מצא את העסק המתאים לך

 

 

בשלב הקודם לרכישת עסק פעיל, חשוב לוודא כי מדובר ב עסק המתאים לאופי הקונה, הידע המקצועי שלו וניסיון חייו.

רצוי שכל בעל עסק, יעבור הכשרה מתאימה, בפרט כאשר מדובר ברכישת עסק פעיל אשר שייך לתחום עיסוק השונה באופן מהותי, מזה של הבעלים הפוטנציאליים. ניסיונו האישי והמקצועי של הבעלים החדשים של העסק, יבוא לידי ביטוי משלב הרכישה ועד לניהולו בפועל.  חשוב לברר מגוון סוגיות,  לפני שמתחילים בהליך של ניהול עסק עצמאי, הראשונה היא - האם אתה כאדם, מסוגל להיות עצמאי...

האם אתה מסוגל לנהל את עצמך?

עצמאי, כשמו כן הוא – בודד, משמע אין גוף או בוס המנהל אותו, דבר שלא בהכרח נוח ומתאים לכל אחד. לצורך ההשוואה בשלבי חיים מוקדמים: ביה"ס והצבא הם למעשה מסגרות, בהן אדם מתנהל כשכיר. בהמשך חייו, האדם הופך דה-פקטו לעצמאי. בשלב זה, בוחר כל אחד אחת משתי אפשרויות: מציאת מסגרת חדשה בה יהיה עובד שכיר או, בינתיים המסגרת כעצמאי.  

דרכו של השכיר איטית יותר מדרכו הפוטנציאלית של העצמאי. יחד עם זאת, מהירות אינה מבטיחה בהכרח הצלחה וכרוכה בלא מעט סיכונים. הבחירה במסלול מסוים היא אפוא החלטה העשויה להיות החלטה גורלית, ומכאן שיש לבחור במה שאתה אוהב לעשות ולא במה שיהפוך אותך לעשיר יותר, כי מהר מאוד תבין שלמונח עשיר יש הרבה חסרונות.

תהליך חיפוש ומציאת עסק, המתאים לבעליו הנו מורכב בין אם מדובר ברכישת עסק פעיל או הקמת עסק חדש. מציאת עסק פעיל התואם לקריטריונים של בעליו הפוטנציאליים, שיהפוך למקור רווח, הנה דבר מורכב. כאשר מדובר בהקמת עסק חדש, מדובר על אתגר גדול וגם בהוצאות כספיות מרובות, לעתים הרבה מעבר לתקרת ההשקעה הראשונית שנקבעה. חשוב לזכור כי,גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת תפעולית, עסק פעיל זוכה לתזרים מזומנים קבוע וידוע מראש טרם תחילת העבודה.

כל עסק קטן כגדול, זקוק לתוכנית עסקית מסודרת כבסיס לתהליך קבלת החלטות והתנהלות כללית. תכנית מפורטת ומבוססת, תסייע ליזם הצעיר לקבל הלוואות וקרנות סיוע מגופים שונים, במטרה לממן את היזמות בראשית דרכה, כיום יש הלוואות לעסקים ללא הון עצמי.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  ייעוץ לעסק  להרוויח ובגדול  משקיע לעסק  נכסים מניבים   עסק להשקעה  עסק למכירה  עסק למסירה  עסק נמכר  עסק פעיל  עסקים חדשים  עסקים חדשים לקנייה  עסקים למסירה  עסקים קיימים  שיקולים בקניית עסק