשר מקימים עסק חדש, ואף כאשר רוכשים עסק קיים. צריך להביא בחשבון את כל המצבים שבהם אנו עלולים להיתקל, בין השאר גם במקרה של כישלון ושל סגירת העסק. נכון, ישנם גורמים רבים שצריך לתת עליהם את הדעת, אבל כמו בכל עניין בחיים – יש דברים עיקריים ויש דברים שוליים. אשר על כן, על מנת להגדיל את הסיכויים להצליח חשוּב לשים את הדגש על שלושה פרמטרים עיקריים: על מיקום, על יכולת ניהול ועל מזל. האמת היא שהשניים הראשונים בולטים במיוחד, והשלישי הוא בחזקת נעלם שאינו תלוי בדבר, על כל פנים לא בכם, ועל כן השקיעו מאמצים בשניים הראשונים, וקוו שהמזל יאיר לכם פנים.

מיקום העסק

זהו פרמטר בעל השפעה ישירה על הצלחתו של העסק, ולמעשה אחד השלבים הראשונים לפני הקמת העסק. טרם בחירת המיקום חשוב לענות על שתי שאלות. הראשונה: מהו סוג העסק שאנו מעוניינים להפעיל? והשנייה: מהו ההון העומד לרשותנו? אחרי שענינו על שתי השאלות, דבר ראשון שחשוב לבדוק הוא אם יש לשים דגש על מיקום העסק כך שיהיה בהלימה עם אופיו של העסק ואכן יתאים לו. על פי רוב, מקומות מרכזיים הם המבוקשים והיקרים ביותר, אלא שלא כל עסק זקוק למקום מרכזי. במציאות הדברים אינם שחור-לבן, ובחירת המיקום של העסק אינה בהכרח כה ברורה. מיקום העסק משפיע לא רק על ההכנסות אלא גם על ההוצאות. במקומות מסוימים השכירות עשויה להיות נמוכה יותר, וזול יותר להחזיק שם עסק. בחירת מיקום העסק היא שיקול מרכזי שהיזמים צריכים לעשות. לצורך כך יש להביא בחשבון את כל מאפייני העסק ואת קהל היעד הפוטנציאלי שלו, ורק אז לבחור את המיקום.

חוק מס' #1 בעסקים: לוקיישן, לוקיישן ומיקום.

אחד שמבין דבר
 

יכולת ניהול

לא כל אדם נולד עם יכולות ניהול. ניהול עסק הוא פונקציה המביאה בחשבון את כלל הפרמטרים בעסק, כולל העסקת עובדים, הנעתם לעבר המטרה, סדר וניקיון, ארגון, התמודדות עם בעיות משמעת וכן הלאה. ניהול אינו דבר פשוט, בפרט כאשר מדובר בעסקים חדשים אשר עתידם אינו ברור. הניהול המיטבי דורש קביעת סדרי עדיפויות, ניהול זמן נכון, ניהול כספים, חשבונות, עבודה מול ספקים, הצעות מחיר וקבלת החלטות אשר יקדמו את העסק לעבר מטרת העל שלו. נוסף על כל אלה, בל נשכח את שיווק העסק ופרסומו. אז ייתכן שיש לכם רעיון מדליק ובעל פוטנציאל עסקי, אך אין זה אומר שיש לכם יכולת לנהל את המיזם. יש אנשים שהדבר בא להם בטבעיות ובקלות יחסית, ויש אנשים שלעולם לא יוכלו להיות מנהלים טובים. באמצע הרצף אנו מוצאים את אלו שבעזרת אימון נכון ויעיל יכולים ללמוד, להטמיע וליישם את מיומנויות הניהול. ועם זאת יש לזכור שכאשר מקימים עסק, אין כאן כלל מקום לטעויות.

מזל

האמת היא שיש בעולם העסקים אנשים אשר יתקשו להסכים עם הטענה שצריך גם מזל בעולם קשוח זה. עם זאת, יש לא מעט תופעות שקשה להסבירן. יש עסקים למכירה שעשו את כל הצעדים הנכונים לכאורה, אך בכל זאת חוו כישלון צורב של העסק שלהם. מצד שני, נחשפנו לא אחת גם לעסקים שעל פניו עשו את כל הטעויות האפשרויות, ובכל זאת ולמרות הכול – העסק שלהם הצליח כנגד כל התחזיות העסקיות. נכון, אי אפשר לסמוך רק על המזל. תכנון מוקדם, הכנת "שיעורי בית" כמו שצריך וניהול טוב ונכון – כל אלה יכולים לסייע בהצלחת העסק. אם לא יתקיימו תנאים מקדימים אלו, סביר להניח שרוב הסיכויים הם שגם המזל לא יעזור לכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הצלחת העסק  לוקיישן  מיקום העסק  משבר בעסק  ניהול עסק  עסקים חדשים  עסקים חדשים לקנייה  עסקים למכירה  תכנית עסקית