מהם העדכונים של גוגל ומדוע חשוב להיות ערניים אליהם?

לא פעם קרה בהיסטוריה ששינוי ליבה גדול של גוגל פשוט טרף את הקלפים , יש כמה דרכים טובות למצוא את העדכונים הללו בזמן ולהיערך אליהם בהתאם

 
צילום: FREEPIK

 

למי שאינו יודע עדיין – גוגל מבצעים מאות שינויים בשנה באלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי שלהם. מרבית השינויים הנם מינוריים ואינם משפיעים בצורה דרסטית על מנועי החיפוש. לעומת זאת, פעם בשנה-שנתיים בדרך כלל יש עדכון ליבה גדול שבדרך כלל גורם לסוג של רעידת אדמה בעולם הקידום האורגני. אחת לכמה שנים רעידת האדמה הזו אפילו חזקה יותר עם שינויים המותאמים לזמן, לטכנולוגיה המתפתחת ולשינויים שהאנושות עוברת. בכל השינויים שהיא מבצעת, גוגל שואפת לשפר את חווית המשתמש ולהעניק לגולשים שלה תוצאות רלוונטיות ובעלות ערך ככל שניתן. זאת היא עושה על ידי אלגוריתם מאוד מפותח המונה מאות פרמטרים המשפיעים על התוצאות המוצגות במנוע החיפוש והסדר שלהן. חלק מהעדכונים הנעשים במנוע החיפוש עשויים לגרום לשינויים מהותיים בתחום כאשר אתרים רבים עשויים ליהנות מהם, לצד אתרים רבים העשויים להיפגע מהשינויים הללו.

מדוע חשוב להיות ערניים לעדכונים של גוגל?

לא פעם קרה בהיסטוריה ששינוי ליבה גדול של גוגל פשוט טרף את הקלפים בתחום האורגני וגרם למיליוני אתרים ברחבי העולם פשוט להתנדף מהתוצאות או לעבור ממש לסוף התור. אותם אתרים שהשקיעו זמן רב, משאבים וכסף רב כדי להתקדם בתוצאות ולבנות את עצמם במעלה תוצאות החיפוש ספגו מכה רצינית, הפסדים כלכליים רבים וכן מצאו את עצמם מחדש נלחמים על מקומם בדרך למעלה תוצאות החיפוש. האתרים ששמו את הגולש במרכז נפגעו פחות ואתרים שבעליהם או המקדמים שלהם עשו שימוש בטריקים מלוכלכים או טכניקות קידום הנקראות BLACK HAT ניזוקו באופן מהותי. חשוב מאוד להיות ערניים לעדכונים של גוגל ואפילו לעתים להיעזר בגל השמועות הרוחש לו ברחבי הרשת טרם הגעת העדכון הרשמי מגוגל ולבצע את השינויים וההתאמות באתרים שלכם.

כמה מעדכוני הליבה הגדולים שהיו ושינו את כללי המשחק:

  • פלורידה 2003 – עדכון מהותי מאוד במנוע החיפוש שגרם לאתרים רבים להיעלם מהתוצאות או להידחף אחורה חזק מאוד בתוצאות. המטרה של העדכון הייתה להעניש את אותם אתרים שניסו למצוא פרצות במנוע החיפוש ולהשתמש בטכניקות קידום להאצת המיקום בתוצאות ולקדם אתרים ששמו לנכון את חוויית המשתמש במרכז.
  • פנדה 2011 – אחד מהעדכונים המשמעותיים ביותר שגוגל עדכנה במהלך השנים הוא עדכון מוכר הנקרא עדכון פנדה. עדכון זה עבר שינויים ושדרוגים גם בשנים שלאחר פרסום העדכון בשנת 2011. מטרת העדכון הייתה להעניש אתרים בעלי ערך נמוך לגולשים המציעים תוכן ספאמי, מועתק או איכות טקסט נמוכה בשל צפיפות מילות מפתח ופרמטרים רבים אחרים. מאז למעשה החלו מקדמים ובעלי אתרים להשקיע יותר בתוכן העולה לאתר מאשר במחשבה על המנוע בלבד.
  • פינגווין 2012 – עדכון נוסף שנחרט בספריה של גוגל וגם בו בוצעו שיפורים לאורך השנים הוא עדכון פינגווין. בשנת 2012 יצא לו עדכון פינגווין שעודכן ושודרג עד שנת 2016. מטרת העדכון הייתה להמשיך את העדכונים הגדולים הקודמים ולשפר את תוצאות החיפוש בכך שגוגל מעניקה לאתרים האיכותיים יותר, עם חווית השימוש והתכנים הטובים יותר, את התוצאות הגבוהות ביותר. על מנת להמשיך את המגמה יצא עדכון פינגווין השם דגש בעיקר על איכות הקישורים המובילים אל אתר מסוים. כך השתנה עולם הקידום לתמיד בכך אנשים החלו לשים יותר דגש על איכות הקישור שהם מקבלים מאשר על כמויות הקישורים שהיו מקשרים אל האתר מדי חודש.

איך להיערך לעדכונים הבאים ולהימנע מנזקים עתידיים?

יש כמה דרכים טובות למצוא את העדכונים הללו בזמן ולהיערך אליהם בהתאם. ראשית תוכלו לקרוא את העדכונים ישירות מגוגל כאשר עובדיה מכינים אותנו לקראת עדכון גדול או כאשר היא משחררת הצהרה רשמית בנושא ולבצע את השינויים במהירות בהתאם להמלצות של גוגל. כמו כן תוכלו לקרוא חדשות ועדכונים בבלוגים ישראלים ובינלאומיים של מקדמי אתרים המשתתפים בכנסי קידום עסקים בינלאומיים, ביניהם כנסים של גוגל, ומעדכנים את הקהל שלהם בנוגע לשינויים אופציונאליים במנוע החיפוש. היערכות מוקדמת לעדכוני ליבה גדולים של גוגל עשויים להיות גורם מהותי להישרדות של העסק שלכם בעולם הדיגיטלי.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אתר אינטרנט יד שניה  אתרי אינטרנט פעילים למכירה  אתרים למכירה  ייעוץ לעסק  ניהול עסק  עסק קיים  עסקים קטנים  עסקים קיימים 

 

 
1
תמונת המשתמש
אוליבר טוויסט
והכי חשוב - תוכן מעניין, מקורי וכתוב היטב
הרעיון המרכזי שאליו חותרים בגוגל הוא להעדיף תוכן מעניין, מקורי, מושקע וכתוב היטב ולנער את כל השטיקים והטריקים של מקדמים למיניהם. אז מי שרוצה להצליח בקידום האתר צריך לכוון לשם.
20/12/2020