איך בוחרים איפה להשקיע – המדריך המלא

אחד הדברים היותר חשובים שמשקיע צריך לעשות בתחילת הדרך הוא לבחור איפה להשקיע. לפני קבלת ההחלטה על ההשקעה, כדאי לבחון את מצב השוק וללמוד אותו. לעיתים מתברר בשלב הזה שעדיף להמתין להתבהרות במצב. ואולם ברוב המקרים, כמעט בכל מצב נתון בשוק, אפשר למצוא ניירות ערך ספציפיים או סקטורים שלמים שהשקעה בהם עשויה להשתלם. אחרי קבלת ההחלטה העקרונית באשר להשקעה, עוברים לשלב המעשי קרי בחירת ההשקעה. מהן ההחלטות שהמשקיע חייב לקבל לפני בחירת ההשקעה? איך בוחרים את תחום ההשקעה? כיצד בוררים את סוג ניירות הערך המועדף? איך בוחרים נייר ערך ספציפי? כדאי לקרוא – בשורות להלן נביא מידע חשוב, בצורה תמציתית וברורה.

 

 

שלב ראשון – ניתוח מצב השוק מרכיבים נוספים של ההשקעה

לפני שבכלל נכנסים להשקעה כל שהיא, חשוב לערוך ניתוח מקיף של השוק. מחקר השוק אמור למפות את המצב הנוכחי של השוק, על כל המרכיבים שלו. חשוב לברר מהם תחומי ההשקעה החמים ואיזה סוג מניות נמצא בעליה ולמה. בנוסף, חשוב לדעת אילו סוגי השקעה עדיפים על האחרים. אבל מה שיוצר חשוב הוא לנסות ולמפות את הטרנדים העתידיים ואת כיווני ההתפתחות הצפויים של השוק. הידע הזה מהווה בסיס חזק מאד, שעליו ניתן ליישם אסטרטגיית השקעה יעילה. לעיתים אפשר לעשות את זה באופן עצמאי, אבל לרוב כדאי להתייעץ באנשי מקצוע, המכירים את השוק ויכולים לכוון את המשקעה הפוטנציאלי.

מהן ההחלטות שהמשקיע צריך לקבל לפני בחירת ההשקעה

אחרי מחקר השוק, מגיע השלב האופרטיבי, שזה אומר תכנון ההשקעה למעשה. ואולם לפני שמכניסים את השקל הראשון, חשוב לקבל כמה החלטות שעשויות להשפיע בהמשך על התשואות.

  • תקציב: חשוב לדעת באופן המדויק ביותר מהו התקציב העומד לרשותך לצורך ההשקעה. חשוב לתכנן את התקציב כך שלא יהיה מושפע באופן מיידי מההתנהלות השוטפת. במילים אחרות – לא לקחת את תקציב ההשקעה בחשבון כחלק מההתנהלות הפיננסית היום יומית.

 

  • סוג ההשקעה: חשוב להחליט מראש את מידת הסיכון שלך. מצד אחד, ככל שהסיכון גבוה, הסיכויים לרווח גבוה גדלים. מצד שני, התנודות בניירות ערך בסיכון גבוה הן גדולות, ולא כל אחד יכול לעמוד בלחץ.

 

  • תחום ההשקעה: משהתקבלו שתי ההחלטות הקודמות, השלב הבא הוא בחירת תחום ההשקעה המועדף. העצה הטובה ביותר שאפשר לתת בשלב הזה, היא לא להתפתות לזוהר ולא ללכת בצורה עיוורת אחרי טרנדים או אפיקי השקעה שנראים רווחיים. כדאי לוודא שבחירת תחום ההשקעה תהלום הן את ההעדפות של המשקיע והן את הידע שלו, שזה אומר תחום השקעה שהוא מכיר ושוחה בו בצורה טובה. אם בוחרים להשקיע בתחום פחות מוכר כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע, או לחילופין לשכור שירותי ייעוץ מתאימים.

 

  • תקופת ההשקעה: הבחירה של תקופת ההשקעה משפיעה בהכרח על סוג ההשקעה שמבחר. משקיעים לטווח ארוך בוחרים בדרך כלל מניות ערל. מדובר במניות שמניבות ערך מוסף לאורך שנים. מניות כאלה עשויות להיות מניות אנרגיה, תרופות וכיוצא באלה תחומי פעילות. משקיע לתקופת קצרות בוחר לרוב מניות שיש לכאורה פער בין השווי שלהן לבין השער שבו הן נסחרות. זאת במטרה להפיק רווח גדול ומהיר עם עליית השער של המניה. כך או אחרת, חשוב לדעת שבמשך תקופת ההשקעה, הכסף לא יהיה זמין לשימוש שוטף.

 

חשוב לזכור שכל ההחלטות הנזכרות לעיל צריכות להתקבל עוד לפני שמבצעים את הרכישה של נייר נערך הראשון. יחד עם זאת, חשוב גם לזכור שמדובר בהחלטות עקרוניות, אשר משמשות קווי יסוד להשקעה בלבד. המשמעות היא שאם חלים שינויים, על המשקיע להגיב בהתאם ולא להיות נעול בקונספציה שנבנתה.

אז איך בוחרים את אפיק ההשקעה?

אחרי שכל ההחלטות המתאימות התקבלו, כל מה שנותר הוא לבחור את ניירות הערך הנכונים ולהשקיע בהן. בשלב הזה נדרשת היכרות מעמיקה עם שוק ההון ועם מגוון רחב של מניות. אפשר ללמוד את הנושא באופן עצמאי, אבל אפשר גם להעניק לאיש מקצוע מיומן את הסמכות והיכולת לסייע בקבלת החלטה. זאת על מנת למנוע בחירה שגויה ולהבטיח בצורה הטובה ביותר את ההשקעה. המקום הטוב והמתאים ביותר לבחור את איש המקצוע כאמור, הוא אתרי השוואה. באתרים אלו ניתן לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם, מתוך רשימה של אנשי מקצוע שנבדקו ונמצאו ראויים.

מה הם בעצם אתרים אלו

ישנם אתרים המציעים לגולשים עזרה בכל הנושאים הפיננסיים הצרכניים.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  השקעה בעסק  השקעות  משקיע לעסק  משקיעים