כל הדרכים למצוא את המתווך המושלם בשבילכם!

שוק הדיור מאתגר בשנים האחרונות הן את מוכרי הדירות והן את מחפשי הדירות. מחירי הדירות כמו גם ההיצע והביקוש, מושפעים מהשינויים התכופים במדינה בכלל ובמשק בפרט ועם אירועים כדוגמת פרוייקט דיור למשתכן, תקופת הקורונה והבחירות החוזרות, קשה לנבא את העתיד לבוא בשוק הדיור המקומי

 
צילום: freepik

 

התקופה האחרונה אופיינה מטבע הדברים ב"ישיבה על הגדר" מצד הקונים והמוכרים, אשר נבעה בעיקר מהמצב במשק הישראלי בעקבות משבר הקורונה הכלכלי. בתקופה בה לרבים אין רשת ביטחון כלכלית, לא ממהרים לרכוש או למכור נכס ולכן הפעילות בשוק הדירות קפאה. אלו שכן החליטו למכור או לקנות, נתקלו בקשיים רבים לסגירת עסקאות ובלא מעט התלבטויות לגבי מחיר הנכס, האמור להיות מושפע מההיצע והביקוש ומהמצב הכללי במשק.

נתקלים בקושי? פנו למומחים

הפתרון המוכר והאידיאלי לאתגר במציאת קונה לנכס או במציאת נכס לקנייה, כמו גם סימני השאלה הרבים העולים במהלך התהליך, הוא לפנות לשירות של מתווך מומלץ ומקצועי שתוכלו לסמוך עליו שימצא לכם את הנכס המתאים ביותר.

מתווכים מוסמכים ומורשים הינם בעלי רישיון תיווך, שהתקבל לאחר שעברו מבחן רישוי מטעם רשם המתווכים שבמשרד המשפטים. תפקידו של המתווך להפגיש מוכרי נדל"ן וקונים פוטנציאליים, במטרה לסייע בביצוע עסקת רכישת הנכס המוצע, תוך גביית עמלה.

המתווך, בסופו של דבר, הוא איש מכירות וכמו כל איש מכירות מקצועי, הוא יעשה הכל על מנת להצליח "לסגור עסקה". אמנם המניע של המתווך הוא קבלת העמלה בעת השלמת העסקה, אך מניע זה הינו המטרה הן של המוכר המעוניין להשלים עסקה ולמכור את הנכס והן של הקונה המעוניין לרכוש את הנכס. לכן, למרות שלעיתים נוצרת תדמית שלילית למתווכים וישנם אלו המנסים ככל האפשר להימנע שמשימוש בשירותיהם, מתווך מקצועי עשוי להיות זה שמסוגל לסייע לכם בהגשת חלום רכישת הדירה או במכירת הנכס שלכם במחיר אופטימלי אותו קיוויתם לקבל.

המתווך המושלם

בחיפושכם אחר המתווך המושלם, בדיוק כפי שנהוג לעשות עם כל בעל מקצוע אחר בו אתם מעוניינים להיעזר, הקפידו לבדוק ולהשוות בין מספר מתווכים. טרם בחירתכם במתווך וודאו שהוא עונה לקריטריונים הבאים:

מקצועי ובעל תעודת הסכמה – בדקו האם המתווך אכן מחזיק ברישיון תיווך, המעיד על כך שעבר את ההכשרה המתאימה ומוסמך לעסוק בתחום זה. אל תתביישו לבקש לראות את הרישיון. כמו כן, נהלו עמו שיחה ושאלו שאלות הרלוונטיות לסוג הנכס אותו אתם מעוניינים ובדקו האם מפגין ידע ומקצועיות.

בעל ניסיון וותק – בתחום זה ישנה חשיבות רבה לניסיון ולוותק, שכן מתווך מיומן יוכל להתאים ולמצוא עבורכם את דירת החלומות ועבור בעלי הנכס יוכל לסייע במכירתו ובאופן הצגתו ללקוחות הפוטנציאליים, על מנת לזרז את מציאת הקונים.

מעבר לכך, מתווך וותיק מחזיק בתיק נכסים המאפשר לו להציע למחפשי הדירות מגוון רחב של נכסים המתאימים לדרישותיהם ויכולותיהם הכלכליות. כמו כן, ברשותו רשימת לקוחות מחפשי דירות, אותם יכול להתאים במהירות למוכרי הנכסים.

היכרות עם האזור – לכל אזור ישנם מאפיינים ייחודיים, מחירי דירות מקובלים, יתרונות וחסרונות, אותם על המתווך להכיר בבואו למכור או למצוא נכס. בדקו אם המתווך בו אתם מעוניינים אכן מכיר את האזור וביצע בו עסקאות. ככל שהיכרותו עם האזור טובה יותר, כך יוכל "לשדך" ביתר קלות מוכרים ומחפשי דירות בו.

אופי המתווך – מכיוון שחיפוש דירה ומכירת דירה הינם תהליכים מורכבים העשויים לארוך זמן רב, וודאו כי המתווך העסקי סבלני, אמין וחביב ושהתקשורת שלכם עמו נעימה. זהו האדם שייתכן וילווה אתכם לאורך שבועות ואף חודשים, בתהליך קנייה או מכירה בסכומים גבוהים ביותר, כך שכדאי שיהיה זה אדם עמו תרגישו בנוח.

המלצות – מתווכים מומלצים הינם הבחירה האולטימטיבית. המלצות על מתווך יעידו על כל המאפיינים מעלה ויסייעו לכם לבחור את המתווך המוצלח ביותר עבורכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   סיבות למכירת עסק  סיווג עסקים